VAstudio Napisano 26 Styczeń 2017 Napisano 26 Styczeń 2017 Witam, Czy jest możliwośc ustawienia więcej niż jednego render region w V-rayu ? Pozdrawiam
stormwind Napisano 27 Styczeń 2017 Napisano 27 Styczeń 2017 (edytowane) W zakładce i Image Sampler masz rozwijaną listę Render Mask, przygotuj sobie teksturę białych regionów na czarnym tle, nie muszą być prostokątne. https://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3MAX/Image+Sampler+%7C+Anti-Aliasing Edytowane 27 Styczeń 2017 przez stormwind
VAstudio Napisano 27 Styczeń 2017 Autor Napisano 27 Styczeń 2017 stormwind dzięki za odpowiedź, możesz szeżej wyjaśnic bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem.
stormwind Napisano 27 Styczeń 2017 Napisano 27 Styczeń 2017 masz tu wszystko wyjaśnione z przykładami http://www.3dtotal.com/tutorial/2039-new-and-exciting-features-v-ray-30-by-paul-hatton-render-vray-masks
VAstudio Napisano 27 Styczeń 2017 Autor Napisano 27 Styczeń 2017 myślałem , że jest jakieś rozwiązanie pozwalające wskazać dwa lub więcej render regionów ( ta czerwoan ramka ) w VFB
stormwind Napisano 27 Styczeń 2017 Napisano 27 Styczeń 2017 Na pozór było by to prostsze rozwiązanie dla indywidualnego przypadku, ale logistycznie maska jest lepsza. - maska może być dowolnego kształtu, wyobraź sobie oznaczanie regionem wąskiego elementu ustawionego pod kątem do widoku albo zupełnie pokrzywionego kształtu, (1 duży region i renderujesz 90% niepotrzebnie, albo 10 małych regionów idt.) - zrobisz sobie szybko maskę z renderelementów jak wire color - łatwo wracasz do ustawionych już wcześniej "regionów", dodajesz nowe, możesz zapisać sobie maskę wraz ze pressetem. - przygotowana maska jest od razu maską w programie graficznym, nie musisz zaznaczać ponownie (jasne że czasem trzeba poprawić, dodać feather itp, ale przy skomplikowanej masce masz większośc z głowy)
VAstudio Napisano 27 Styczeń 2017 Autor Napisano 27 Styczeń 2017 stormwind, dzięki za wyjasnienie możesz jeszcze powiedziec jak się pozbyc powstającej ramki po przerenderowaniu obiektu z nowym materiałem. Fragment sfery początkowo był różowy następnie zmieniłem go na fioletowy i przeliczyłem z render maską (Selected) Na krawędziach pozostaje "stary materiał". Próby wykonałem z włączonymi filtrami oraz bez filtrów, wiekszego znaczenia nie ma
stormwind Napisano 27 Styczeń 2017 Napisano 27 Styczeń 2017 W wielu przypadkach tryb "selected" daje radę jednak przy wyraźnej zmianie koloru obiektu, są ograniczania, których nie da się przeskoczyć. Musisz poszerzyć maskę o klika/kilkanaście pikseli na blending/feather. czyli obrysować obiekt z zapasem.
skalpel3d Napisano 27 Styczeń 2017 Napisano 27 Styczeń 2017 VAstudio możesz to prosto obejść zapisz sobie do pliku irr map i lc i przy kolejnym renderowaniu juz regionów renderuje z opcjami from file, nie powinny powstawać wtedy żadne odcięcia render regionu czy maski a materiał możesz zmieniać wtedy dowolnie bylebyś geometrii nie ruszał. A co do multiregionu to jak na razie corona ma ten bardzo przydatny patent
VAstudio Napisano 27 Styczeń 2017 Autor Napisano 27 Styczeń 2017 Trochę poeksperymentowałem z ustawieniami render maski. Pomimo swoich pewnych ograniczneń jest to świetne narzędzie do ustawień renderu / światła / materiałów itd Powstałe artefakty mozna zignorować na etapie pracy a finalny rendering i tak liczyć po całosci.
skalpel3d Napisano 27 Styczeń 2017 Napisano 27 Styczeń 2017 VAstudio ja raczej mówiłem o sytuacji kiedy masz juz finalny render a klient nagle stwierdził żeby zmienić teksturę kanapy lub innego mebla :) Szczególnie jak robisz duze formaty warto mieć zapisane mapy irr i lc. Oprócz render maski vray możesz sobie założyć rendermask niezależny skrypt bardzo przydatne narzędzie :) http://tepavicharov.com/?p=25
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się