Skocz do zawartości

Modelowanie pojedyńczych, bardziej skomplikowanych kształtów


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, chciałem przeprosić za tytuł tematu ale nie miałem pomysłu jak to lepiej sformułować :P

 

Już wyjaśniam o co mi chodzi. Chciałem was prosić o radę, jak mogę najszybciej nauczyć się modelować kształty które są jakby "całością" i do tego są skomplikowane.

 

Mam tutaj na myśli to, że kiedy mamy obiekty jak np, butelka, komórka, cokolwiek w czym możemy rozpoznać kształty takie jak box, cylinder czy sfera to sprawa jest dosyć łatwa. Wychodzimy z primitiva najbliższego kształtem naszemu obiektowi i dodajemy loopy, extrudy i później łączymy obiekty bridgem jeśli trzeba i gotowe.

 

Ale jak mogę się nauczyć modelować kształty takie jak np to: ?

http://i181.photobucket.com/albums/x185/ctbram/bmw%20s1000rr%20wip/wheelBrace_01.jpg~original

 

I o ile jeszcze sam kształt metodą prób i błędów jestem w stanie mnie więcej (raczej mniej) po jakimś czasie (długim) uzyskać, tak dodanie tam support edgy żeby to się odpowiednio smoothowało jest już dla mnie niewykonalne, brakuje mi jakby miejsca, nie jestem w stanie uzyskać kątów tak gładkich jakie bym chciał ze względu na ich bliskość (crease edge działa rzadko).

 

Czy może mógłbym was prosić o jakąś radę albo o konkretne tutoriale ? Znam już Warwicka i znalazłem przed chwilą jeszcze to: https://www.youtube.com/watch?v=VB4vugpUoHw Ale pomyślałem, że może poproszę o radę jeszcze Was.

 

Z góry dziękuję za pomoc i Pozdrawiam :-)

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

oprócz nauki na błędach zacznij oglądać modele innych, coś zostanie w głowie

google obrazy lub yt -->3d hard surface topology flow

Napisano

Cześć, nie da się szybko nauczyć niestety, trzeba modelować, stawiać sobie zadania i starać się je wykonać.

 

Nawet jeśli zobaczysz tutorial jak ktoś coś modeluje, to aby wykonać samemu podobną formę minie trochę czasu.

Modelując samemu musisz wymyślać rozwiązania np. jak przycinać dany element aby pasował, albo od jakiej formy zacząć.

 

Generalnie oglądałem dziesiątki tutoriali, także na youtube, i bardzo wiele mi to dało, ponieważ od każdego uczyłem się innych rozwiązań, indywidualnego podejścia do modelowanej bryły, każdy jakoś stara sobie ułatwić ten proces, i wymyśla wszelakie sztuczki, dlatego warto oglądać wiele różnych tutoriali.

 

Polecam Arrimus 3D >>> https://www.youtube.com/channel/UCSLLdTBwLMfTKWS56tOiQpw

 

Kup sobie poniższy kurs, pokazane masz tam jak modelować element, o który pytasz i nie tylko.

Jeśli kursu nie ma w sklepie, bo jest on bardzo stary, to napisz do twórcy i zapytaj o dostępność.

 

[video=youtube;sLo-n9ccXGU]

 

Co do samego modelowania to bardzo zachęcam abyś nauczył się boolean'ów, wielu userów nieświadomie odradza booleany w 3ds Max, co jest ogromny błędem, ponieważ jest to bardzo dobre narzędzie i odpowiednio wykorzystane bardzo przyśpiesza proces tworzenia skomplikowanych modeli.

 

 

Jeśli przeszukasz moje posty, to kiedyś przygotowałem długa listę tutoriali do nauki modelowania.

 

No i nie obawiaj się trójkątów, nie są one złe, a czasem wręcz wskazane jest aby z nich korzystać, często wskazane jest także tworzenie ngonów.

 

W zeszłym roku jakoś jeden z doświadczonych userów tego forum pokazał maskę samochodu gdzie widać było wielki ngon, model był świetnie wykonany, i doprawdy nic nie można mu było zarzucić.

 

Ale padło kilka uwag aby zlikwidował ten ngon bo nie powinno go być.

 

W odpowiedzi padło, że nie widzi on takiej potrzeby.

 

Wspominam o tym jedynie po to abyś nie słuchał uwag typu "trójkąty i n-gony są złe" ponieważ nie jest to prawdą.

 

Są one złe jedynie wtedy, gdy niszczą formę modelu.

Napisano

Bardzo dziękuję wam za wszystkie informacje. Wiem, że pytanie o tutoriale może wydawać się głupie ale naprawdę, nawet z pomocą google ciężko jest znaleźć takie perełki.

 

Jeszcze raz dziękuję i oczywiście, gdyby ktoś miał dla mnie jeszcze jakieś rady bądź tutki czy cokolwiek to bardzo chętnie się z tym zaznajomię.

Napisano

tutaj się już kłania odpowiednia topologia i łączenie ze sobą prymitywnych obiektów, ręcznie coś takiego zrobić wierzchołek po wierzchołku to trochę udręka. Są odpowiednie skrypty pomagające ogarnąć odpowiednie loopy/ zaokrąglenia. No i tak jak inni napisali, nauka i ćwiczenia. Modelowanie samo w sobie jest sztuką i dobre jej ogarnięcie zajmuje trochę czasu i zrozumienia tematu. To nie jest tak proste "a, pier***** sobie boxa, na niego cyliner i voila", zanim zacznie się działać czasami trzeba pomyśleć jak w ogóle rozplanować topologią i jak z prostych kształtów wyjść do wypasionych efektów.

 

Nie są one raczej darmowe ale polecam tutoriale Davida Lasperance.

 

w tej płycie poświęca on trochę czasu na pokazanie jak można w łatwy sposób łączyć prymitywne obiekty w dość skomplikowane kształty (coś jak to zdjęcie o które pytasz).




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności