Skocz do zawartości

Codename ERROR - pierwsza własna gra :)


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 104
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość WojciechZ
Napisano

Ja tez jestem zdziwiony roznica w fps'ach:] Ale sie tym nie przejmuje na razie to jest nasza praca inzynierska wiec olewam radeony:] Jak obronie inzyniera to wtedy to dopracuje jakos:D

 

Czy ktos bawil sie bumpmappingiem w glscene? Tylko nie mowcie mi o demku dolaczonym bo jakos takie dziwne jest i obiekt od razu ma bumpy bez nalozenia teksturki:D

Napisano

Ja tylko robilem bumpa jako shader w glsl'u. Jakos tak sie sklada ze ten "standardowy" jest jakos dziwny i nie moglem go uruchomic zeby dzialal tak jak chcialem.

Gość WojciechZ
Napisano

Mozesz mi napisac jak zrobiles? Bylbym wdzieczny:]

Napisano

hmmm wiesz jak uruchomic programy glsl'a w glscene ? chyba nawet jest demko w demach ... jak wiesz to moge ci przeslac fragment i pixel shader code (moze jak bedzie mi sie chcialo to zrobie Ci jakiegos demosa)

Gość WojciechZ
Napisano

O gdybys mogl mi demosa jakiegos twojego przeslac bylbym wdzieczny. Jesli skorzystam z niego (opre sie na nim) to bedziesz mial creditsy w pracy inzynierskiej za twoją zgodą of corse:]

Napisano

Ehhh sorka ze do tej pory tego nie zrobilem ... kompletny brak czasu od 8-21 w pracy a po powrocie juz odechciewalo mi sie wszystkiego. Zabieram sie do roboty i postaram sie zaraz cos szrajbnąć :)

Gość WojciechZ
Napisano

Bede wdzieczny. Jak cos skrobniesz to daj znac na forum. Czekam niecierpliwie:]

Wogole bardzo dziekuje za zainteresowanie i pomoc.

 

Co do pracy od 8 do 21 to nie musisz mi mowic:] Rozumiem ciebie i dflatego tym bardziej jestem zdziwiony ze chcesz cos napisac.

 

Aktualnie testuje jeszcze Crystal Space 3D ale to dla siebie tylko bo projekt i tak musze w glscene napisac. Ale moze kiedys.....:]

Gość WojciechZ
Napisano

Dzieki bardzo. Wlasnie przegladam.

Gość WojciechZ
Napisano

Protokol sieciowy dziala. BumpMapping jest ale nie na wszystkich obiektach. Projekt poszedl do przodu. Za tydzien musze go ksonczyc. ZObaczymy. Jak skoncze to linka dam. Trzymajcie kciuki!!

Gość WojciechZ
Napisano

No na razie nic ciekawego. Jest LevelEditor, protokol sieciowy mozna sie poruszac i widziec:D

Jesczze pare rzeczy i program do pracy inzynierskiej gotowy. Po obronie rozbudowywuje projekt..... Wtedy wszelaka pomoc bedzie potrzebna. 2 tygodnie mi zostaly na oddanie pracy. A tu jeszcze opisowka do zrobienia. Macie jakis opis Shaderow? Najlepiej techniczny? I opis Delphi tez Techniczny. Czy ktos widzial Specyfikacje GLScene? Opis Komponentow? Ja nie moge znalezc. A jak znajduje to pare zdan. Help me!!:]

Gość WojciechZ
Napisano

Kod shaderka zobaczylem i zrobilem:] Ale niestety tylko DOT3 bo mi karta ARB'ow nie obsluguje niektorych:D Chyba ze ktos mi zafunduje:]

 

Co do screenow kilka zrobie i wrzuce. Tylko pamietajcie sceneria jest dosc plaska:]

Budynki nie maja bumpa wrzuconego bo nie mam czasu na to.

 

Thx za linka.

Gość WojciechZ
Napisano

http://www.delphi3d.net/articles/viewarticle.php?article=bumpmapping.htm - opis bump mappingu dla Kemila.

 

DOT3 to po prostu stary algorytm bumpmapingu kiedy to karty graficzne nie obslugiwaly Shader Language 2.0:] Moja do dzis tego nie wspiera:D:D:D:D

 

Drugia mozliwosc bump mapingu polega na wykorzystaniu polecen ARB - ktore sa zaimplementowane na karcie graficznej. Mozna sobie sprawdzic programem Everest Home edition jakie ARB'y ma karta graficzna.

 

Dzis powinienem dostac mejla od mojego promotora co jeszcze musze zrobic w projekcie.

 

Zapowiadam ze po skonczeniu pracy inzynierskiej projekt bedzie nadal updejtowany do pelnej gry. Ale nad tematyką się jeszcze zastanowimy z grupą.

Napisano

To my to będziemy ciągnąć dalej? Prawie wszystko trzeba by było poprawiac :o

 

Dodać poruszanie się po piętrach, grafike wymienić, ewentualne strzelanie, efakty świetlne, krótko mówiąc wszystko oprócz protokołu :D

 

Rozpoczynają ten topik marzenie było piękne. Miało być wszystko, lecz nadszedł ten dzień.... smutny dzień w dziejach ludzkości, który zburzył nasze plany i zapał...... dzień w którym promotor - nasz Pan i Władca na końcu ulicy, powiedział: "grafiką się nie przejmujcie, ona jest nieważna i tak nikt na nią uwagi nie zróci. Zajmijcie się protokołem". Wtedy już wiedziałem..... znowu wdeptali nas w ziemię. Pozostało tylko zrobić coś szybciutko, oddać i robić coś nowego, coś co sami chcemy :D

Gość WojciechZ
Napisano

Siejesz defetyzm w druzynie:] Po pierwsze o co ci chodzi z grafika?? Wystarcvzy uaktywnic bump mapping na wszystkich obiektach i zabawic sie shaderami. Czyli dodac pare rzeczy.

Nie do wymiany tylko do dodania a to roznieca panie grafiku:] Fakt faktem uczelnia i tak sie nie zainteresowala projektem. Wspaniale dni przeszly poniewaz nie myslelismy ze to9 nas przerosnie a jednak troche nas przeroslo. Ale zdobylismy doswiadczenie dotyczace kordynacji pracy kotre mozemy wykorzystac rozbudowujac projekt.

 

Czas pokaze co z tego wyjdzie. Ja jak zwykle jestem optymista. Nie jeden projekt padl juz z moim udzialem. Ale moze to jest ten ktory pierwszy powstanie na poziomie wyzszym niz tylko amatorskie pisanie.

 

Trzeba nam jednej rzeczy - poparcia spolecznosci graczy!! Po inzynierce ruszymy z oficjalna strona i forum. Czas pokaze.....

Gość WojciechZ
Napisano

Hmmm. W sumie nieglupie. Ale podaj mi tytuly gdybys mogl. Bo widzisz, nie chodzi o umiejetnosci ale o czas i zorganizowanie wszystkiego:] Tu jest najgorszy problem. Pamietaj ze projewkty amatorskie najczesciej padaja niez powodu braku wiedzy ale z braku checi.....:(

Gość WojciechZ
Napisano

Ja bym sie upieral z ta wiedza. Tyle jest info o programowaniu ze mozna sie nauczyc. A checi czesto mijaja wraz z ogromem prac....

 

Jezu twoj spis to istna biblia!! Zmieniam wyznanie. HEHE. Jak przejrze to dam ci znac co by mnie intertesowalo. WIELKIE DZIEKI!!! - powodzeni9a w projekcie Burzuazji.

Napisano

czy ktos tu wspomnialm o ebookach o programowaniu ? :) mozna byc cos zassac ? :>

Gość WojciechZ
Napisano

Tak ale "warsztat" niestety juz pada:] Dzis robimy opisowke. Updejtow nie bedzie programu. Jeszcze poczekajcie i screeny pojda.

Gość WojciechZ
Napisano

Ok czy da sie przetestowac Truevision3d 6.5 bez kupowania licencji? 6.2 jest fajne ale pare rzeczy nie ma i chce przetestowac nowa wersje. Jak nie to nie. Ale przydalby sie....

Gość WojciechZ
Napisano

Zasmiecaja mi topic. Ja sie pytam o engine do projektu:]

Gość WojciechZ
Napisano

Dwa screeny jeden normalny drugi z motion blurem:] Grafika nie najlepsza bo troche na chybcika. Ale w poniedzialek mam prezentacje na uczelni i moze temrin obrony pracy bede mial ustalony. Nowa wersja programu bedzie juz miala bumpmapping dla wszystkich obiektow. Drzewa są nie teges bo teksturka wyszła:] Ale chcieliście screeny to macie:]

Gość WojciechZ
Napisano

W poniedziałek mam prezentacje na uczelni. Oby promotor zaakceptowal bo jak nie to w 10 dni nie przerobie programu. HEHE. Trzymac kciuki mi tu!!:]

Gość WojciechZ
Napisano

Ach dziękuję za setki odpowiedzi dotyczących screenów. Ile fanow do mnie listy rozsyła. Jestem pod wrazeniem:D A tak naprawde to niedlugo obrona... Napisze jak bede wiedzial:] A po obronie zabieramy sie za ten projekt porządnie. Nowy hardware z SL3.0. Bedziemy zamiatac:]

 

PS> Niecxh sie kots wypowie na temat screenow jeszcze. I co chcielibyscie miec w grze single player - na co nacisk (grafika czy mozliwosci i fabula)??

Gość WojciechZ
Napisano

Tez tak myslalem. Ale co to znaczy na grafikę na światowym poziomie? Akurat jedziemy na silniku który ma dużo możliwości. Screeny ktore tu są nie ukazują w pełni mocy silnika:] Ale mi tez sie wydaje zeby dac w fizykę,fabule i duzą interakcję z otoczeniem.

Napisano

sorry, że tak ni z gruszki ni z pietruszki wyskoczę, ale nie mam czasu zaznajomić się dokładnie z tematem - czy znasz silnik OGRE ? Może warto by się nim zainteresować ?

edit: a może wykrzystacie silnik Q3? ...tu odrazu proszę o przemyślenie 3 razy i poczytanie w necie, każdego kto czuje chęć wyskoczenia z tekstem "to stary silnik, który nie zapewni grafiki na światowym poziomie".

Gość WojciechZ
Napisano

q3 odpada. Przegladalem silnik nie trawie go jakos:] Ogre widzialem i myslalem nad nim. Sam nie wiem...

 

PS. Q3 moze jest stary ale zapewnia dużo ciekawych rzeczy. Nie mam pojęcia czy protokół sieciowy tam też jest. Nie podoba mi się pisanie w nim - a może inaczej - nie umiem w nim czegoś sensownego napisać:D:D

Gość WojciechZ
Napisano

Ech. Odpowiem:] GLScene + ODE. Tzn bed euzywal prawdopodobnie albo truevision 6.5 Bo ten projekt powyzej to na obrone inzynierki. Teraz dopiero sie zabiore za cos porzadnego:D:D

Gość WojciechZ
Napisano

No no. Dziekuję za taką propozycję ale sam nie wiem. W jakim języku piszecie w c? Nie jestem jakis super w C. Jak trzeba to sie nauczę... Ale sam nie wiem. Zastanowię się. I jakie dokładnie cele bym miał przed sobą.?

Napisano

c++, Torque Script (bardzo podobny co c++)

TSE ma wlasny renderer oparty o DX9

 

I jakie dokładnie cele bym miał przed sobą.?

musielibysmy porozmawiac prywatnie.. zalezy co potrafisz robic... ogolnie rzecz biorac nie mamy programisty ktory moglby poprawic renderera z TSE (bo takowy jest dopiero w trakcie tworzenia (chyba w milestone 3 go dadza) a tyle nie mozemy czekac)

dynamiczne oswietlenie, cienie, dtsOndts

 

jak chcesz wiecej info to zejdz na priva 6949428

 

 

E:

I jakie dokładnie cele bym miał przed sobą.?

Firma, glowny cel ;)

Gość WojciechZ
Napisano

Powiem szczerze. Gdybym tą propozycję dostał 2 miesiące temu to bym już pukał do Was. Ale niestety ustaliłem z kilkoma kolegami że po inżynierce robimy własny projekt. Tematykę wymyślimy taką żeby nie konkurować z Wami. Bo się zacznie na necie który projekt jest lepszy itd.itp. Chciałbym współpracować z Wami. I wspierać się nawzajem.

 

My ruszamy od 1 października. Strone podam później.

 

Jeszcze raz dziękuje za propozycję. Może kiedyś, może w innym projekcie, zawojujemy świat razem......:]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności