Skocz do zawartości

3ds Max 2016 wolno działa/ciągle się zwiesza


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

hej wszystkim,

mam ogromny problem z maxem 2016. Viewport działa MEGA wolno gdy jest ciut więcej poly. Chodzi głównie o sytuację gdy przygotowuję mesh pod explode bake i jedna z warstw zawiera model high poly (w moim przypadku jest to tylko 130k poly). Przesunięcie elementu powoduje zwieche na 10-20 sek. I co jakiś czas (tj. co 2 min) crushuje się program. Gdy tylko ukryję warstwę high poly, wszystko śmiga jak ta lala. Mam wydaje mi się solidnego kompa: procek i7 4790k 4GHz, GF 970, 16gb ramu, dysk ssd, windows 10.

Ktoś miał już taki problem?

Będę wdzięczny za pomoc

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

pracuje zawsze w shaded, antialiasing jest na "none".

Ogólnie co właśnie zauważyłem dziwnego. Jeżeli zapiszę scene z widoczną wartstwą high poly, to po restarcie maxa działa on najgorzej (jak wyżej 20 sek na każdą akcje + crushe). Jeżeli zapiszę z ukrytą warstwą i dopiero później ją odkryję, to działa znacznie szybciej (co nie oznacza, że działa dobrze, jest wyraźne klatkowanie, bardzo mała płynność, ale od biedy da się pracować). Nie rozumiem o co chodzi. Poprzednio na maxie 2014 i laptopie, który był 100x słabszy obliczeniowo od tego PC, dało się pracować na o wiele większej liczbie poly.

Napisano

Bardziej to kwestia win 10 niz maxa .Co nie znaczy ze utodesk jest bez winy.Jezeli masz windows 10 to zainstaluj sobie DDU (driver uninstaler).Windows 10 updatuje drivery nvidii w jemu tylko znany sposob.Sciagnij sobie najnowsze sterowniki uruchom ddu w safe mode i sprawdz czy to zadziala.

Napisano

Vandam, model high poly jest jako jedno editable poly, rzecz jasna składający się z około 10 elementów. Zobaczę czy to DDU da rade

Napisano

Sterowniki zmieniłem na najnowsze ze strony producenta i nic to nie zmienia. Ogólnie mam kilka nowych spostrzeżeń:

1. Wcześniej na win7 było podobnie (bardzo wolno działający viewport, ale się nie zwieszał/wyłączał), wtedy to był nawet max 2014, więc to wskazuje, że ewidentnie byłaby to kwestia sprzętu?

2. Viewport działa płynnie, nawet jak mam wszystkie warstwy aktywne, zacinać zaczyna dopiero jak wejdę na obiekt high poly i próbuje coś z nim robić.

 

Działam na nitrous direct 11 o ile ma to jakieś znaczenie. Zmiana na 9 tylko pogarsza sprawę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności