pecet Napisano 11 Sierpień 2016 Napisano 11 Sierpień 2016 Czy jest jakiś program, który umożliwia malowanie bezpośrednio na modelu 3d za pomocą krzywych, które później można edytować? Chodzi mi o takie coś jak "Pen Tool" z Photoshopa.
asdf Napisano 11 Sierpień 2016 Napisano 11 Sierpień 2016 W maxie ribbon/freeform/spline tyle że vertexy są dosyć gęsto.
Vaticinator Napisano 11 Sierpień 2016 Napisano 11 Sierpień 2016 W Blenderze: Tylko ta opcja dopiero w nieoficjalnym buildzie, który można pobrać stąd. Też się tym bawię ostatnio :)
pecet Napisano 11 Sierpień 2016 Autor Napisano 11 Sierpień 2016 Dzięki za odpowiedź, ale chyba nie do końca jasno zadałem pytanie. Chodzi mi o rysowanie tekstur bezpośrednio na modelu za pomocą krzywych jak w Photoshopie za pomocą "Pen Tool". Nawet w samym 3ds max mogę malować pędzlami po modelu, ale tym sposobem nie mogę zrobić precyzyjnych kształtów. Szukam czegoś co by mi ułatwiło robienie tekstur samolotów np. takich http://www.extraaircraft.com/images/defaults/aircraft_1.jpg Klasyczne malowanie 2D w photoshopie bywa uciążliwe, zwłaszcza gdy model jest niezbyt dobrze zmapowany.
rice Napisano 11 Sierpień 2016 Napisano 11 Sierpień 2016 teoretycznie jakby sie uwziąć to możesz to w blenderowym texture paintcie robić za pomocą krzywych w ustawieniu brusha. Przy czym nie jest to az tak rozbudowane w 3dcoatcie ale mysle że do takich malowanek samolotu by dało rade. @edit, jeszcze w sumie możesz wysyłać obraz z viewportu (w blenderze to sie bodaj external paint nazywa) i edytować jakby screenshota w photoshopie.
pecet Napisano 11 Sierpień 2016 Autor Napisano 11 Sierpień 2016 Dzięki jeszcze raz. 3D Coat wygląda obiecująco zwłaszcza za taką cenę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się