boski Napisano 26 Czerwiec 2016 Napisano 26 Czerwiec 2016 hej wszystkim, mam ogromny problem z maxem 2016. Viewport działa MEGA wolno gdy jest ciut więcej poly. Chodzi głównie o sytuację gdy przygotowuję mesh pod explode bake i jedna z warstw zawiera model high poly (w moim przypadku jest to tylko 130k poly). Przesunięcie elementu powoduje zwieche na 10-20 sek. I co jakiś czas (tj. co 2 min) crushuje się program. Gdy tylko ukryję warstwę high poly, wszystko śmiga jak ta lala. Mam wydaje mi się solidnego kompa: procek i7 4790k 4GHz, GF 970, 16gb ramu, dysk ssd, windows 10. Ktoś miał już taki problem? Będę wdzięczny za pomoc
Pleszer Napisano 27 Czerwiec 2016 Napisano 27 Czerwiec 2016 Spróbuj zredukować ustawienia viewport do minimum - antialiasing quality na 0, metode wyświetlania shaded
boski Napisano 27 Czerwiec 2016 Autor Napisano 27 Czerwiec 2016 pracuje zawsze w shaded, antialiasing jest na "none". Ogólnie co właśnie zauważyłem dziwnego. Jeżeli zapiszę scene z widoczną wartstwą high poly, to po restarcie maxa działa on najgorzej (jak wyżej 20 sek na każdą akcje + crushe). Jeżeli zapiszę z ukrytą warstwą i dopiero później ją odkryję, to działa znacznie szybciej (co nie oznacza, że działa dobrze, jest wyraźne klatkowanie, bardzo mała płynność, ale od biedy da się pracować). Nie rozumiem o co chodzi. Poprzednio na maxie 2014 i laptopie, który był 100x słabszy obliczeniowo od tego PC, dało się pracować na o wiele większej liczbie poly.
vandam Napisano 27 Czerwiec 2016 Napisano 27 Czerwiec 2016 model high poly masz jako jedna geometria czy 130k rozbitych poligonów?
Maciek Jutrzenka Napisano 27 Czerwiec 2016 Napisano 27 Czerwiec 2016 To max on tak ma... :D A tak serio napisałbym do traitora... chyba jako jedyny na tym forum serio lubi 3dsmaxa i wie dużo na temat tego softa :D
rly Napisano 27 Czerwiec 2016 Napisano 27 Czerwiec 2016 Bardziej to kwestia win 10 niz maxa .Co nie znaczy ze utodesk jest bez winy.Jezeli masz windows 10 to zainstaluj sobie DDU (driver uninstaler).Windows 10 updatuje drivery nvidii w jemu tylko znany sposob.Sciagnij sobie najnowsze sterowniki uruchom ddu w safe mode i sprawdz czy to zadziala.
boski Napisano 27 Czerwiec 2016 Autor Napisano 27 Czerwiec 2016 Vandam, model high poly jest jako jedno editable poly, rzecz jasna składający się z około 10 elementów. Zobaczę czy to DDU da rade
diabelt Napisano 27 Czerwiec 2016 Napisano 27 Czerwiec 2016 przy takim poilycount powinien śmigać jak wściekły. Akurat viewport w maxie jest baaaardzo wydajny.
Maciek Jutrzenka Napisano 27 Czerwiec 2016 Napisano 27 Czerwiec 2016 wczoraj wydajny a dzisiaj już nie...
diabelt Napisano 27 Czerwiec 2016 Napisano 27 Czerwiec 2016 Wydajniejszy niż blunder, to napewno...Problemy ze sterami albo inny syf w systemie.
boski Napisano 29 Czerwiec 2016 Autor Napisano 29 Czerwiec 2016 Sterowniki zmieniłem na najnowsze ze strony producenta i nic to nie zmienia. Ogólnie mam kilka nowych spostrzeżeń: 1. Wcześniej na win7 było podobnie (bardzo wolno działający viewport, ale się nie zwieszał/wyłączał), wtedy to był nawet max 2014, więc to wskazuje, że ewidentnie byłaby to kwestia sprzętu? 2. Viewport działa płynnie, nawet jak mam wszystkie warstwy aktywne, zacinać zaczyna dopiero jak wejdę na obiekt high poly i próbuje coś z nim robić. Działam na nitrous direct 11 o ile ma to jakieś znaczenie. Zmiana na 9 tylko pogarsza sprawę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się