Dziuba Napisano 13 Grudzień 2016 Napisano 13 Grudzień 2016 Hej, 3 dzień borykam się z dość dziwnym problemem. W renderze, jak widać na załączonym obrazku na ścianie po prawej robią się straszne plamy. Taka sytuacja ma miejsce nawet jeśli ustawie materiał wszystkiego na vraymtl i powyłączam wszystkie światła. Nie pomaga przerzucenie do innego projektu, kręcenie ustawieniami (ustawiałem jota w jotę jak w innym projekcie, w którym renderuje się bez zarzutu). Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem i wie jak to naprawić?
Marcin Stefaniuk Napisano 13 Grudzień 2016 Napisano 13 Grudzień 2016 Jeśli renderujesz w Vray'u to podniósłbym sety GI tzn. IRR+ LC
Dziuba Napisano 14 Grudzień 2016 Autor Napisano 14 Grudzień 2016 hej, IRR mam na high, LC 1500 co wydaje się przy FHD aż nadto. Pomaga faktycznie podkręcenie subdivs i int.samples w irradiance map do wartości 80/60 ALE czas renderu takiego prostego pomieszczenia skacze z 30min do przeszło 3 godzin...sporo. O ile problem występowałby tylko w przypadku koloru to można by stwierdzić, że jakaś tekstura źle pracuje, ale żeby przy szarych bryłach tak wykręcać?
skalpel3d Napisano 14 Grudzień 2016 Napisano 14 Grudzień 2016 Daj ciemne materiały do vrayoverridemtl z gi materiałem kolorem na 200 na skali szarości dwa wrzuć ustawienia tej sceny mi totalnie sie nie podoba w niej światło i parametry kamery tu się tez może coś wykładać ogólnie pokaz parametry vraya
Dziuba Napisano 15 Grudzień 2016 Autor Napisano 15 Grudzień 2016 Hej, przy ustawieniach ze screena efekt jest jak poniżej. Różnica to tylko subdivs i interp. samples w IIR map, przy chociażby 60/40 są jeszcze widoczne plamy.
Pawelkos Napisano 15 Grudzień 2016 Napisano 15 Grudzień 2016 Niestety V-Ray slabo sobie czasmi radzi z GI i podejrzewam ze ten zyrandol tez nie pomaga. Ale te plamy to ewidentnie artefakty IRR mapy. Jak chcesz przypsieszyc rendering to mozesz sprobowac zmienic min:-4 max:-2, sub:90, interp:65 a awentulane braki w shadingu zrekompensowac AO.
skalpel3d Napisano 16 Grudzień 2016 Napisano 16 Grudzień 2016 (edytowane) Ja bym ci proponował przejść skoro przy w sumie tak wysokich parametrach irr masz nadal plamy, na bf+lc na próbę i zobaczyć jak sobie bf z tymi plamami poradzi, w momencie kiedy robisz nadal próbne rendery wyłącz filtr aa, adaptive sampler 1/8 0.005,jeśli zostaniesz przy irradiance min -3 max -2 wyłącz także multipassa, w LC do próbnych bym dał coś zakresu 750 -900 to jest i tak na razie mały obrazek. Burn value w color mappingu jest ewidentnie za niskie jak na warunki świetlne tego pomieszczenia to spokojnie coś z zakresu 0,5-0,75 w tym momencie mocno ci ścina światło , jak na takie oświetlenie to iso góra 200-300 raczej popracuj parametrem ss, ewidentnie trzeba dopracować światło pod sufitem vray nie lubi liczyć takich łun, przydałoby się aby w otoczeniu też było jakieś światło np vraysky tylko zgodny z porą dnia. Popatrz także na kadrowanie daj kamerę niżej np na 120 cm, wykorzystaj opcje clamping w kamerze i wyjechać z nią poza ściany, zamiast deformować obrazek nienaturalnym szerokim kątem w ustawieniach kamery Edytowane 16 Grudzień 2016 przez skalpel3d
Dziuba Napisano 20 Kwiecień 2017 Autor Napisano 20 Kwiecień 2017 Hej, wrócę trochę do tematu, poniżej w linku render poglądowy, ustawienia dałem takie same jak parę postów wyżej przy czym uwzględniłem propozycje skalpel3d (za wyjątkiem zmiany na brute force), w scenie jedyne światło to słońce. Słowem nie wiem co się dzieje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się