Jump to content

Problem z wycinaniem dziur, interfacem, siatka


Recommended Posts

Posted

Witam wszystkich serdecznie : )

 

Pierwszy post na forum i od razu pytania :obede wdzieczna jesli ktos pomoze ( link, tutorial, odpowiedz - cokolwiek). Pytania typowe dla nooba :

 

Z gory dziekuje !

  • Replies 8
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

1 - Nie weim czy się da :P Popatrz w oknei preferencji.

 

2 - Można to zrobić tak: insertmesh z wciśniętym altem . Np. wybierasz walec, wstawiasz go, robisz wszelkie możliwe transformacje i redynamesh.

Albo dodajesz walec jako nowy obiekt,

ustawiasz go tam, gdzie chcesz mieć dziurę, w menu subtool przy nazwie masz ikonki - klikasz chyba drugą (która odpowaida za 'odejmowanie'), następnie łączysz oba to (merge) i redynamesh

http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/modeling-basics/creating-meshes/remeshing/remesh-subtools/

http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/modeling-basics/creating-meshes/dynamesh/with-subtools/

 

3 - nie wiem o co chodzi? O scrolowanie okein? Jest tylko jeden sposób.

Posted
1 - Nie weim czy się da :P Popatrz w oknei preferencji.

 

2 - Można to zrobić tak: insertmesh z wciśniętym altem . Np. wybierasz walec, wstawiasz go, robisz wszelkie możliwe transformacje i redynamesh.

Albo dodajesz walec jako nowy obiekt,

ustawiasz go tam, gdzie chcesz mieć dziurę, w menu subtool przy nazwie masz ikonki - klikasz chyba drugą (która odpowaida za 'odejmowanie'), następnie łączysz oba to (merge) i redynamesh

http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/modeling-basics/creating-meshes/remeshing/remesh-subtools/

http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/modeling-basics/creating-meshes/dynamesh/with-subtools/

 

3 - nie wiem o co chodzi? O scrolowanie okein? Jest tylko jeden sposób.

 

Patrzylam w preferencjach ale niczego tam nie widze:) bede szukac dalej.

 

Poki co sprobowalam jednej z opcji w linku ktory podales i wyszlo spoko, tyle ze jak to wyjdzie na low res modelu... musze sprawdzic bo slabo to widze. Teraz uzylam- dynamesh, zmodeler, duzo subdivisions no i zremesher tez zeby miec lepsza siatke a i tak efekt koncowy byl taki ze krawedzie wyszly pofalowane i musialam ciac clipbrushem i robic polish w panelu deformacji. Opcja fajna ale np jak mam model twarzy to jakos nie widze tego bo jak zrobie polish to strace szczegoly.

 

Bede probowala dalej:)

 

To 3 cie to tak chodzi mi o scrollowanie

 

Wielkie dzieki za linki :) przydaly sie :)

 

Pozdrawiam

Posted

Możesz nałożyć maskę na obszar, którego nie chcesz deformować.

Możesz też zrobić morph target. Jest taki pędzel - morphbrush, który przywraca siatkę do poprzedniego stanu. Polecam.

 

Najładniej wychodzi na gęstej siatce. Zawsze możesz taki "duży" obiekt duplikować, żeby użyć na nim decimation mastera, zremesher i reproject higher subd.

 

Jest sporo opcji :)

 

Możesz też poczekać na kolejny update zbrusha, który da nam dobrze rozwiązane op. boolońskie i rozwiąże takie problemy .

Posted

O maskach i deformacjach za ich pomoca wiem, ale to nie o to mi wogole chodzi...

 

Morph Target znam - nie o to mi chodzi.

 

Decimation znam, Zremesher znam, Reproject tez znam - nie o to mi chodzi.

 

Chodzi mi o to co na obrazku ponizej :)

 

Kto pomoze ?

Posted

Idaho

 

Zrobilam jak napisali na tym forum:master i drop down ale nie zadzialalo, wszystko nadal bylo szare a poza tym to wychodzi sie z Edit Modu i wkracza do 2.5 D , ale info przydatne i tak : )

 

Nie uzywalam tego pluginu, sprawdze :))

http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?177194-DynaMesh-Master!-unofficial-Information-Installation

 

Generalnie to jak juz musze narysowac kolko czy kwadrat w srodku obiektu to....symetria radial albo drag rect i wycinam pozniej brzegi - nie wiem czy sie z tego smiac czy plakac : ) ale poki co lepszej opcji nie mam :D Problem w tym ze to kolko z radialna symetria ma kanciate brzegi czasem i blur maski czy sharpen nie pomaga.

 

Dzieki za linka :)

Posted

Gdy chcesz kontrolować krawędzie, brzeg to musisz używać narzędzia crease (nie mylić z brushem). Tworzysz polygrupę i crease

można krawędzie robić również w taki sposób

https://www.youtube.com/watch?v=EIfWlVC-oWQ

zresztą obejrzyj całą jego serię

https://www.youtube.com/watch?v=nWzSOwqmAh4

resztę znajdziesz na jego kanale jest to węgier Norbert Berki.

https://www.youtube.com/channel/UCcguVCrhM_7zgJgrZ1sF7JA/videos

ogólnie - to stosuj jego technikę jest b. dobra

 

 

Myślałem że nie znajdę ale jest - jak z maski stworzyć prawidłowe krawędzie:

a tu jest to o co pytasz:

 

Polecałbym również używanie programu 3d, Blender darmowy lub MODO płatny i importowanie prostych obiektów tzw base mesh, pierścieni, obręczy itd

to też jest ciekawe

https://www.youtube.com/watch?v=oPz1keoGU7s

Posted (edited)

Idaho

 

Super tutoriale, dokladnie o to mi chodzilo z tym wycinaniem dziur i maskowaniem,

zbroja z Lol wymiata :)))

 

Blender - ZBrush uzywam czesto

 

Wielkie dzieki za linki !!

Edited by Momiko

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy