Napisano 26 Listopad 20168 l Cześć Jestem w trakcie budowy pistoletu "Simson Prototype Blowback 9mm" i chciałbym podzielić się z wami postępami w pracy. Model powstaje w 3ds Max, będzie to zarówno model hi-poly jak i low-poly. Model zostanie dopieszczony w ZBrush, a tekstury otrzyma z Quixel Suite. Mam zamiar wymodelować trochę wnętrza, tzn. na tyle na ile będę w stanie je wymodelować z referencji, którymi dysponuję, a jako że jest to bardzo rzadki egzemplarz zdjęć jest niewiele. Do tego zdjęcia są kiepskiej jakości, nie posiadam ujęć z każdej ze stron, co niesie ze sobą wiele niespodzianek jak np. kilkukrotne modelowanie rękojeści, czy górnej części pistoletu "pułapka modelarska". Siatki pokażę z chwilą gdy zakończę modelowanie wszystkich elementów. Prezentowany model nie posiada turbosmooth, został wygładzony jedynie za pomocą "Smoothing Groups" Zapraszam Edytowane 21 Grudzień 20168 l przez 2013
Napisano 27 Listopad 20168 l Ten pan uprawia samobiczowanie modelarskie i moim zdaniem wymaga szybkiej hospitalizacji..... zwykła wizyta u psychologa i godzinna leżanka z seansem zwierzeń już nie wystarczy. Wiem bo mi to swoje modelowanie pokazuje w trakcie powstawania. I niech mi nikt przypadkiem nie zająknie się nawet ze coś mu krzywo czy brzydko bo on gotów to wówczas od początku zacząć .... i kto to będzie musiał znów znosić ?... JA. Beznadziejny przypadek perfekcjonizmu....nieuleczalny niestety.
Napisano 27 Listopad 20168 l Autor Ten pan uprawia samobiczowanie modelarskie i moim zdaniem wymaga szybkiej hospitalizacji..... zwykła wizyta u psychologa i godzinna leżanka z seansem zwierzeń już nie wystarczy. Wiem bo mi to swoje modelowanie pokazuje w trakcie powstawania. I niech mi nikt przypadkiem nie zająknie się nawet ze coś mu krzywo czy brzydko bo on gotów to wówczas od początku zacząć .... i kto to będzie musiał znów znosić ?... JA. Beznadziejny przypadek perfekcjonizmu....nieuleczalny niestety. Dziękuję Wojtku! :D Generalnie nie lubię się oszukiwać, że coś jest ok tylko dlatego, że aby o tym wiedzieć trzeba wymodelować ten przedmiot. Dlatego dążę do tego abym ja nie mógł dostrzec błędów, i gdy tak się dzieje oszustwo jest doskonałe. Jednakże w tym przypadku nadal będzie to wielkie oszustwo ponieważ z materiałów jakie posiadam nie da się odwzorować go idealnie, do tego dochodzi kwestia prototypu, posiadam referencje chyba trzech egzemplarzy i różnice pomiędzy nimi są dość znacznie, np. rowkowanie na części ruchomej gdzie mieści się antyrecoil, jeden z prototypów posiada o rowek mniej. Jak to dostrzegłem to zbladłem bo pojawiła się myśl, że znowu będę musiał przemodelować ten element. Zdjęcia od strony rękojeści jakimi dysponuję są zrobione z ukosa i doprawdy długo zajęło mi dopracowanie profilu, zrobię później screen pokazujący ilość profili, która pozostała mi po tym elemencie. Jeśli profil ruchomej części będzie za mały to nie będzie pasować układ celowniczy, a jeśli jego średnica będzie za wielka to będę musiał powiększyć ramę, a jeśli to zrobię to pokrywy rękojeści będą musiały być grubsze i oczywiście wycięcia pod nie także, a to w oczy kole i od razu widać, że coś nie gra. Haha Kliment :D Zasiadam w pierwszym rzędzie! Dziękuję Piotr! :)
Napisano 27 Listopad 20168 l Jak to dostrzegłem to zbladłem bo pojawiła się myśl, że znowu będę musiał przemodelować ten element. .... O tym własnie mówiłem. Tylko to wymaga małego sprostowania... u niego TA myśl, nie że się pojawia.... ONA jest stale :D
Napisano 27 Listopad 20168 l Autor .... O tym własnie mówiłem. Tylko to wymaga małego sprostowania... u niego TA myśl, nie że się pojawia.... ONA jest stale :D Wtedy nie robiłbym nic innego tylko stawiał kolejne box'y i porównywał je z poprzednimi :D
Napisano 27 Listopad 20168 l różnica jest tylko taka że zamiast boxów są meshe o zaawansowanej konstrukcji :P
Napisano 27 Listopad 20168 l Autor różnica jest tylko taka że zamiast boxów są meshe o zaawansowanej konstrukcji :P Wszystko zaczęło się od gazet z zagadkami typu "zaznacz elementy różniące te dwa obrazki" :D
Napisano 29 Listopad 20168 l Autor Cześć Zrobiłem przymiarkę do rękojeści, wzór nie jest jeszcze wzorem finalnym, w oryginale diamenty są nieco inne.
