Mortuus Napisano 12 Grudzień 2016 Share Napisano 12 Grudzień 2016 Jako że to mój pierwszy post na tym forum to -Witam Wszystkich. A teraz do rzeczy: Mam problem z wycinaniem wielu obiektów z jednego dużego( np otwory okienne w ścianie). Pół biedy gdy to jest jeden otwór ale, gdy ich jest kilka na siatce obiektu zaczynają powstawać jakby przekątne które przeszkadzają w czystości siatki. Dodam że wycinam Boleanem. Pewnie rozwiązanie jest błache ale, ja coś źle robię ale proszę o podpowiedz jak to rozwiązać. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gigant84 Napisano 21 Grudzień 2016 Share Napisano 21 Grudzień 2016 Wrzuć jakiegoś screna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t0m3k Napisano 21 Grudzień 2016 Share Napisano 21 Grudzień 2016 Boolean to ostatecznosc. Pokaz co chcesz wymodelowac i napewno jest na to lepszy sposob niz boolean. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalpel3d Napisano 21 Grudzień 2016 Share Napisano 21 Grudzień 2016 (edytowane) Mortuus to jest typowy efekt używania boolena, ale jeśli juz musisz go stosować to po pierwsze dobrze aby oba obiekty były np editabled mesh lub editabled poly a nie każdy inny. Dwa potem w editabled poly możesz pousuwać edge które paskudzą siatkę pod warunkiem że się je da usunąć skrót klawiszowy ctrl+bakspace. A teraz najważniejsze ściany z otworami okiennymi czy drzwiowymi możesz stworzyć przy pomocy extrudowanych splajnów i wykorzystaniem opcji boolen w editabled spline lub poprostu prze atache dwóch lub większej ilości ractagli do siebie i potem wyextrudowanie ich Edytowane 21 Grudzień 2016 przez skalpel3d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mortuus Napisano 3 Styczeń 2017 Autor Share Napisano 3 Styczeń 2017 bardzo dziekuje za odpowiedz. Znalazlem to czego szukałem.thx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2013 Napisano 4 Styczeń 2017 Share Napisano 4 Styczeń 2017 Boolean to ostatecznosc. Pokaz co chcesz wymodelowac i napewno jest na to lepszy sposob niz boolean. Dlaczego ostateczność? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t0m3k Napisano 4 Styczeń 2017 Share Napisano 4 Styczeń 2017 Dlaczego ostateczność? Mam problem z wycinaniem wielu obiektów z jednego dużego( np otwory okienne w ścianie) Biorąc pod uwagę cel jaki Mortuus chciał osiągnąć używanie boolean nie jest dobrym pomysłem, no chyba ze ściana była zakrzywiona (ale nawet wtedy lepiej to zrobić poly modelling'iem). Jeśli jest to wycinanie otworów na płaszczyźnie to poly albo spline modelling jest o wiele lepszym rozwiązaniem poniewaz nie niszczy siatki i jeśli trzeba wprowadzić zmiany to jest o wiele łatwiej, szczególnie jeśli ściany zostały wymodelowanie przez spline+extrude. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2013 Napisano 4 Styczeń 2017 Share Napisano 4 Styczeń 2017 Istnieje wiele dróg do uzyskania pożądanego efektu. Nie zgodzę się jednak, że boolean niszczy siatkę, imo boolean to jedno z najlepszych narzędzi do modelingu jakie powstały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi