szakal777 Napisano 18 Sierpień 2016 Napisano 18 Sierpień 2016 Witam. Jestem totalnie początkujący w modelingu.Kiedyś tylko za dziecka próbowałem swoich sił,ale zbytnio nie wychodziło (3dsmax,zbrush czy photoshop). Teraz jednak wziąłem się do roboty.Przeglądam tutoriale i staram się każdego dnia coś douczać. Programy, w których będę próbował swoich sił to: Zbrush,Blender i photoshop Mam nadzieję, że z czasem mój skill urośnie. Wstawiam swoją pierwszą pracę, którą będę kontynuował.W zamyśle ma to być potwór w metalowej zbroi, której jeszcze nie ma. Jak możecie to doradźcie świeżakowi co poprawić i w jakim kierunku iść :)
Sebazx6r Napisano 18 Sierpień 2016 Napisano 18 Sierpień 2016 Chcesz robic postacie to ucz sie anatomii, obserwuj draperie, ubrania, prace lepszych. Tutki Rayan Kingsly, Scott Eaton, Frank Tzeng. Terminy Low Poly, high Poly, retopologia, map baking: normal map, displacement map , diffuse/albedo, specular, roughnes eyc. Z programow substance painter , substance designer, quixel, x-normal, marmoset, toolbag. Programy do retopo 3d coat, topo gun, mayka max maja toole. Oprocz tego to codzienne modelowanie. Jesli chcesz modelowac nie tylko pod gry to jeszczevtermin subdivsion surface i topologia siatki.
Sebazx6r Napisano 19 Sierpień 2016 Napisano 19 Sierpień 2016 Boris ma racje nie sluchaj wariatow xD. Rob speedy z kulki dynamesh z remesher projekcja. Na poczatek nie przejmuj sie topologia. Pierwszo zwroc uwage na proporcje. Ogladaj uproszczone modele anatomiczne z plaszczyznami i proporcjami. Sa rysunki na google. Potem anatomia. Jakies proste ciuchy. Marvelousa az tak duzo firm nie mavw Polsce bo jest po prostu drovi. Wiec warto trche pouczyc sie rzezbic draperie. Jak juz zacznie Ci powoli wychodzic pomysl o topologii i narzedziu ktorym bedziesz to robil. W Pi uzywamy Mayki, Max, 3d coat, topogun pewnie tez sie znajdzie. Do tego UV maping. Jak juz poduczysz sie topologii to pora na normal mapy i 32bit displacemnty. Do gamedevu zas topologia low poly + normal mapy. Przy bakowaniu z high poly do low poly przyda sie umiejetnosc robienia na podstawie LP cage. Jest to taki ogranicznik dla raycastu. Przy gamedevie bedziesz musial takze robic textury: albedo ,roughness , metalness z PBR. Metoda zalezy od Ciebie poczytaj manual na stronie algorytmica od substance paintera i designera. Ladnie to maja opisans. Tylko wszystko po kolei. Nie nastawialbym sie ze pierwszy model bedzie super. Drugi i trzeci tez nie. Nie musisz mnie sluchac ale zerknij na moja teczke bo okolo 3,5 roku temu zaczynalem zbrusha z podobnego etapu po roku nauki Mayki i renderingu. Przez dlugi okres nawet nie zagladakem do topologii. W mojej teczce jest link do mojego tutka mozesz sobie workflow obczaic moj z Zbrusha. Nie jest super troche mowie w nim niewyraznie ale jest po polsku. Pozdro http://max3d.pl/forum/threads/101591-Tutorial-Zbrush-Facehuger-PL
Sebazx6r Napisano 19 Sierpień 2016 Napisano 19 Sierpień 2016 Ja kiedys przesuwalem vertexy ale anatomii nauczylem sie dopire w Zbrushu.
szakal777 Napisano 19 Sierpień 2016 Autor Napisano 19 Sierpień 2016 Dziękuje Panowie za odpowiedzi :D Co to anatomii to na pewno zerknę, wiem, że kuleję w tym temacie. Jeśli mowa o prosektorium spytam kogo trzeba i może będzie szansa uczyć się na umarlakach :> Sebazx6r- haha mam niezłe dejavu. Wczoraj przeglądając Youtube trafiłem na Twój kanał i nawet go zasubskrybowałem.Właśnie materiał o twarzołapie oglądałem (to chyba potworek z aliens-predator ? ). Na pewno postaram się go wykonać. Na ten moment bawię się zbrushem dopiero 3 dzień.Poznaję opcję programu i ogólnie coś próbuję stworzyć,czytając i oglądając kursy. Nie rozumiem jednak o co chodzi z tym Marvelousa.Co to jest? Trochę za ostrym językiem piszecie bo nie wszystko z niego wyłapałem tylko pewną częśc ^^ Na pewno zwrócę uwagę na : Zbrush, Maya ( tak jak mowisz), blender i photoshop. 3dmax wydaje mi się zbyt toporny.Kiedyś przez niego przechodziłem i była to pewnego rodzaju udręka dla mnie A więc dzieki jeszcze raz, i trochę poprawiłem mojego potworka z zespołem alkoholowym FAS :D I tak będzie miał hełm więc nieznajomość mojej anatomii będzie w tym przypadku ukryta :) Będę szedł za waszym ciosem i codziennie modelował, chociaż proste na razie to nie jest
Xaia Napisano 19 Sierpień 2016 Napisano 19 Sierpień 2016 Na moje oko to jest chyba gorzej niż było. Odpuściłbym sobie na twoim miejscu tych detali i rzeźbienia na tak gęstej siatce. Jak chcesz jechać z kulki to ustaw sobie jakąś super niską ilość poly, weź Move brush, znajdz referencje i powyciągaj ogólny kształt głowy. Później możesz dalej rzeźbić czym chcesz. Ja do rzeźbienia wykorzystuje najczęsciej Clay brush i Clay tubes, ale standard brush też daje rade. - tutaj jest jakiś prosty podstawowy tutorial jak wyciągnąć głowę. Pewnie są lepsze, ale nie mam czasu szukać.
Sebazx6r Napisano 20 Sierpień 2016 Napisano 20 Sierpień 2016 To akurat kanal znajomego :). Ja robilem tutorial. - - - Połączono posty - - - Wqrtce na cziczaka bedzie tutek z robienia cartoona. Mozna obczaic moje podejscie. Latwiej by bylo oceniac jak ys robil ludzkie twarze lub z refek.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się