Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Czesc,

 

Robie wizualizacje wnetrz, mam zrobione kilka kadrow, z ktorymi jest wszystko ok, ale nagle ku mojemu zdziwieniu bez zmieniania parametrow ( przynajmniej sobie nie przypominam ), na renderach wychodzi paskudny szum. Probowalem to ogarniac juz na milion sposobow i pomysly sie wykonczyly, wrzucam render setup - moze zauwazycie przyczynę. Materiały maja odpowiednia ilosc subdivsow/renderujac nawet scene na override zwykly bialy material wychodzi to samo wiec raczej wykluczam kwestie subdivsow w materialach. Dalej - jezeli chodzi o render setup probowalem chyba juz wszystko - irradiance map 200/80, pre filter 300, noise threshold 0,005 - nawet jak ustawiam wszystkie parametry odpowiadajace poniekad za szum na naprawde hardcorowe ( nigdy takich nie daje a jest spoko ) to i tak jest jeden wielki szum.

Oswietlenie sceny naturalnie tez ma podkrecone subdivsy. Macie moze sugestie co innego w takim razie moze to byc ? O6y1Dl.jpg

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pokaż scenę i przykładowy render z szumem. Jakie masz światła w scenie?

Napisano
  • Autor

stEymx.jpg

 

Tu na lewo jest region renderu, ktory jeszcze dzialal prawidlowo ( low setup i delikatny szum zrozumialy ), na prawo jest juz region z max ustawieniami i szum wiekszy niz wczesniej

 

 

W scenie jest vray sun i vrayowe plane w oknach jako portale

 

0egD6a.jpg

TAH2fO.jpg

Napisano

Wygląda to na szum od światła z okien. Czy światło z portali nie przechodzi przez zasłonki albo szyby które mają włączone rzucanie cienia?

Zrób test z subdivs 320 w portalach.

Czy między "czystym" renderem i "zaszumionym" nie zmieniałeś nic w ustawieniach Image Sampler: Min shading rate/Divide shading subdivs?

Czy za oknem nie masz świecącego materiału?

Napisano
  • Autor

Nie ma ani swiecacego materialu za oknem, ani nie zmienialem nic w samplach, no i swiatlo tez jest ulozone prawidlowo, nie przenika przez nic.. - puscilem teraz render z subdivs 320 i nawet bez zaslonki i wciaz jest taki szum

 

Probowalem resetowac render setup, nie pomoglo

 

Totalnei nei wiem o co chodzi

Napisano

Light Cache interp sample daj na 10 Irr map daj na high parametry w iir map subdivs i interp sample nie odpowiadaj za szum tylko za plamy i często nie trzeba ich wcale podbijać jak ci się np na suficie plamy nie robią. A w ogóle adaptive image samplera dałbym na 1/24 niezależny od dmc color treshold na 0,003. A ostatecznie spróbuj przejść na brute force

Napisano

Może spróbuj zaznaczyć w portalach Store to irradiance map, bo teraz światełko Ci liczy Light Cache, co zazwyczaj daje szum. Jeśli masz w oknach szyby to przy refrakcji zaznacz Affect shadow.

Jak skalpel3d pisze, spróbuj też przejść na brute force + light cache lub BF + IrrMap.

Napisano
  • Autor

Dzięki panowie za podpowiedzi :)

 

Jest i zwycięzca - xmasss pomogła Twoja rada mianowicie 'store with irradiance map' w portalach - nie ma szumu nawet z light cache :)

Swoja droga ciekawa sprawa, nigdy tej opcji nie zaznaczałem a działało należycie, ba, tu też wszystko było w porządku aż nagle od tak sie spieprzylo..

 

No nic, dzięki za pomoc !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności