JonJoan Napisano 24 Listopad 2016 Napisano 24 Listopad 2016 (edytowane) Witam. Chciałem zapytać czy da radę w Yafaray'u wyrenderować scenę jako mapę HDRI. Po to by użyć ją w innej scenie jako environ i oświetlenie. Wiadomo o co chodzi- taka scena zrobiona ze zdjęcia szybciej się renderuje niż ta z lampami, geometrią itd. W cyclesie jest taka opcja kamery jak: lens- panoramic- equirectangular. Dzięki temu można scenę wyrenderować tak jak by to była textura 360 stopni Hdri. W yafarayu nie znalazłem niestety takie opcji. Może ona też jest tylko trzeba inaczej wszystko ustawić? Ktoś z Was używa jeszcze yafaraya? Wiem że teraz wszyscy tylko cycles i cycles. Ale u mnie niestety za wolne to to. I za bardzo... śnieżne... Edytowane 24 Listopad 2016 przez JonJoan
Ajgor Napisano 24 Listopad 2016 Napisano 24 Listopad 2016 Próbowałeś włączyć CUDA w Cycles? ZNACZNIE jest wtedy szybszy. Yafaraya raczej wyprzedza o kilka długości. Co do śnieżenia, to kwestia ustawień.
JonJoan Napisano 24 Listopad 2016 Autor Napisano 24 Listopad 2016 No niestety ja takich bajerów nie posiadam. A szumu jest strasznie dużo. Sama mapa HDRI musi być dosyć sporej wielkości (tak gdzieś 4000 na 2000 pewnie). Musiałbym chyba kilka dni renderować żeby otrzymać mapę średniej jakości.
Ajgor Napisano 25 Listopad 2016 Napisano 25 Listopad 2016 "Takie bajery" jak CUDA to jest funkcja karty graficznej a mają ją aktualnie chyba wszystkie GeForcy. I Blender potrafi ją świetnie wykorzystać.
JonJoan Napisano 25 Listopad 2016 Autor Napisano 25 Listopad 2016 Mój notebook był kupowany jakieś 5 lat temu. Więc dla niego jest to bajer. Coś takiego jak Cuda bez wątpienia bym wykorzystał gdybym tylko miał. :). Rendering wszak wtedy jest 8 lub nawet 12 razy szybszy z tego co słyszałem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się