Jump to content

Jak wyrenderowac scianki wewnetrzne oraz zewnetrzne ?


Recommended Posts

Posted

Witam.

Tworze boxa , potem edit poly i wycinam w nim np. gorna scianke, ale podczas renderingu widac tylko scianki zewnetrzne i tu pytanie czy jest mozliwosc, aby renderowane byly scianki wew. oraz zew. bez ich pogrubiania ?

  • Replies 8
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted

Masz chyba na myśli płaszczyzny (nie ścianki, prostopadłościan nie posiada ścianek zewnętrznych i wewnętrznych). Z twojego opisu trudno wywnioskować co robisz nie tak. Czy nałożyłeś materiał, czy masz jakieś oświetlenie

 

[ATTACH=CONFIG]102207[/ATTACH]

 

Box bez górnej "ścianki" z podstawowym materiałem, bez źródeł światła. Działa.

Posted

Dodaj do sceny jakieś źródło światła i pudełko się "objawi" :-) . Albo naciśnij 8 (menu rendering -> environment) i zmień background color na biały. Też powinno zadziałać. Tu jedno światło i jasny szary background.

 

[ATTACH=CONFIG]102209[/ATTACH]

 

Trochę trudno podpowiedzieć na podstawie takich skąpych informacji. Może ekspozycja jest źle ustawiona i po prostu obraz jest "prześwietlony".

Posted

Mam ustawiony kolor biały.

Swiatlo nic nie daje.

Pomaga dopiero zaznaczenie opcji Force 2 sided w rendering, ale nie o to mi chodzilo , bo ja np. nie chce tego zastosowac do wszystkich obiektow tylko do jednego.

Posted (edited)

Ok.

Czyli rozumiem, ze program nie ma np. modyfikatora podobnego do "Shell" tylko bez pogrubienia, ktora sprawila by, ze w np. w boxie renderowane byly by obydwie jego plaszczyzny (wew. i zew.)?

Edited by hghormone
Posted (edited)

Jaki silnik - scanline, mentalray, v-ray?

Jeżeli scanline, w opcjach materiału standardowego zaznacz 2-sided

[ATTACH=CONFIG]102210[/ATTACH]

Wtedy będzie działało tylko na obiekt, który ma nałożony ten materiał.

 

Możesz też zastosować materiał doublesided i wtedy nadajesz inny np. kolor dla płaszczyzny zewnętrznej a inny dla wewnętrznej.

 

[ATTACH=CONFIG]102211[/ATTACH]

Edited by Dynamico

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy