Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Czy jest możliwośc ustawienia więcej niż jednego render region w V-rayu ?

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 4,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

stormwind dzięki za odpowiedź, możesz szeżej wyjaśnic bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem.

Napisano
  • Autor

myślałem , że jest jakieś rozwiązanie pozwalające wskazać dwa lub więcej render regionów ( ta czerwoan ramka ) w VFB

Napisano

Na pozór było by to prostsze rozwiązanie dla indywidualnego przypadku, ale logistycznie maska jest lepsza.

 

- maska może być dowolnego kształtu, wyobraź sobie oznaczanie regionem wąskiego elementu ustawionego pod kątem do widoku albo zupełnie pokrzywionego kształtu, (1 duży region i renderujesz 90% niepotrzebnie, albo 10 małych regionów idt.)

- zrobisz sobie szybko maskę z renderelementów jak wire color

- łatwo wracasz do ustawionych już wcześniej "regionów", dodajesz nowe, możesz zapisać sobie maskę wraz ze pressetem.

- przygotowana maska jest od razu maską w programie graficznym, nie musisz zaznaczać ponownie (jasne że czasem trzeba poprawić, dodać feather itp, ale przy skomplikowanej masce masz większośc z głowy)

Napisano
  • Autor

stormwind, dzięki za wyjasnienie

 

możesz jeszcze powiedziec jak się pozbyc powstającej ramki po przerenderowaniu obiektu z nowym materiałem.

 

Fragment sfery początkowo był różowy następnie zmieniłem go na fioletowy i przeliczyłem z render maską (Selected)

 

Na krawędziach pozostaje "stary materiał". Próby wykonałem z włączonymi filtrami oraz bez filtrów, wiekszego znaczenia nie ma

 

mj1pqji7z4z5_t.jpg

Napisano

W wielu przypadkach tryb "selected" daje radę jednak przy wyraźnej zmianie koloru obiektu, są ograniczania, których nie da się przeskoczyć.

Musisz poszerzyć maskę o klika/kilkanaście pikseli na blending/feather. czyli obrysować obiekt z zapasem.

Napisano

VAstudio możesz to prosto obejść zapisz sobie do pliku irr map i lc i przy kolejnym renderowaniu juz regionów renderuje z opcjami from file, nie powinny powstawać wtedy żadne odcięcia render regionu czy maski a materiał możesz zmieniać wtedy dowolnie bylebyś geometrii nie ruszał. A co do multiregionu to jak na razie corona ma ten bardzo przydatny patent

Napisano
  • Autor

Trochę poeksperymentowałem z ustawieniami render maski. Pomimo swoich pewnych ograniczneń jest to świetne narzędzie do ustawień renderu / światła / materiałów itd

 

Powstałe artefakty mozna zignorować na etapie pracy a finalny rendering i tak liczyć po całosci.

Napisano

VAstudio ja raczej mówiłem o sytuacji kiedy masz juz finalny render a klient nagle stwierdził żeby zmienić teksturę kanapy lub innego mebla :) Szczególnie jak robisz duze formaty warto mieć zapisane mapy irr i lc. Oprócz render maski vray możesz sobie założyć rendermask niezależny skrypt bardzo przydatne narzędzie :) http://tepavicharov.com/?p=25

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności