Avatar Posted October 27, 2016 Posted October 27, 2016 Witam! Pytanie kieruje raczej do bardziej doświadczonych animatorów. Za pomocą thinking particie albo samodzielnie przygotowując taka poszatkowana siatkę możemy zrobić destrukcje jakieś obiektu, dobrze działa dla budynków. Ale jak na przykład jest z eksplozją albo zderzeniem jakiegoś pojazdu, gdzie blacha się wygina części sie sypia na lewo i prawo, i można zobaczyć bebechy maszyny. Wszystkie tutoriale modelowania zawsze pomijają tworzenia tego co jest w środku, jedynie modeluje się to co się widzi. Zakładam że jak chce się bawić w takie rzeczy to muszę modelować ze wszystkim. Może ktoś udzielić porady jak to wygląda w praktyce? np. wojskowych maszyn jak myśliwce czy czołgi raczej nie znajdę szczegółowych blueprintów i co w tedy?
Hris Posted October 27, 2016 Posted October 27, 2016 Hej:) Ekspertem nie jestem, ale w wielu przypadkach gdy następuje destrukcja pojazdu, faktycznie co większe blachy widać dobrze i są rozpoznawalne jako elementy tego co przed chwilą jeszcze istniało :) Ale wiem że trzeba się też posiłkować paczkami czegoś co po angielsku nazywają "debris" - czyli gruzy, małe cząsteczki które powstają w wyniku eksplozji. Taka darmowa paczuszka jest tutaj: http://xoio-air.de/2012/particle-scenes-by-anselm-von-seherr-thoss/ Wiadomo ze każdy element ma nieco inną dynamikę - drobnica leci inaczej niż kawały blachy, ale to już trzeba pooglądać referencje. Niemniej nie wydaje mi się żeby zawsze trzeba było modelować WSZYSTKO co jest w pojeździe. Zawsze chyba odległość kamery od pojazdu i generalnie to co widzimy, determinuje co będziemy widzieć w chwili wybuchu. Te małe cząsteczki które fruną we wszystkie strony, mogą całkiem nieźle wypełnić scenę destrukcji :)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now