archirender Napisano 6 Październik 2016 Napisano 6 Październik 2016 Dobry wieczór, Proszę bardzo o pomoc w doborze konfiguracji sprzętowej dla architekta pracującego z programami AutoCAD, Sketchup + Vray, doraźnie Photoshop (postprocessing). Dotychczas na laptopie Dell Inspiron 7520 z prockiem i7-310QM3610, 8GB RAM, kartą GeForce GT 640M (albo 650M - nie pamiętam). Jeżeli chodzi o modele, to są to najczęściej domy jednorodzinne, ale zdarzają się okazyjnie większe budynki z szczegółowymi wnętrzami. Renderowane są także przekroje i rzuty pomieszczeń - nie wiem co jeszcze mogę podpowiedzieć. ;) Zdaję sobie sprawę, że w stosunku do tego lapka to wszystko będzie chodzić jak burza, ale chciałbym aby przyszły komputer posłużył na 2-3 lata. Ramy cenowe podałem takie, gdyż zadania nie powinny być wymagające jak u rasowego grafika w 3DS, ale jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić. :) Jeżeli macie jakieś opinie co do komputerów poleasingowych to też chętnie się dowiem (gdyż rozważam), a najczęściej spotykam procki Xeon'y (np. X5650) z kartą Nvidia Quadro 4000 i ok. 24GB RAM DDR3 ECC (taki zestaw za ok. 3500zł) - tylko nie wiem jak to się nadaje do renderingu, gdyż to są po serwerowe. Z góry dzięki za pomoc! Pozdrawiam.
Sebazx6r Napisano 6 Październik 2016 Napisano 6 Październik 2016 quadro 4000 to badziewie. Miałem w poprzedniej pracy. Może cos na i7 6700 bez k w zestawie jest wentyl. Do 4000pln dojdzie drugie 16GB DDR4 i dysk SSD może 120/240 na system.
archirender Napisano 8 Październik 2016 Autor Napisano 8 Październik 2016 Dzięki wielkie za odpowiedź i propozycję zestawu. SSD na bank chcę dołożyć, a co do kolejnych 16GB RAMu to pewnie później. Czy jest wyraźna różnica w renderowaniu na takim zestawie z 16, a 32GB RAM? A czy monitor opłaca się poleasingowy? Widziałem całkiem niezłe DELLe (ok 24" starczy) w fajnych cenach, z w pełni konfigurowalną pozycją itd... Monitor też nie jest potrzebny tak dobry jak dla grafika - pixel perfect tutaj się nie liczy. :)
Maciek Jutrzenka Napisano 8 Październik 2016 Napisano 8 Październik 2016 ram nie ma wpływu na szybkość renderingu ale na to jak będziesz tworzył pracę. im więcej ramu tym więcej możesz upchać. im mniej ramu tym więcej sztuczek będziesz musiał używać.
archirender Napisano 8 Październik 2016 Autor Napisano 8 Październik 2016 ram nie ma wpływu na szybkość renderingu ale na to jak będziesz tworzył pracę. im więcej ramu tym więcej możesz upchać. im mniej ramu tym więcej sztuczek będziesz musiał używać. Właśnie to chciałem usłyszeć. Innymi słowy kiedy model zaczyna puchnąć to łatwiej będzie się po nim mimo wszystko poruszać, dzięki większej ilości RAM? - Nie będzie potrzeby wyłączania materiałów / niektórych warstw aby dało się pracować np. z małym domem.
Maciek Jutrzenka Napisano 8 Październik 2016 Napisano 8 Październik 2016 za to czy viewport będzie płynnie chodził odpowiada karta graficzna. Ram jest jak dysk. Im go więcej tym więcej stuffu będziesz mógł wyrenderować. A to czy już będziesz w stanie płynnie pracować na takiej scenie zależy od karty graficznej.
Sebazx6r Napisano 8 Październik 2016 Napisano 8 Październik 2016 polisingowe monitory miałem w poprzedniej pracy. Moim zdaniem nie oplaca się kupic.
materalia Napisano 9 Październik 2016 Napisano 9 Październik 2016 Mozesz też pójść w tym kierunku: Zamiast R7 360, możesz kupić GTX760 2GB 256bit na alle. Z nowych to GTX750/750Ti zostaje najlepszym wyborem.
Sebazx6r Napisano 9 Październik 2016 Napisano 9 Październik 2016 (edytowane) Tu opcja 6700 z SSD i 32GB DDR4. Drugi z procesorem 6700k z SSD 120 i HDD 1GB na 950. Zasilacz zmieniłem na 550W. W pierwszym zestawie też powinien działać. Edytowane 9 Październik 2016 przez Sebazx6r
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się