araneus Napisano 7 Maj 2016 Napisano 7 Maj 2016 Przedstawiam projekt wykonany na konkurs "Projektujesz! Zyskujesz!". W dużym skrócie: konkurs polegał na zaprojektowaniu wnętrza z zastosowaniem grzejnika firmy Zehnder. Za pracę otrzymałem wyróżnienie :) Całość wykonana w Blenderze, renderowana w Cycles. Zapraszam do komentowania
Hris Napisano 8 Maj 2016 Napisano 8 Maj 2016 Bardzo mi się podoba oświetlenie, wyszło dość naturalnie i miło:) Pomysł z okiennicami zrobionymi z grzejników mega fajny, ale nie wiem jak to się ma do spraw związanych z utrzymaniem ciepła w domu, w końcu szklane powierzchnie są prawie że mostkami cieplnymi (no chyba że 3 szybowe lub coś jeszcze lepszego...). Co do materiałów - cegła za mocno wystaje w niektórych miejscach (jest taki efekt jakby miały cegły gdzieniegdzie wypaść ze ścian, mocno to widać na 5 renderze od góry, niektóre cegły wystają 1 cm ze ściany a inne 3 cm...mega przesada :( Coś nie tak jest też podłogą - panele/deski wyglądają na wybrzuszone do góry, jakby spuchły (smooth za mocny na poligonach, powinien być poniżej 90 stopni, teraz to wygląda mega nienaturalnie, ponownie na renderze numer 5). Ładnie zrobiłeś łuki na oknami - dobrze wyglądają i nieźle tworzą klimat. Ten materiał na ostatnim renderze który leży częściowo na sofie a częściowo na podłodze - dziwnie wyszedł - trochę jak glut - nie ma prawa tak zostać ta końcówka 10 centymetrowa na sofie a reszta na deskach. Całość by się zsunęła- nie ważne czy to wełna, jedwab czy dżins. Niemniej - całość i tak odbiera się przyjemnie i dość naturalnie. Trzymam kciuki za konkurs i za nagrody!
araneus Napisano 8 Maj 2016 Autor Napisano 8 Maj 2016 Dziękuję za komentarz :) Jeśli chodzi o problemy techniczne związane z takim zamontowaniem grzejników to myślę, że są do rozwiązania: można na przykład zastosować grzejniki niskotemperaturowe. Poza tym grzejniki montuje się w miejscach gdzie są największe starty ciepła, więc pod tym względem okiennice to dobry wybór. Materiał cegły - nie takie cuda potrafią murarze tworzyć ;) Deski na renderach 5 i 6 faktycznie nie wyszły. W samej końcówce pracy nad projektem coś pogrzebałem w ustawieniach materiału, albo jak piszesz, zmieniłem smootha. Musze się temu przyjrzeć dokładniej. Kocyk rzeczywiście się zsunął, chyba 5 klatek później ;)
STRZYG Napisano 8 Maj 2016 Napisano 8 Maj 2016 Nice. Jestem ciekaw jak sobie poradziłeś w zarządzaniu sceną w Blenderze. Dużo assetów pewnie było, a Outliner mało przyjazny. Pochwalisz się? No i pokazałbyś jakiś strzał z Viewportu ;)
araneus Napisano 8 Maj 2016 Autor Napisano 8 Maj 2016 Dzięki za komentarz. W tej scenie są tylko 282 obiekty, więc można się spokojnie połapać bez plugina do assetów. Wystarczy samo klikanie w viewportach i outliner. Ale to fakt, że zarządzanie sceną nie jest zbyt dobrze rozwiązane w Blenderze (patrz warstwy i outliner) .
Maciek Jutrzenka Napisano 9 Maj 2016 Napisano 9 Maj 2016 kurde fakt outliner nie jest emga ekstra. ale kurde. powiem że pracowałem nad większymi scenami i nigdy nie miałem takiej myśli że przydałby się lepszy outliner po prostu musicie zmienić punkt myślenia. btw polecam ctrl+g i przestawić outliner na grupy :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się