Napisano 8 Sierpień 20168 l Witam, mam problem. Otóż znalazłem sobie model kwiatków i chciałbym je przenieść do mojej sceny tak żeby zachować ścieżki materiałów by nie musieć texturować modelu od początku. Próbowałem exportować do .obj niby pokazuje mi się dodatkowy plik z materiałem ale nie bardzo wiem jak to załadować do programu. Proszę o pomoc :)
Napisano 8 Sierpień 20168 l Kiedy importujesz model .obj i tekstury są w tym samym katalogu CZASEM zdarza się że wszystkie automatycznie się wczytają (ewentualnie przy otwieraniu pliku pyta o lokalizację bitmap). Kiedy tak się nie dzieje to wystarczy pipetą z okna materiałów zaznaczyć załadowane obiekty i do materiałów które się pokażą, ręcznie przypisać bitmapy. Wcale nie trwa to długo (zakładając że masz nie więcej niż kilka zaimportowanych modeli :P). Jeżeli jednak jest jakiś bardziej automatyczny proces to sam chętnie go poznam :)
Napisano 8 Sierpień 20168 l Panowie opcja import merge konkretny obiekt z pliku max od razu ze wszystkim :) jedyne co to należy sprawdzić czy tekstury macie w katalogu z którego je czyta max
Napisano 8 Sierpień 20168 l Autor Jeden i drugi sposób działa :) Pierwszy troszeczkę bardziej czasochłonny ale daje radę :) Dziękuję panowie za pomoc :) lecą podziękowania. Znów nauczyłem się czegoś nowego :)
Napisano 8 Sierpień 20168 l Jeszcze masz w maxie opcję Save Selected, czyli zaznaczasz w scenie obiekt i zapisujesz go jako oddzielną scenę, jeżeli pogubisz bitmapy to użyj skryptu Relink Bitmaps.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto