Napisano 13 Grudzień 20168 l Hej, 3 dzień borykam się z dość dziwnym problemem. W renderze, jak widać na załączonym obrazku na ścianie po prawej robią się straszne plamy. Taka sytuacja ma miejsce nawet jeśli ustawie materiał wszystkiego na vraymtl i powyłączam wszystkie światła. Nie pomaga przerzucenie do innego projektu, kręcenie ustawieniami (ustawiałem jota w jotę jak w innym projekcie, w którym renderuje się bez zarzutu). Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem i wie jak to naprawić?
Napisano 14 Grudzień 20168 l Autor hej, IRR mam na high, LC 1500 co wydaje się przy FHD aż nadto. Pomaga faktycznie podkręcenie subdivs i int.samples w irradiance map do wartości 80/60 ALE czas renderu takiego prostego pomieszczenia skacze z 30min do przeszło 3 godzin...sporo. O ile problem występowałby tylko w przypadku koloru to można by stwierdzić, że jakaś tekstura źle pracuje, ale żeby przy szarych bryłach tak wykręcać?
Napisano 14 Grudzień 20168 l Daj ciemne materiały do vrayoverridemtl z gi materiałem kolorem na 200 na skali szarości dwa wrzuć ustawienia tej sceny mi totalnie sie nie podoba w niej światło i parametry kamery tu się tez może coś wykładać ogólnie pokaz parametry vraya
Napisano 15 Grudzień 20168 l Autor Hej, przy ustawieniach ze screena efekt jest jak poniżej. Różnica to tylko subdivs i interp. samples w IIR map, przy chociażby 60/40 są jeszcze widoczne plamy.
Napisano 15 Grudzień 20168 l Niestety V-Ray slabo sobie czasmi radzi z GI i podejrzewam ze ten zyrandol tez nie pomaga. Ale te plamy to ewidentnie artefakty IRR mapy. Jak chcesz przypsieszyc rendering to mozesz sprobowac zmienic min:-4 max:-2, sub:90, interp:65 a awentulane braki w shadingu zrekompensowac AO.
Napisano 16 Grudzień 20168 l Ja bym ci proponował przejść skoro przy w sumie tak wysokich parametrach irr masz nadal plamy, na bf+lc na próbę i zobaczyć jak sobie bf z tymi plamami poradzi, w momencie kiedy robisz nadal próbne rendery wyłącz filtr aa, adaptive sampler 1/8 0.005,jeśli zostaniesz przy irradiance min -3 max -2 wyłącz także multipassa, w LC do próbnych bym dał coś zakresu 750 -900 to jest i tak na razie mały obrazek. Burn value w color mappingu jest ewidentnie za niskie jak na warunki świetlne tego pomieszczenia to spokojnie coś z zakresu 0,5-0,75 w tym momencie mocno ci ścina światło , jak na takie oświetlenie to iso góra 200-300 raczej popracuj parametrem ss, ewidentnie trzeba dopracować światło pod sufitem vray nie lubi liczyć takich łun, przydałoby się aby w otoczeniu też było jakieś światło np vraysky tylko zgodny z porą dnia. Popatrz także na kadrowanie daj kamerę niżej np na 120 cm, wykorzystaj opcje clamping w kamerze i wyjechać z nią poza ściany, zamiast deformować obrazek nienaturalnym szerokim kątem w ustawieniach kamery Edytowane 16 Grudzień 20168 l przez skalpel3d
Napisano 20 Kwiecień 20177 l Autor Hej, wrócę trochę do tematu, poniżej w linku render poglądowy, ustawienia dałem takie same jak parę postów wyżej przy czym uwzględniłem propozycje skalpel3d (za wyjątkiem zmiany na brute force), w scenie jedyne światło to słońce. Słowem nie wiem co się dzieje
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto