Dariusz Maruda Jurasik Napisano 17 Listopad 2016 Napisano 17 Listopad 2016 3ds max 2016 vray 3.40 Witam serdecznie. Zainteresowałem się ostatnimi czasy obrazami generowanymi w technice HDRI więc rozpocząłem douczanie się w temacie. Aktualnie jednak jestem na etapie strzelenia sobie w łeb :) Poniżej przedstawiam wam efekt który uzyskałem (ustawienia kamery oraz jej pozycja nie jest tutaj istotna): A tutaj efekt który chce uzyskać (proszę zwrócić uwagę na miękkość oświetlenia oraz efekt HDRI, ekspozycje, właściwie wszystko: oraz inny przykład tej samej sceny: Byłbym wdzięczny za pomoc w uzyskaniu identycznego efektu jak na dwóch powyższych fotografiach. Jeszcze bardziej wdzięczny byłbym gdyby istniał gdzieś płatny tutorial jak wykonać taką scenę do prezentacji produktu typowo w HDRI. Dochodzi jeszcze kwestia szczegółów modeli. Użyłem tych samych modeli co na oryginału wraz z tymi samymi teksturami oraz kombinowałem z ustawieniami renderowania ale szczerze wszelkie zmiany wydłużają czas renderingu kosmicznie a różnice są praktycznie niewidoczne i dalekie od oryginału. Będę dozgonnie wdzięczny za pomoc. Trzeba się rozwijać ;)
Maciek Jutrzenka Napisano 17 Listopad 2016 Napisano 17 Listopad 2016 jak chcesz miekkie cienie.. to HDR'kę zbluruj, im mocniejszy blur tym miększe cienie.. po za tym dużo też pracy wymaga materiał.
Hris Napisano 17 Listopad 2016 Napisano 17 Listopad 2016 Patrząc na Twój render testowy, widać że część renderu jest za jasna (środkowe ubrania na wieszakach). To wina pewnie tego że używasz ustawień standardowych ustawień Color Mapping - są tam różne opcje, jak nie zmienisz to jest Linear Multiply. Zmień na Exponential lub na Reinhard. Dzięki opcjom przypisanym do Color Mappingu będziesz miał możliwość wstępnego kontrolowania cieni i za jasnych obszarów renderu. Link do tego o czym piszę: https://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3MAX/Color+Mapping Ponadto te rendery do jakości których dążysz - posiadały być może jeszcze inne światła na scenie, nie tylko HDR. Niemniej całkiem sporo można jeszcze w postprodukcji osiągnąć - czyli kontrast, jasności, balans kolorów. To już w Photoshopie możesz porobić jeśli nie chcesz grzebać za dużo w samym Vray'u. Niemniej na bank zmień ustawienia Color Mapping w Vray'u - na opcji Linear Multiply ciężko będzie Ci panować nad światłem i przepaleniami (za jasne obszary) i cieniami. Pozdrawiam i powodzenia !
Dariusz Maruda Jurasik Napisano 18 Listopad 2016 Autor Napisano 18 Listopad 2016 (edytowane) Maciek Jutrzenka, materiały są użyte te same które w oryginalnej scenie. To jest wyciągnięty FBX użyty na stworzonej przeze mnie scenie. Tu chodzi właśnie o setup sceny dlatego użyłem tych samych fbx'ów by widzieć porównanie w dążeniu do osiągnięcia tego samego efektu. Dzięki za info o zblurowaniu HDRki, przyda się. Hris dzięki! Faktycznie był linear multiply, sypłem mu exponentiala i faktycznie teraz da się to w miarę kontrolować. Kombinuje z dodatkowym światłem, chyba da się to rozwiązać jak w fotografii, tj. scene doświetle konterką z za obiektu a sam obiekt lżejszym światłem żeby uniknąć prześwietleń jednocześnie nie tracąc białego tła. Post produkcja spoko, jednak chce wyciągnąć max z ustawień vraya. Gdy rok temu wybierałem ten silnik mój wybór padł na niego z racji mnogości konfiguracji i wierzę że gdy opanuję go w 100% życie stanie się prostsze ;) Niebawem wrzucę efekt po modyfikacjach, jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś rady chętnie się z nimi zapoznam ;) Jeszcze raz dzięki panowie ! Aktualizacja! Obecny efekt w którym przesadziłem z głębią HDRu a nie mam za bardzo czasu na drugi renderek w tym momencie: Muszę jeszcze popracować nad color mappingiem bo nadal wypala mi niektóre miejsca za bardzo ale myślę że coraz bardziej zbliżam się do oryginału dzięki waszym radą :) Dziwi mnie tylko dlaczego dolna część kilku pierwszych od lewej ciuszków prześwituje... Catmull roll? Muszę stestować większą rozdzielczość renderu w wolnym czasie. Będę informował o postępach i zadawał dalsze ewentualne pytania. Edytowane 18 Listopad 2016 przez Dariusz Maruda Jurasik
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się