Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 104
  • Wyświetleń 13,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja tez jestem zdziwiony roznica w fps'ach:] Ale sie tym nie przejmuje na razie to jest nasza praca inzynierska wiec olewam radeony:] Jak obronie inzyniera to wtedy to dopracuje jakos:D

 

Czy ktos bawil sie bumpmappingiem w glscene? Tylko nie mowcie mi o demku dolaczonym bo jakos takie dziwne jest i obiekt od razu ma bumpy bez nalozenia teksturki:D

Napisano

Ja tylko robilem bumpa jako shader w glsl'u. Jakos tak sie sklada ze ten "standardowy" jest jakos dziwny i nie moglem go uruchomic zeby dzialal tak jak chcialem.

Napisano

Mozesz mi napisac jak zrobiles? Bylbym wdzieczny:]

Napisano

hmmm wiesz jak uruchomic programy glsl'a w glscene ? chyba nawet jest demko w demach ... jak wiesz to moge ci przeslac fragment i pixel shader code (moze jak bedzie mi sie chcialo to zrobie Ci jakiegos demosa)

Napisano

O gdybys mogl mi demosa jakiegos twojego przeslac bylbym wdzieczny. Jesli skorzystam z niego (opre sie na nim) to bedziesz mial creditsy w pracy inzynierskiej za twoją zgodą of corse:]

Napisano

Ehhh sorka ze do tej pory tego nie zrobilem ... kompletny brak czasu od 8-21 w pracy a po powrocie juz odechciewalo mi sie wszystkiego. Zabieram sie do roboty i postaram sie zaraz cos szrajbnąć :)

Napisano

Bede wdzieczny. Jak cos skrobniesz to daj znac na forum. Czekam niecierpliwie:]

Wogole bardzo dziekuje za zainteresowanie i pomoc.

 

Co do pracy od 8 do 21 to nie musisz mi mowic:] Rozumiem ciebie i dflatego tym bardziej jestem zdziwiony ze chcesz cos napisac.

 

Aktualnie testuje jeszcze Crystal Space 3D ale to dla siebie tylko bo projekt i tak musze w glscene napisac. Ale moze kiedys.....:]

Napisano

Dzieki bardzo. Wlasnie przegladam.

Napisano

Protokol sieciowy dziala. BumpMapping jest ale nie na wszystkich obiektach. Projekt poszedl do przodu. Za tydzien musze go ksonczyc. ZObaczymy. Jak skoncze to linka dam. Trzymajcie kciuki!!

Napisano

No na razie nic ciekawego. Jest LevelEditor, protokol sieciowy mozna sie poruszac i widziec:D

Jesczze pare rzeczy i program do pracy inzynierskiej gotowy. Po obronie rozbudowywuje projekt..... Wtedy wszelaka pomoc bedzie potrzebna. 2 tygodnie mi zostaly na oddanie pracy. A tu jeszcze opisowka do zrobienia. Macie jakis opis Shaderow? Najlepiej techniczny? I opis Delphi tez Techniczny. Czy ktos widzial Specyfikacje GLScene? Opis Komponentow? Ja nie moge znalezc. A jak znajduje to pare zdan. Help me!!:]

Napisano

Są już jakies nowsze screny z gry ? Jestem bardzo ciekawy :)

Napisano

Kod shaderka zobaczylem i zrobilem:] Ale niestety tylko DOT3 bo mi karta ARB'ow nie obsluguje niektorych:D Chyba ze ktos mi zafunduje:]

 

Co do screenow kilka zrobie i wrzuce. Tylko pamietajcie sceneria jest dosc plaska:]

Budynki nie maja bumpa wrzuconego bo nie mam czasu na to.

 

Thx za linka.

Napisano

http://www.delphi3d.net/articles/viewarticle.php?article=bumpmapping.htm - opis bump mappingu dla Kemila.

 

DOT3 to po prostu stary algorytm bumpmapingu kiedy to karty graficzne nie obslugiwaly Shader Language 2.0:] Moja do dzis tego nie wspiera:D:D:D:D

 

Drugia mozliwosc bump mapingu polega na wykorzystaniu polecen ARB - ktore sa zaimplementowane na karcie graficznej. Mozna sobie sprawdzic programem Everest Home edition jakie ARB'y ma karta graficzna.

 

Dzis powinienem dostac mejla od mojego promotora co jeszcze musze zrobic w projekcie.

