Momiko Posted November 9, 2016 Posted November 9, 2016 Witam wszystkich serdecznie : ) Pierwszy post na forum i od razu pytania :obede wdzieczna jesli ktos pomoze ( link, tutorial, odpowiedz - cokolwiek). Pytania typowe dla nooba : Z gory dziekuje !
michalo Posted November 9, 2016 Posted November 9, 2016 1 - Nie weim czy się da :P Popatrz w oknei preferencji. 2 - Można to zrobić tak: insertmesh z wciśniętym altem . Np. wybierasz walec, wstawiasz go, robisz wszelkie możliwe transformacje i redynamesh. Albo dodajesz walec jako nowy obiekt, ustawiasz go tam, gdzie chcesz mieć dziurę, w menu subtool przy nazwie masz ikonki - klikasz chyba drugą (która odpowaida za 'odejmowanie'), następnie łączysz oba to (merge) i redynamesh http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/modeling-basics/creating-meshes/remeshing/remesh-subtools/ http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/modeling-basics/creating-meshes/dynamesh/with-subtools/ 3 - nie wiem o co chodzi? O scrolowanie okein? Jest tylko jeden sposób.
Momiko Posted November 9, 2016 Author Posted November 9, 2016 1 - Nie weim czy się da :P Popatrz w oknei preferencji. 2 - Można to zrobić tak: insertmesh z wciśniętym altem . Np. wybierasz walec, wstawiasz go, robisz wszelkie możliwe transformacje i redynamesh. Albo dodajesz walec jako nowy obiekt, ustawiasz go tam, gdzie chcesz mieć dziurę, w menu subtool przy nazwie masz ikonki - klikasz chyba drugą (która odpowaida za 'odejmowanie'), następnie łączysz oba to (merge) i redynamesh http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/modeling-basics/creating-meshes/remeshing/remesh-subtools/ http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/modeling-basics/creating-meshes/dynamesh/with-subtools/ 3 - nie wiem o co chodzi? O scrolowanie okein? Jest tylko jeden sposób. Patrzylam w preferencjach ale niczego tam nie widze:) bede szukac dalej. Poki co sprobowalam jednej z opcji w linku ktory podales i wyszlo spoko, tyle ze jak to wyjdzie na low res modelu... musze sprawdzic bo slabo to widze. Teraz uzylam- dynamesh, zmodeler, duzo subdivisions no i zremesher tez zeby miec lepsza siatke a i tak efekt koncowy byl taki ze krawedzie wyszly pofalowane i musialam ciac clipbrushem i robic polish w panelu deformacji. Opcja fajna ale np jak mam model twarzy to jakos nie widze tego bo jak zrobie polish to strace szczegoly. Bede probowala dalej:) To 3 cie to tak chodzi mi o scrollowanie Wielkie dzieki za linki :) przydaly sie :) Pozdrawiam
michalo Posted November 9, 2016 Posted November 9, 2016 Możesz nałożyć maskę na obszar, którego nie chcesz deformować. Możesz też zrobić morph target. Jest taki pędzel - morphbrush, który przywraca siatkę do poprzedniego stanu. Polecam. Najładniej wychodzi na gęstej siatce. Zawsze możesz taki "duży" obiekt duplikować, żeby użyć na nim decimation mastera, zremesher i reproject higher subd. Jest sporo opcji :) Możesz też poczekać na kolejny update zbrusha, który da nam dobrze rozwiązane op. boolońskie i rozwiąże takie problemy .
Momiko Posted November 10, 2016 Author Posted November 10, 2016 O maskach i deformacjach za ich pomoca wiem, ale to nie o to mi wogole chodzi... Morph Target znam - nie o to mi chodzi. Decimation znam, Zremesher znam, Reproject tez znam - nie o to mi chodzi. Chodzi mi o to co na obrazku ponizej :) Kto pomoze ?
Idaho Posted November 14, 2016 Posted November 14, 2016 http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?176985-Can-t-Access-Spacing-Options-in-Brush-Modifiers&p=1112668&viewfull=1#post1112668 Co do szczegółów (czytałem pobieżnie) czy korzystasz z dynamesh master pluginu ? O wiele większa możliwość kontrolowania zagęszczenia a potem decimation lub zremesh jeśli za dużo poly itd
Momiko Posted November 14, 2016 Author Posted November 14, 2016 Idaho Zrobilam jak napisali na tym forum:master i drop down ale nie zadzialalo, wszystko nadal bylo szare a poza tym to wychodzi sie z Edit Modu i wkracza do 2.5 D , ale info przydatne i tak : ) Nie uzywalam tego pluginu, sprawdze :)) http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?177194-DynaMesh-Master!-unofficial-Information-Installation Generalnie to jak juz musze narysowac kolko czy kwadrat w srodku obiektu to....symetria radial albo drag rect i wycinam pozniej brzegi - nie wiem czy sie z tego smiac czy plakac : ) ale poki co lepszej opcji nie mam :D Problem w tym ze to kolko z radialna symetria ma kanciate brzegi czasem i blur maski czy sharpen nie pomaga. Dzieki za linka :)
Idaho Posted November 14, 2016 Posted November 14, 2016 Gdy chcesz kontrolować krawędzie, brzeg to musisz używać narzędzia crease (nie mylić z brushem). Tworzysz polygrupę i crease można krawędzie robić również w taki sposób https://www.youtube.com/watch?v=EIfWlVC-oWQ zresztą obejrzyj całą jego serię https://www.youtube.com/watch?v=nWzSOwqmAh4 resztę znajdziesz na jego kanale jest to węgier Norbert Berki. https://www.youtube.com/channel/UCcguVCrhM_7zgJgrZ1sF7JA/videos ogólnie - to stosuj jego technikę jest b. dobra Myślałem że nie znajdę ale jest - jak z maski stworzyć prawidłowe krawędzie: a tu jest to o co pytasz: Polecałbym również używanie programu 3d, Blender darmowy lub MODO płatny i importowanie prostych obiektów tzw base mesh, pierścieni, obręczy itd to też jest ciekawe https://www.youtube.com/watch?v=oPz1keoGU7s
Momiko Posted November 15, 2016 Author Posted November 15, 2016 (edited) Idaho Super tutoriale, dokladnie o to mi chodzilo z tym wycinaniem dziur i maskowaniem, zbroja z Lol wymiata :))) Blender - ZBrush uzywam czesto Wielkie dzieki za linki !! Edited November 16, 2016 by Momiko
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now