defalT Napisano 8 Sierpień 2016 Napisano 8 Sierpień 2016 Witam, mam problem. Otóż znalazłem sobie model kwiatków i chciałbym je przenieść do mojej sceny tak żeby zachować ścieżki materiałów by nie musieć texturować modelu od początku. Próbowałem exportować do .obj niby pokazuje mi się dodatkowy plik z materiałem ale nie bardzo wiem jak to załadować do programu. Proszę o pomoc :)
ozogonkiem Napisano 8 Sierpień 2016 Napisano 8 Sierpień 2016 Kiedy importujesz model .obj i tekstury są w tym samym katalogu CZASEM zdarza się że wszystkie automatycznie się wczytają (ewentualnie przy otwieraniu pliku pyta o lokalizację bitmap). Kiedy tak się nie dzieje to wystarczy pipetą z okna materiałów zaznaczyć załadowane obiekty i do materiałów które się pokażą, ręcznie przypisać bitmapy. Wcale nie trwa to długo (zakładając że masz nie więcej niż kilka zaimportowanych modeli :P). Jeżeli jednak jest jakiś bardziej automatyczny proces to sam chętnie go poznam :)
skalpel3d Napisano 8 Sierpień 2016 Napisano 8 Sierpień 2016 Panowie opcja import merge konkretny obiekt z pliku max od razu ze wszystkim :) jedyne co to należy sprawdzić czy tekstury macie w katalogu z którego je czyta max
defalT Napisano 8 Sierpień 2016 Autor Napisano 8 Sierpień 2016 Jeden i drugi sposób działa :) Pierwszy troszeczkę bardziej czasochłonny ale daje radę :) Dziękuję panowie za pomoc :) lecą podziękowania. Znów nauczyłem się czegoś nowego :)
stormwind Napisano 8 Sierpień 2016 Napisano 8 Sierpień 2016 Jeszcze masz w maxie opcję Save Selected, czyli zaznaczasz w scenie obiekt i zapisujesz go jako oddzielną scenę, jeżeli pogubisz bitmapy to użyj skryptu Relink Bitmaps.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się