 

Zapowiadam ze po skonczeniu pracy inzynierskiej projekt bedzie nadal updejtowany do pelnej gry. Ale nad tematyką się jeszcze zastanowimy z grupą.

Napisano
  • Autor

To my to będziemy ciągnąć dalej? Prawie wszystko trzeba by było poprawiac :o

 

Dodać poruszanie się po piętrach, grafike wymienić, ewentualne strzelanie, efakty świetlne, krótko mówiąc wszystko oprócz protokołu :D

 

Rozpoczynają ten topik marzenie było piękne. Miało być wszystko, lecz nadszedł ten dzień.... smutny dzień w dziejach ludzkości, który zburzył nasze plany i zapał...... dzień w którym promotor - nasz Pan i Władca na końcu ulicy, powiedział: "grafiką się nie przejmujcie, ona jest nieważna i tak nikt na nią uwagi nie zróci. Zajmijcie się protokołem". Wtedy już wiedziałem..... znowu wdeptali nas w ziemię. Pozostało tylko zrobić coś szybciutko, oddać i robić coś nowego, coś co sami chcemy :D

Napisano

Siejesz defetyzm w druzynie:] Po pierwsze o co ci chodzi z grafika?? Wystarcvzy uaktywnic bump mapping na wszystkich obiektach i zabawic sie shaderami. Czyli dodac pare rzeczy.

Nie do wymiany tylko do dodania a to roznieca panie grafiku:] Fakt faktem uczelnia i tak sie nie zainteresowala projektem. Wspaniale dni przeszly poniewaz nie myslelismy ze to9 nas przerosnie a jednak troche nas przeroslo. Ale zdobylismy doswiadczenie dotyczace kordynacji pracy kotre mozemy wykorzystac rozbudowujac projekt.

 

Czas pokaze co z tego wyjdzie. Ja jak zwykle jestem optymista. Nie jeden projekt padl juz z moim udzialem. Ale moze to jest ten ktory pierwszy powstanie na poziomie wyzszym niz tylko amatorskie pisanie.

 

Trzeba nam jednej rzeczy - poparcia spolecznosci graczy!! Po inzynierce ruszymy z oficjalna strona i forum. Czas pokaze.....

Napisano

WojciechZ jak chcesz to mam sporo ksiazek, ktore posiadaja niezbedana wiedze nt projektowania gier, cos to na priv.

Napisano

Hmmm. W sumie nieglupie. Ale podaj mi tytuly gdybys mogl. Bo widzisz, nie chodzi o umiejetnosci ale o czas i zorganizowanie wszystkiego:] Tu jest najgorszy problem. Pamietaj ze projewkty amatorskie najczesciej padaja niez powodu braku wiedzy ale z braku checi.....:(

Napisano

Pamietaj ze projewkty amatorskie najczesciej padaja niez powodu braku wiedzy ale z braku checi.....:(

raczej braku wiedzy :)

zarzuce Ci liste na PM z ksiazkami

Napisano

Ja bym sie upieral z ta wiedza. Tyle jest info o programowaniu ze mozna sie nauczyc. A checi czesto mijaja wraz z ogromem prac....

 

Jezu twoj spis to istna biblia!! Zmieniam wyznanie. HEHE. Jak przejrze to dam ci znac co by mnie intertesowalo. WIELKIE DZIEKI!!! - powodzeni9a w projekcie Burzuazji.

Napisano

czy ktos tu wspomnialm o ebookach o programowaniu ? :) mozna byc cos zassac ? :>

Napisano

Tak ale "warsztat" niestety juz pada:] Dzis robimy opisowke. Updejtow nie bedzie programu. Jeszcze poczekajcie i screeny pojda.

Napisano

Ok czy da sie przetestowac Truevision3d 6.5 bez kupowania licencji? 6.2 jest fajne ale pare rzeczy nie ma i chce przetestowac nowa wersje. Jak nie to nie. Ale przydalby sie....

Napisano

Dobre pytanie ;p

 

Pozatym nie wie ktos czy nadal mozna kupic reality engine i jak ma sie sprawa z supportem ?

Napisano

Zasmiecaja mi topic. Ja sie pytam o engine do projektu:]

Napisano

ehhh chyba nikt nam nie odpowie ... moze sie tak zapytac o enginy i doswiadczenia ludzi w ich uzyciu w osobnym watku ?