Napisano 29 Listopad 20168 l Te diamenciki to na siatce czy displace? Jesli na siatce - to pytanie: Jak to zrobiles?
Napisano 29 Listopad 20168 l Autor To są screeny z 3ds Max nie rendery. Diamenty zostały zrobione w Zbrush za pomocą surface > noise 1. Modeluję i unwrapuję formę w 3ds Max. 3. Exportuję OBJ. następnie importuję do ZBrush. 4. Dzielę model na polygroups abym mógł wytłaczać detal na określonej części modelu. 5. Zagęszczam model do około 3mln. poly 6. Korzystam z surface > noise a w nim ze wzorka z diamentami, akcpetuję i tworzę maskę "MaskByNoise" 7. Odwracam maskę i maskuję te części modelu, które mają pozostać bez zmian. 8. Korzystam z Deformation > Inflate XYZ 9. Zamieniam model na Dynamesh około 3mln. poly 10. Zagęszczam model 1x 11. Za pomocą pędzla "Planar" wygładzam nierówności. 12. Korzystam z Deformation > polish wartość 5 aby dodatkowo wygładzić model. Taki model po skorzystaniu z Decimation Master może posłużyć do wypalenia displacement lub normal map. W poniższym wątku @DreamLoveKit bardzo mi pomógł postawić pierwsze kroki, za co raz jeszcze pięknie mu dziękuję! Na samym końcu znajdziesz tutorial. Swoją drogą @DreamLoveKit gdzie się podziewasz! :) http://max3d.pl/forum/threads/94162-Obiekt3d-Smith-Wesson-629-44-Magnum-Performance
Napisano 1 Grudzień 20168 l Autor Cześć Zabrałem się za wnętrze, staram się wymodelować to co widać. Pojawił się także ogromny problem z proporcjami, znów odezwały się profile, tym razem przód lufy, okazało się że proporcje w tym miejscu zupełnie odbiegają od oryginału, doprawdy bardzo się staram aby było jak najlepiej i nie jest to wina błędu lecz niedostatku referencji, i takich rzeczy niestety się nie przewidzi. Zatem po zaledwie 8-10 godzinach udało mi się przemodelować bryłę tak aby zniwelować dysproporcje i wrócić do właściwego modelowania, ale było gorąco, bałem się, że to koniec i będę musiał albo przerwać, albo zacząć modelowanie od nowa.
Napisano 21 Grudzień 20168 l Autor Cześć, Modelowanie zakończone, siatki to mix HP i LP, nie chciałem aby spotkała mnie sytuacja gdzie nie mogę wprowadzać poprawek. Screeny wykonałem z myślą o tych co chcieliby zobaczyć jak model jest zbudowany, aby polepszyć widoczność z większości części zostały zdjęte grupy wygładzania, oraz zastosowałem materiał z którego korzystam podczas modelowania. Przy następnych aktualizacjach pokażę oczywiście jak to wygląda z grupami wygładzania. Kolejnym etapem będzie przeniesienie modelu do ZBrush,
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto