Momiko Napisano 9 Listopad 2016 Napisano 9 Listopad 2016 Witam wszystkich serdecznie : ) Pierwszy post na forum i od razu pytania :obede wdzieczna jesli ktos pomoze ( link, tutorial, odpowiedz - cokolwiek). Pytania typowe dla nooba : Z gory dziekuje !
michalo Napisano 9 Listopad 2016 Napisano 9 Listopad 2016 1 - Nie weim czy się da :P Popatrz w oknei preferencji. 2 - Można to zrobić tak: insertmesh z wciśniętym altem . Np. wybierasz walec, wstawiasz go, robisz wszelkie możliwe transformacje i redynamesh. Albo dodajesz walec jako nowy obiekt, ustawiasz go tam, gdzie chcesz mieć dziurę, w menu subtool przy nazwie masz ikonki - klikasz chyba drugą (która odpowaida za 'odejmowanie'), następnie łączysz oba to (merge) i redynamesh http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/modeling-basics/creating-meshes/remeshing/remesh-subtools/ http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/modeling-basics/creating-meshes/dynamesh/with-subtools/ 3 - nie wiem o co chodzi? O scrolowanie okein? Jest tylko jeden sposób.
Momiko Napisano 9 Listopad 2016 Autor Napisano 9 Listopad 2016 1 - Nie weim czy się da :P Popatrz w oknei preferencji. 2 - Można to zrobić tak: insertmesh z wciśniętym altem . Np. wybierasz walec, wstawiasz go, robisz wszelkie możliwe transformacje i redynamesh. Albo dodajesz walec jako nowy obiekt, ustawiasz go tam, gdzie chcesz mieć dziurę, w menu subtool przy nazwie masz ikonki - klikasz chyba drugą (która odpowaida za 'odejmowanie'), następnie łączysz oba to (merge) i redynamesh http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/modeling-basics/creating-meshes/remeshing/remesh-subtools/ http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/modeling-basics/creating-meshes/dynamesh/with-subtools/ 3 - nie wiem o co chodzi? O scrolowanie okein? Jest tylko jeden sposób. Patrzylam w preferencjach ale niczego tam nie widze:) bede szukac dalej. Poki co sprobowalam jednej z opcji w linku ktory podales i wyszlo spoko, tyle ze jak to wyjdzie na low res modelu... musze sprawdzic bo slabo to widze. Teraz uzylam- dynamesh, zmodeler, duzo subdivisions no i zremesher tez zeby miec lepsza siatke a i tak efekt koncowy byl taki ze krawedzie wyszly pofalowane i musialam ciac clipbrushem i robic polish w panelu deformacji. Opcja fajna ale np jak mam model twarzy to jakos nie widze tego bo jak zrobie polish to strace szczegoly. Bede probowala dalej:) To 3 cie to tak chodzi mi o scrollowanie Wielkie dzieki za linki :) przydaly sie :) Pozdrawiam
michalo Napisano 9 Listopad 2016 Napisano 9 Listopad 2016 Możesz nałożyć maskę na obszar, którego nie chcesz deformować. Możesz też zrobić morph target. Jest taki pędzel - morphbrush, który przywraca siatkę do poprzedniego stanu. Polecam. Najładniej wychodzi na gęstej siatce. Zawsze możesz taki "duży" obiekt duplikować, żeby użyć na nim decimation mastera, zremesher i reproject higher subd. Jest sporo opcji :) Możesz też poczekać na kolejny update zbrusha, który da nam dobrze rozwiązane op. boolońskie i rozwiąże takie problemy .
Momiko Napisano 10 Listopad 2016 Autor Napisano 10 Listopad 2016 O maskach i deformacjach za ich pomoca wiem, ale to nie o to mi wogole chodzi... Morph Target znam - nie o to mi chodzi. Decimation znam, Zremesher znam, Reproject tez znam - nie o to mi chodzi. Chodzi mi o to co na obrazku ponizej :) Kto pomoze ?
Idaho Napisano 14 Listopad 2016 Napisano 14 Listopad 2016 http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?176985-Can-t-Access-Spacing-Options-in-Brush-Modifiers&p=1112668&viewfull=1#post1112668 Co do szczegółów (czytałem pobieżnie) czy korzystasz z dynamesh master pluginu ? O wiele większa możliwość kontrolowania zagęszczenia a potem decimation lub zremesh jeśli za dużo poly itd
Momiko Napisano 14 Listopad 2016 Autor Napisano 14 Listopad 2016 Idaho Zrobilam jak napisali na tym forum:master i drop down ale nie zadzialalo, wszystko nadal bylo szare a poza tym to wychodzi sie z Edit Modu i wkracza do 2.5 D , ale info przydatne i tak : ) Nie uzywalam tego pluginu, sprawdze :)) http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?177194-DynaMesh-Master!-unofficial-Information-Installation Generalnie to jak juz musze narysowac kolko czy kwadrat w srodku obiektu to....symetria radial albo drag rect i wycinam pozniej brzegi - nie wiem czy sie z tego smiac czy plakac : ) ale poki co lepszej opcji nie mam :D Problem w tym ze to kolko z radialna symetria ma kanciate brzegi czasem i blur maski czy sharpen nie pomaga. Dzieki za linka :)
Idaho Napisano 14 Listopad 2016 Napisano 14 Listopad 2016 Gdy chcesz kontrolować krawędzie, brzeg to musisz używać narzędzia crease (nie mylić z brushem). Tworzysz polygrupę i crease można krawędzie robić również w taki sposób https://www.youtube.com/watch?v=EIfWlVC-oWQ zresztą obejrzyj całą jego serię https://www.youtube.com/watch?v=nWzSOwqmAh4 resztę znajdziesz na jego kanale jest to węgier Norbert Berki. https://www.youtube.com/channel/UCcguVCrhM_7zgJgrZ1sF7JA/videos ogólnie - to stosuj jego technikę jest b. dobra Myślałem że nie znajdę ale jest - jak z maski stworzyć prawidłowe krawędzie: a tu jest to o co pytasz: Polecałbym również używanie programu 3d, Blender darmowy lub MODO płatny i importowanie prostych obiektów tzw base mesh, pierścieni, obręczy itd to też jest ciekawe https://www.youtube.com/watch?v=oPz1keoGU7s
Momiko Napisano 15 Listopad 2016 Autor Napisano 15 Listopad 2016 (edytowane) Idaho Super tutoriale, dokladnie o to mi chodzilo z tym wycinaniem dziur i maskowaniem, zbroja z Lol wymiata :))) Blender - ZBrush uzywam czesto Wielkie dzieki za linki !! Edytowane 16 Listopad 2016 przez Momiko
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się