Napisano

Dwa screeny jeden normalny drugi z motion blurem:] Grafika nie najlepsza bo troche na chybcika. Ale w poniedzialek mam prezentacje na uczelni i moze temrin obrony pracy bede mial ustalony. Nowa wersja programu bedzie juz miala bumpmapping dla wszystkich obiektow. Drzewa są nie teges bo teksturka wyszła:] Ale chcieliście screeny to macie:]

Napisano

W poniedziałek mam prezentacje na uczelni. Oby promotor zaakceptowal bo jak nie to w 10 dni nie przerobie programu. HEHE. Trzymac kciuki mi tu!!:]

Napisano

No ladnie ladnie :) jestem pod wrazeniem ... ladnie wam to wyszlo ;p

 

Powodzenia na uczelni !

Napisano

Ach dziękuję za setki odpowiedzi dotyczących screenów. Ile fanow do mnie listy rozsyła. Jestem pod wrazeniem:D A tak naprawde to niedlugo obrona... Napisze jak bede wiedzial:] A po obronie zabieramy sie za ten projekt porządnie. Nowy hardware z SL3.0. Bedziemy zamiatac:]

 

PS> Niecxh sie kots wypowie na temat screenow jeszcze. I co chcielibyscie miec w grze single player - na co nacisk (grafika czy mozliwosci i fabula)??

Napisano

Tez tak myslalem. Ale co to znaczy na grafikę na światowym poziomie? Akurat jedziemy na silniku który ma dużo możliwości. Screeny ktore tu są nie ukazują w pełni mocy silnika:] Ale mi tez sie wydaje zeby dac w fizykę,fabule i duzą interakcję z otoczeniem.

Napisano

sorry, że tak ni z gruszki ni z pietruszki wyskoczę, ale nie mam czasu zaznajomić się dokładnie z tematem - czy znasz silnik OGRE ? Może warto by się nim zainteresować ?

edit: a może wykrzystacie silnik Q3? ...tu odrazu proszę o przemyślenie 3 razy i poczytanie w necie, każdego kto czuje chęć wyskoczenia z tekstem "to stary silnik, który nie zapewni grafiki na światowym poziomie".

Napisano

q3 odpada. Przegladalem silnik nie trawie go jakos:] Ogre widzialem i myslalem nad nim. Sam nie wiem...

 

PS. Q3 moze jest stary ale zapewnia dużo ciekawych rzeczy. Nie mam pojęcia czy protokół sieciowy tam też jest. Nie podoba mi się pisanie w nim - a może inaczej - nie umiem w nim czegoś sensownego napisać:D:D

Napisano

Ech. Odpowiem:] GLScene + ODE. Tzn bed euzywal prawdopodobnie albo truevision 6.5 Bo ten projekt powyzej to na obrone inzynierki. Teraz dopiero sie zabiore za cos porzadnego:D:D

Napisano

cos porzadnego?

jak jestes zainteresowany to jest jeszcze miejsce dla programisty w burzuazji (TSE + Meqon)

Napisano

No no. Dziekuję za taką propozycję ale sam nie wiem. W jakim języku piszecie w c? Nie jestem jakis super w C. Jak trzeba to sie nauczę... Ale sam nie wiem. Zastanowię się. I jakie dokładnie cele bym miał przed sobą.?

Napisano

c++, Torque Script (bardzo podobny co c++)

TSE ma wlasny renderer oparty o DX9

 

I jakie dokładnie cele bym miał przed sobą.?

musielibysmy porozmawiac prywatnie.. zalezy co potrafisz robic... ogolnie rzecz biorac nie mamy programisty ktory moglby poprawic renderera z TSE (bo takowy jest dopiero w trakcie tworzenia (chyba w milestone 3 go dadza) a tyle nie mozemy czekac)

dynamiczne oswietlenie, cienie, dtsOndts

 

jak chcesz wiecej info to zejdz na priva 6949428

 

 

E:

I jakie dokładnie cele bym miał przed sobą.?

Firma, glowny cel ;)

Napisano

Powiem szczerze. Gdybym tą propozycję dostał 2 miesiące temu to bym już pukał do Was. Ale niestety ustaliłem z kilkoma kolegami że po inżynierce robimy własny projekt. Tematykę wymyślimy taką żeby nie konkurować z Wami. Bo się zacznie na necie który projekt jest lepszy itd.itp. Chciałbym współpracować z Wami. I wspierać się nawzajem.

 

My ruszamy od 1 października. Strone podam później.

 

Jeszcze raz dziękuje za propozycję. Może kiedyś, może w innym projekcie, zawojujemy świat razem......:]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności