Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Na pozór było by to prostsze rozwiązanie dla indywidualnego przypadku, ale logistycznie maska jest lepsza.

 

- maska może być dowolnego kształtu, wyobraź sobie oznaczanie regionem wąskiego elementu ustawionego pod kątem do widoku albo zupełnie pokrzywionego kształtu, (1 duży region i renderujesz 90% niepotrzebnie, albo 10 małych regionów idt.)

- zrobisz sobie szybko maskę z renderelementów jak wire color

- łatwo wracasz do ustawionych już wcześniej "regionów", dodajesz nowe, możesz zapisać sobie maskę wraz ze pressetem.

- przygotowana maska jest od razu maską w programie graficznym, nie musisz zaznaczać ponownie (jasne że czasem trzeba poprawić, dodać feather itp, ale przy skomplikowanej masce masz większośc z głowy)

Napisano

stormwind, dzięki za wyjasnienie

 

możesz jeszcze powiedziec jak się pozbyc powstającej ramki po przerenderowaniu obiektu z nowym materiałem.

 

Fragment sfery początkowo był różowy następnie zmieniłem go na fioletowy i przeliczyłem z render maską (Selected)

 

Na krawędziach pozostaje "stary materiał". Próby wykonałem z włączonymi filtrami oraz bez filtrów, wiekszego znaczenia nie ma

 

mj1pqji7z4z5_t.jpg

Napisano

W wielu przypadkach tryb "selected" daje radę jednak przy wyraźnej zmianie koloru obiektu, są ograniczania, których nie da się przeskoczyć.

Musisz poszerzyć maskę o klika/kilkanaście pikseli na blending/feather. czyli obrysować obiekt z zapasem.

Napisano

VAstudio możesz to prosto obejść zapisz sobie do pliku irr map i lc i przy kolejnym renderowaniu juz regionów renderuje z opcjami from file, nie powinny powstawać wtedy żadne odcięcia render regionu czy maski a materiał możesz zmieniać wtedy dowolnie bylebyś geometrii nie ruszał. A co do multiregionu to jak na razie corona ma ten bardzo przydatny patent

Napisano

Trochę poeksperymentowałem z ustawieniami render maski. Pomimo swoich pewnych ograniczneń jest to świetne narzędzie do ustawień renderu / światła / materiałów itd

 

Powstałe artefakty mozna zignorować na etapie pracy a finalny rendering i tak liczyć po całosci.

Napisano

VAstudio ja raczej mówiłem o sytuacji kiedy masz juz finalny render a klient nagle stwierdził żeby zmienić teksturę kanapy lub innego mebla :) Szczególnie jak robisz duze formaty warto mieć zapisane mapy irr i lc. Oprócz render maski vray możesz sobie założyć rendermask niezależny skrypt bardzo przydatne narzędzie :) http://tepavicharov.com/?p=25

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności