Napisano 3 Grudzień 20168 l Cześć używam takiej komendy i wyswietla mi result polyEditUV -q -u pSphere1.map[1]; polyEditUV -q -u pSphere1.map[1]; // Result: 0.158476 0.433555 // Mimo ze daje -u i tak podaje mi dwa koordynaty. NIe moge tez koordynatow zapisac do arraya a tak naprawde zalezy mi tylko na wartosci U. I jeszcze czy da sie ten float value przekonwertowac do integera i tylko do liczby calkowitej Czyli jak 0.15 to chce 0 a jak 1.15 to chce 1. ja probowale wpisywac ten polyEditUV do arraya.| string $sel2[]=`ls-sl`; float $xmasGift[]= polyEditUV -q -u ($sel2[0] +".map[1]"); // Error: float $xmasGift[]= polyEditUV -q -u ($sel2[0] +".map[1]"); // // Error: Line 2.31: Invalid use of Maya object "polyEditUV". // // Error: float $xmasGift[]= polyEditUV -q -u ($sel2[0] +".map[1]"); // // Error: Line 2.35: Invalid use of Maya object "q". // Dzieki z gory za pomoc.
Napisano 3 Grudzień 20168 l Autor ok nieaktualne :) Wystarczyly tylko dwa znaczaki jeszcze tylko musze wyciagnac jedna z tych wartosci i float $xmasGift[1]= `polyEditUV -q -u ($sel2[0] +".map[1]")`; I działa. string $sel2[] string $sel2[]=`ls-sl`; float $xmasGift[1]= `polyEditUV -q -u ($sel2[0] +".map[1]")`; print $xmasGift[0] Jeszce tylko konwersja do integera i jestem w domu. No i juz w sumie nie wazne xD string $sel2[]=`ls-sl`; float $xmasGift[4]= `polyEditUV -q -u ($sel2[0] +".map[1]")`; int $num =$xmasGift[0] Qrde zawsze jak zadam pytanie to udaje mi sie znalezc a jak szukam bez zdania pytania to bladze jak we mgle :). Edytowane 3 Grudzień 20168 l przez Sebazx6r
Napisano 3 Grudzień 20168 l tak bezpieczniej: float $UV[] = `polyEditUV -q pSphere1.map[270]`; int $integerU = floor($UV[0]); // lub ceil int $integerV = floor($UV[1]); // lub ceil Taki zapis to proszenie się o kłopot: float $xmasGift[1]= `polyEditUV -q -u ($sel2[0] +".map[1]")`; bo nie wiesz który z 2 elementów wyląduje w tablicy 1-elementowej
Napisano 3 Grudzień 20168 l nie siedze w Mayce ani tym bardziej w MEL-u ale tak z ciekawosci do czego Ci to potrzebne?
Napisano 3 Grudzień 20168 l Autor To jest czesc calego skryptu dzieki niemu mirroruje sobie UV na modelach, ktore nie maja wspolnego edga. Tym samym nie zaburzam vertex ordera. Skrypt pracuje na duplikacie modelu. Odseparowuje go potem duplikuje i mirroruje UV ktore sie pokrywaja dzieki temu mam symetriee. Texturatorzy robioacy w Mari lubia miec symetrie UV w UVeditiorze. Ta czesc skryptu sluzy mi do wyznaczenia w ktorym UVspacie lezy UV dzieki czemu moge ustawic w jej srodku pivot. A cwancyk polega na tym by vertex order sie nie zmienil na co szczerze liczą riggerzy. Najnowsza maya ma narzedzie do mirrowanie UV ale dziala tylko na obiektach ktore maja wspolny edge. Przykladowo 2 rekawice sa zmergowane w jeden obiekt/shape, ale nie maja osi wspolnej nie sa jednym komplentym obiektem. Dlatego to narzedzie nie dziala. Moze jakies tutki do robienia UI w mayce i laczenia elementow pod zmienne lub etc?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto