Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć

 

Jestem w trakcie budowy pistoletu "Simson Prototype Blowback 9mm" i chciałbym podzielić się z wami postępami w pracy.

Model powstaje w 3ds Max, będzie to zarówno model hi-poly jak i low-poly.

Model zostanie dopieszczony w ZBrush, a tekstury otrzyma z Quixel Suite.

Mam zamiar wymodelować trochę wnętrza, tzn. na tyle na ile będę w stanie je wymodelować z referencji, którymi dysponuję, a jako że jest to bardzo rzadki egzemplarz zdjęć jest niewiele.

Do tego zdjęcia są kiepskiej jakości, nie posiadam ujęć z każdej ze stron, co niesie ze sobą wiele niespodzianek jak np. kilkukrotne modelowanie rękojeści, czy górnej części pistoletu "pułapka modelarska".

 

Siatki pokażę z chwilą gdy zakończę modelowanie wszystkich elementów.

Prezentowany model nie posiada turbosmooth, został wygładzony jedynie za pomocą "Smoothing Groups"

 

Zapraszam

 

 

 

30886907420_96907fcd3b_o_d.jpg

30446947293_755f8c0613_o_d.jpg

30886907320_1bf73e5637_o_d.jpg

30446947173_730982f452_o_d.jpg

30433348334_baa9bc2075_o_d.jpg

30886906960_ba039b1a03_o_d.jpg

30446947503_63b913cb3f_o_d.jpg

30446947063_e81a633868_o_d.jpg

30446947433_c521e25d00_o_d.jpg

30886907030_c791aa4ca0_o_d.jpg

30433347604_d24aceae55_o_d.jpg

Edytowane przez 2013
  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ten pan uprawia samobiczowanie modelarskie i moim zdaniem wymaga szybkiej hospitalizacji..... zwykła wizyta u psychologa i godzinna leżanka z seansem zwierzeń już nie wystarczy. Wiem bo mi to swoje modelowanie pokazuje w trakcie powstawania. I niech mi nikt przypadkiem nie zająknie się nawet ze coś mu krzywo czy brzydko bo on gotów to wówczas od początku zacząć .... i kto to będzie musiał znów znosić ?... JA. Beznadziejny przypadek perfekcjonizmu....nieuleczalny niestety.

Napisano
Ten pan uprawia samobiczowanie modelarskie i moim zdaniem wymaga szybkiej hospitalizacji..... zwykła wizyta u psychologa i godzinna leżanka z seansem zwierzeń już nie wystarczy. Wiem bo mi to swoje modelowanie pokazuje w trakcie powstawania. I niech mi nikt przypadkiem nie zająknie się nawet ze coś mu krzywo czy brzydko bo on gotów to wówczas od początku zacząć .... i kto to będzie musiał znów znosić ?... JA. Beznadziejny przypadek perfekcjonizmu....nieuleczalny niestety.

 

Dziękuję Wojtku! :D

 

Generalnie nie lubię się oszukiwać, że coś jest ok tylko dlatego, że aby o tym wiedzieć trzeba wymodelować ten przedmiot.

Dlatego dążę do tego abym ja nie mógł dostrzec błędów, i gdy tak się dzieje oszustwo jest doskonałe.

Jednakże w tym przypadku nadal będzie to wielkie oszustwo ponieważ z materiałów jakie posiadam nie da się odwzorować go idealnie, do tego dochodzi kwestia prototypu, posiadam referencje chyba trzech egzemplarzy i różnice pomiędzy nimi są dość znacznie, np. rowkowanie na części ruchomej gdzie mieści się antyrecoil, jeden z prototypów posiada o rowek mniej.

Jak to dostrzegłem to zbladłem bo pojawiła się myśl, że znowu będę musiał przemodelować ten element.

Zdjęcia od strony rękojeści jakimi dysponuję są zrobione z ukosa i doprawdy długo zajęło mi dopracowanie profilu, zrobię później screen pokazujący ilość profili, która pozostała mi po tym elemencie.

Jeśli profil ruchomej części będzie za mały to nie będzie pasować układ celowniczy, a jeśli jego średnica będzie za wielka to będę musiał powiększyć ramę, a jeśli to zrobię to pokrywy rękojeści będą musiały być grubsze i oczywiście wycięcia pod nie także, a to w oczy kole i od razu widać, że coś nie gra.

 

 

Haha Kliment :D

 

Zasiadam w pierwszym rzędzie!

 

Dziękuję Piotr! :)

Napisano

Jak to dostrzegłem to zbladłem bo pojawiła się myśl, że znowu będę musiał przemodelować ten element.

 

 

.... O tym własnie mówiłem. Tylko to wymaga małego sprostowania... u niego TA myśl, nie że się pojawia.... ONA jest stale :D

Napisano
.... O tym własnie mówiłem. Tylko to wymaga małego sprostowania... u niego TA myśl, nie że się pojawia.... ONA jest stale :D

 

Wtedy nie robiłbym nic innego tylko stawiał kolejne box'y i porównywał je z poprzednimi :D

Napisano
różnica jest tylko taka że zamiast boxów są meshe o zaawansowanej konstrukcji :P

 

Wszystko zaczęło się od gazet z zagadkami typu "zaznacz elementy różniące te dwa obrazki" :D

 

30464216103_6033a213c2_o_d.jpg

Napisano

Cześć

 

Zrobiłem przymiarkę do rękojeści, wzór nie jest jeszcze wzorem finalnym, w oryginale diamenty są nieco inne.

 

31283689136_ddb68d08cf_o_d.jpg

31283689056_9757649e15_o_d.jpg

31319805145_08e4bd5ef1_o_d.jpg

31319804985_9946d686af_o_d.jpg

31283688736_b8abca5a3b_o_d.jpg

Napisano

To są screeny z 3ds Max nie rendery.

 

Diamenty zostały zrobione w Zbrush za pomocą surface > noise

 

1. Modeluję i unwrapuję formę w 3ds Max.

3. Exportuję OBJ. następnie importuję do ZBrush.

4. Dzielę model na polygroups abym mógł wytłaczać detal na określonej części modelu.

5. Zagęszczam model do około 3mln. poly

6. Korzystam z surface > noise a w nim ze wzorka z diamentami, akcpetuję i tworzę maskę "MaskByNoise"

7. Odwracam maskę i maskuję te części modelu, które mają pozostać bez zmian.

8. Korzystam z Deformation > Inflate XYZ

9. Zamieniam model na Dynamesh około 3mln. poly

10. Zagęszczam model 1x

11. Za pomocą pędzla "Planar" wygładzam nierówności.

12. Korzystam z Deformation > polish wartość 5 aby dodatkowo wygładzić model.

 

Taki model po skorzystaniu z Decimation Master może posłużyć do wypalenia displacement lub normal map.

 

 

W poniższym wątku @DreamLoveKit bardzo mi pomógł postawić pierwsze kroki, za co raz jeszcze pięknie mu dziękuję!

Na samym końcu znajdziesz tutorial.

 

Swoją drogą @DreamLoveKit gdzie się podziewasz! :)

 

http://max3d.pl/forum/threads/94162-Obiekt3d-Smith-Wesson-629-44-Magnum-Performance

Napisano

Cześć

 

Zabrałem się za wnętrze, staram się wymodelować to co widać.

Pojawił się także ogromny problem z proporcjami, znów odezwały się profile, tym razem przód lufy, okazało się że proporcje w tym miejscu zupełnie odbiegają od oryginału, doprawdy bardzo się staram aby było jak najlepiej i nie jest to wina błędu lecz niedostatku referencji, i takich rzeczy niestety się nie przewidzi.

Zatem po zaledwie 8-10 godzinach udało mi się przemodelować bryłę tak aby zniwelować dysproporcje i wrócić do właściwego modelowania, ale było gorąco, bałem się, że to koniec i będę musiał albo przerwać, albo zacząć modelowanie od nowa.

 

 

30551773963_901d7ed73c_o_d.jpg

30551774313_b03cbe9013_o_d.jpg

30537491564_92f399e216_o_d.jpg

31215394572_74333727d4_o_d.jpg

31215394372_809800e6fe_o_d.jpg

Napisano

Cześć,

 

Modelowanie zakończone, siatki to mix HP i LP, nie chciałem aby spotkała mnie sytuacja gdzie nie mogę wprowadzać poprawek.

Screeny wykonałem z myślą o tych co chcieliby zobaczyć jak model jest zbudowany, aby polepszyć widoczność z większości części zostały zdjęte grupy wygładzania, oraz zastosowałem materiał z którego korzystam podczas modelowania.

 

Przy następnych aktualizacjach pokażę oczywiście jak to wygląda z grupami wygładzania.

 

Kolejnym etapem będzie przeniesienie modelu do ZBrush,

 

31672684191_2f361c75a0_o_d.jpg

30979432423_54dc7d3bc9_o_d.jpg

31416471110_aff87e656a_o_d.jpg

31672683081_86f505fd96_o_d.jpg

31416470490_9b2a2ac928_o_d.jpg

31751755806_1c782b9435_o_d.jpg

31672681811_bb202f08aa_o_d.jpg

31751755116_67cc63bf07_o_d.jpg

31788981165_4dccce5737_o_d.jpg

30979431293_704bf3b972_o_d.jpg

31416468970_472f6524ea_o_d.jpg

31788979545_a5e7156ecf_o_d.jpg

31672678351_045f9042b0_o_d.jpg

31788977965_486befcfa3_o_d.jpg

31416466420_80e31ba00f_o_d.jpg

31416456720_371c3bc2ae_o_d.jpg

31751749716_57637c6191_o_d.jpg

31672675471_4baf9a846f_o_d.jpg

31416464710_b690f3ef5b_o_d.jpg

31672674531_e210d84a8a_o_d.jpg

31672673951_86080ea3b2_o_d.jpg

31672673771_b15c6b5eec_o_d.jpg

31416463780_c3c05325f1_o_d.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności