Napisano 17 Listopad 20168 l 3ds max 2016 vray 3.40 Witam serdecznie. Zainteresowałem się ostatnimi czasy obrazami generowanymi w technice HDRI więc rozpocząłem douczanie się w temacie. Aktualnie jednak jestem na etapie strzelenia sobie w łeb :) Poniżej przedstawiam wam efekt który uzyskałem (ustawienia kamery oraz jej pozycja nie jest tutaj istotna): A tutaj efekt który chce uzyskać (proszę zwrócić uwagę na miękkość oświetlenia oraz efekt HDRI, ekspozycje, właściwie wszystko: oraz inny przykład tej samej sceny: Byłbym wdzięczny za pomoc w uzyskaniu identycznego efektu jak na dwóch powyższych fotografiach. Jeszcze bardziej wdzięczny byłbym gdyby istniał gdzieś płatny tutorial jak wykonać taką scenę do prezentacji produktu typowo w HDRI. Dochodzi jeszcze kwestia szczegółów modeli. Użyłem tych samych modeli co na oryginału wraz z tymi samymi teksturami oraz kombinowałem z ustawieniami renderowania ale szczerze wszelkie zmiany wydłużają czas renderingu kosmicznie a różnice są praktycznie niewidoczne i dalekie od oryginału. Będę dozgonnie wdzięczny za pomoc. Trzeba się rozwijać ;)
Napisano 17 Listopad 20168 l jak chcesz miekkie cienie.. to HDR'kę zbluruj, im mocniejszy blur tym miększe cienie.. po za tym dużo też pracy wymaga materiał.
Napisano 17 Listopad 20168 l Patrząc na Twój render testowy, widać że część renderu jest za jasna (środkowe ubrania na wieszakach). To wina pewnie tego że używasz ustawień standardowych ustawień Color Mapping - są tam różne opcje, jak nie zmienisz to jest Linear Multiply. Zmień na Exponential lub na Reinhard. Dzięki opcjom przypisanym do Color Mappingu będziesz miał możliwość wstępnego kontrolowania cieni i za jasnych obszarów renderu. Link do tego o czym piszę: https://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3MAX/Color+Mapping Ponadto te rendery do jakości których dążysz - posiadały być może jeszcze inne światła na scenie, nie tylko HDR. Niemniej całkiem sporo można jeszcze w postprodukcji osiągnąć - czyli kontrast, jasności, balans kolorów. To już w Photoshopie możesz porobić jeśli nie chcesz grzebać za dużo w samym Vray'u. Niemniej na bank zmień ustawienia Color Mapping w Vray'u - na opcji Linear Multiply ciężko będzie Ci panować nad światłem i przepaleniami (za jasne obszary) i cieniami. Pozdrawiam i powodzenia !
Napisano 18 Listopad 20168 l Autor Maciek Jutrzenka, materiały są użyte te same które w oryginalnej scenie. To jest wyciągnięty FBX użyty na stworzonej przeze mnie scenie. Tu chodzi właśnie o setup sceny dlatego użyłem tych samych fbx'ów by widzieć porównanie w dążeniu do osiągnięcia tego samego efektu. Dzięki za info o zblurowaniu HDRki, przyda się. Hris dzięki! Faktycznie był linear multiply, sypłem mu exponentiala i faktycznie teraz da się to w miarę kontrolować. Kombinuje z dodatkowym światłem, chyba da się to rozwiązać jak w fotografii, tj. scene doświetle konterką z za obiektu a sam obiekt lżejszym światłem żeby uniknąć prześwietleń jednocześnie nie tracąc białego tła. Post produkcja spoko, jednak chce wyciągnąć max z ustawień vraya. Gdy rok temu wybierałem ten silnik mój wybór padł na niego z racji mnogości konfiguracji i wierzę że gdy opanuję go w 100% życie stanie się prostsze ;) Niebawem wrzucę efekt po modyfikacjach, jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś rady chętnie się z nimi zapoznam ;) Jeszcze raz dzięki panowie ! Aktualizacja! Obecny efekt w którym przesadziłem z głębią HDRu a nie mam za bardzo czasu na drugi renderek w tym momencie: Muszę jeszcze popracować nad color mappingiem bo nadal wypala mi niektóre miejsca za bardzo ale myślę że coraz bardziej zbliżam się do oryginału dzięki waszym radą :) Dziwi mnie tylko dlaczego dolna część kilku pierwszych od lewej ciuszków prześwituje... Catmull roll? Muszę stestować większą rozdzielczość renderu w wolnym czasie. Będę informował o postępach i zadawał dalsze ewentualne pytania. Edytowane 18 Listopad 20168 l przez Dariusz Maruda Jurasik
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto