Napisano 26 Czerwiec 20168 l hej wszystkim, mam ogromny problem z maxem 2016. Viewport działa MEGA wolno gdy jest ciut więcej poly. Chodzi głównie o sytuację gdy przygotowuję mesh pod explode bake i jedna z warstw zawiera model high poly (w moim przypadku jest to tylko 130k poly). Przesunięcie elementu powoduje zwieche na 10-20 sek. I co jakiś czas (tj. co 2 min) crushuje się program. Gdy tylko ukryję warstwę high poly, wszystko śmiga jak ta lala. Mam wydaje mi się solidnego kompa: procek i7 4790k 4GHz, GF 970, 16gb ramu, dysk ssd, windows 10. Ktoś miał już taki problem? Będę wdzięczny za pomoc
Napisano 27 Czerwiec 20168 l Spróbuj zredukować ustawienia viewport do minimum - antialiasing quality na 0, metode wyświetlania shaded
Napisano 27 Czerwiec 20168 l Autor pracuje zawsze w shaded, antialiasing jest na "none". Ogólnie co właśnie zauważyłem dziwnego. Jeżeli zapiszę scene z widoczną wartstwą high poly, to po restarcie maxa działa on najgorzej (jak wyżej 20 sek na każdą akcje + crushe). Jeżeli zapiszę z ukrytą warstwą i dopiero później ją odkryję, to działa znacznie szybciej (co nie oznacza, że działa dobrze, jest wyraźne klatkowanie, bardzo mała płynność, ale od biedy da się pracować). Nie rozumiem o co chodzi. Poprzednio na maxie 2014 i laptopie, który był 100x słabszy obliczeniowo od tego PC, dało się pracować na o wiele większej liczbie poly.
Napisano 27 Czerwiec 20168 l To max on tak ma... :D A tak serio napisałbym do traitora... chyba jako jedyny na tym forum serio lubi 3dsmaxa i wie dużo na temat tego softa :D
Napisano 27 Czerwiec 20168 l Bardziej to kwestia win 10 niz maxa .Co nie znaczy ze utodesk jest bez winy.Jezeli masz windows 10 to zainstaluj sobie DDU (driver uninstaler).Windows 10 updatuje drivery nvidii w jemu tylko znany sposob.Sciagnij sobie najnowsze sterowniki uruchom ddu w safe mode i sprawdz czy to zadziala.
Napisano 27 Czerwiec 20168 l Autor Vandam, model high poly jest jako jedno editable poly, rzecz jasna składający się z około 10 elementów. Zobaczę czy to DDU da rade
Napisano 27 Czerwiec 20168 l przy takim poilycount powinien śmigać jak wściekły. Akurat viewport w maxie jest baaaardzo wydajny.
Napisano 27 Czerwiec 20168 l Wydajniejszy niż blunder, to napewno...Problemy ze sterami albo inny syf w systemie.
Napisano 29 Czerwiec 20168 l Autor Sterowniki zmieniłem na najnowsze ze strony producenta i nic to nie zmienia. Ogólnie mam kilka nowych spostrzeżeń: 1. Wcześniej na win7 było podobnie (bardzo wolno działający viewport, ale się nie zwieszał/wyłączał), wtedy to był nawet max 2014, więc to wskazuje, że ewidentnie byłaby to kwestia sprzętu? 2. Viewport działa płynnie, nawet jak mam wszystkie warstwy aktywne, zacinać zaczyna dopiero jak wejdę na obiekt high poly i próbuje coś z nim robić. Działam na nitrous direct 11 o ile ma to jakieś znaczenie. Zmiana na 9 tylko pogarsza sprawę.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto