marvin365 Napisano 12 Październik 2016 Napisano 12 Październik 2016 Czesc, Robie wizualizacje wnetrz, mam zrobione kilka kadrow, z ktorymi jest wszystko ok, ale nagle ku mojemu zdziwieniu bez zmieniania parametrow ( przynajmniej sobie nie przypominam ), na renderach wychodzi paskudny szum. Probowalem to ogarniac juz na milion sposobow i pomysly sie wykonczyly, wrzucam render setup - moze zauwazycie przyczynę. Materiały maja odpowiednia ilosc subdivsow/renderujac nawet scene na override zwykly bialy material wychodzi to samo wiec raczej wykluczam kwestie subdivsow w materialach. Dalej - jezeli chodzi o render setup probowalem chyba juz wszystko - irradiance map 200/80, pre filter 300, noise threshold 0,005 - nawet jak ustawiam wszystkie parametry odpowiadajace poniekad za szum na naprawde hardcorowe ( nigdy takich nie daje a jest spoko ) to i tak jest jeden wielki szum. Oswietlenie sceny naturalnie tez ma podkrecone subdivsy. Macie moze sugestie co innego w takim razie moze to byc ?
pionix Napisano 13 Październik 2016 Napisano 13 Październik 2016 Pokaż scenę i przykładowy render z szumem. Jakie masz światła w scenie?
marvin365 Napisano 13 Październik 2016 Autor Napisano 13 Październik 2016 Tu na lewo jest region renderu, ktory jeszcze dzialal prawidlowo ( low setup i delikatny szum zrozumialy ), na prawo jest juz region z max ustawieniami i szum wiekszy niz wczesniej W scenie jest vray sun i vrayowe plane w oknach jako portale
pionix Napisano 13 Październik 2016 Napisano 13 Październik 2016 Wygląda to na szum od światła z okien. Czy światło z portali nie przechodzi przez zasłonki albo szyby które mają włączone rzucanie cienia? Zrób test z subdivs 320 w portalach. Czy między "czystym" renderem i "zaszumionym" nie zmieniałeś nic w ustawieniach Image Sampler: Min shading rate/Divide shading subdivs? Czy za oknem nie masz świecącego materiału?
marvin365 Napisano 13 Październik 2016 Autor Napisano 13 Październik 2016 Nie ma ani swiecacego materialu za oknem, ani nie zmienialem nic w samplach, no i swiatlo tez jest ulozone prawidlowo, nie przenika przez nic.. - puscilem teraz render z subdivs 320 i nawet bez zaslonki i wciaz jest taki szum Probowalem resetowac render setup, nie pomoglo Totalnei nei wiem o co chodzi
skalpel3d Napisano 13 Październik 2016 Napisano 13 Październik 2016 Light Cache interp sample daj na 10 Irr map daj na high parametry w iir map subdivs i interp sample nie odpowiadaj za szum tylko za plamy i często nie trzeba ich wcale podbijać jak ci się np na suficie plamy nie robią. A w ogóle adaptive image samplera dałbym na 1/24 niezależny od dmc color treshold na 0,003. A ostatecznie spróbuj przejść na brute force
xmass Napisano 13 Październik 2016 Napisano 13 Październik 2016 Może spróbuj zaznaczyć w portalach Store to irradiance map, bo teraz światełko Ci liczy Light Cache, co zazwyczaj daje szum. Jeśli masz w oknach szyby to przy refrakcji zaznacz Affect shadow. Jak skalpel3d pisze, spróbuj też przejść na brute force + light cache lub BF + IrrMap.
marvin365 Napisano 13 Październik 2016 Autor Napisano 13 Październik 2016 Dzięki panowie za podpowiedzi :) Jest i zwycięzca - xmasss pomogła Twoja rada mianowicie 'store with irradiance map' w portalach - nie ma szumu nawet z light cache :) Swoja droga ciekawa sprawa, nigdy tej opcji nie zaznaczałem a działało należycie, ba, tu też wszystko było w porządku aż nagle od tak sie spieprzylo.. No nic, dzięki za pomoc !
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się