Napisano 12 Październik 20168 l Czesc, Robie wizualizacje wnetrz, mam zrobione kilka kadrow, z ktorymi jest wszystko ok, ale nagle ku mojemu zdziwieniu bez zmieniania parametrow ( przynajmniej sobie nie przypominam ), na renderach wychodzi paskudny szum. Probowalem to ogarniac juz na milion sposobow i pomysly sie wykonczyly, wrzucam render setup - moze zauwazycie przyczynę. Materiały maja odpowiednia ilosc subdivsow/renderujac nawet scene na override zwykly bialy material wychodzi to samo wiec raczej wykluczam kwestie subdivsow w materialach. Dalej - jezeli chodzi o render setup probowalem chyba juz wszystko - irradiance map 200/80, pre filter 300, noise threshold 0,005 - nawet jak ustawiam wszystkie parametry odpowiadajace poniekad za szum na naprawde hardcorowe ( nigdy takich nie daje a jest spoko ) to i tak jest jeden wielki szum. Oswietlenie sceny naturalnie tez ma podkrecone subdivsy. Macie moze sugestie co innego w takim razie moze to byc ?
Napisano 13 Październik 20168 l Pokaż scenę i przykładowy render z szumem. Jakie masz światła w scenie?
Napisano 13 Październik 20168 l Autor Tu na lewo jest region renderu, ktory jeszcze dzialal prawidlowo ( low setup i delikatny szum zrozumialy ), na prawo jest juz region z max ustawieniami i szum wiekszy niz wczesniej W scenie jest vray sun i vrayowe plane w oknach jako portale
Napisano 13 Październik 20168 l Wygląda to na szum od światła z okien. Czy światło z portali nie przechodzi przez zasłonki albo szyby które mają włączone rzucanie cienia? Zrób test z subdivs 320 w portalach. Czy między "czystym" renderem i "zaszumionym" nie zmieniałeś nic w ustawieniach Image Sampler: Min shading rate/Divide shading subdivs? Czy za oknem nie masz świecącego materiału?
Napisano 13 Październik 20168 l Autor Nie ma ani swiecacego materialu za oknem, ani nie zmienialem nic w samplach, no i swiatlo tez jest ulozone prawidlowo, nie przenika przez nic.. - puscilem teraz render z subdivs 320 i nawet bez zaslonki i wciaz jest taki szum Probowalem resetowac render setup, nie pomoglo Totalnei nei wiem o co chodzi
Napisano 13 Październik 20168 l Light Cache interp sample daj na 10 Irr map daj na high parametry w iir map subdivs i interp sample nie odpowiadaj za szum tylko za plamy i często nie trzeba ich wcale podbijać jak ci się np na suficie plamy nie robią. A w ogóle adaptive image samplera dałbym na 1/24 niezależny od dmc color treshold na 0,003. A ostatecznie spróbuj przejść na brute force
Napisano 13 Październik 20168 l Może spróbuj zaznaczyć w portalach Store to irradiance map, bo teraz światełko Ci liczy Light Cache, co zazwyczaj daje szum. Jeśli masz w oknach szyby to przy refrakcji zaznacz Affect shadow. Jak skalpel3d pisze, spróbuj też przejść na brute force + light cache lub BF + IrrMap.
Napisano 13 Październik 20168 l Autor Dzięki panowie za podpowiedzi :) Jest i zwycięzca - xmasss pomogła Twoja rada mianowicie 'store with irradiance map' w portalach - nie ma szumu nawet z light cache :) Swoja droga ciekawa sprawa, nigdy tej opcji nie zaznaczałem a działało należycie, ba, tu też wszystko było w porządku aż nagle od tak sie spieprzylo.. No nic, dzięki za pomoc !
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto