Napisano 26 Styczeń 20178 l Witam, Czy jest możliwośc ustawienia więcej niż jednego render region w V-rayu ? Pozdrawiam
Napisano 27 Styczeń 20178 l W zakładce i Image Sampler masz rozwijaną listę Render Mask, przygotuj sobie teksturę białych regionów na czarnym tle, nie muszą być prostokątne. https://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3MAX/Image+Sampler+%7C+Anti-Aliasing Edytowane 27 Styczeń 20178 l przez stormwind
Napisano 27 Styczeń 20178 l Autor stormwind dzięki za odpowiedź, możesz szeżej wyjaśnic bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem.
Napisano 27 Styczeń 20178 l masz tu wszystko wyjaśnione z przykładami http://www.3dtotal.com/tutorial/2039-new-and-exciting-features-v-ray-30-by-paul-hatton-render-vray-masks
Napisano 27 Styczeń 20178 l Autor myślałem , że jest jakieś rozwiązanie pozwalające wskazać dwa lub więcej render regionów ( ta czerwoan ramka ) w VFB
Napisano 27 Styczeń 20178 l Na pozór było by to prostsze rozwiązanie dla indywidualnego przypadku, ale logistycznie maska jest lepsza. - maska może być dowolnego kształtu, wyobraź sobie oznaczanie regionem wąskiego elementu ustawionego pod kątem do widoku albo zupełnie pokrzywionego kształtu, (1 duży region i renderujesz 90% niepotrzebnie, albo 10 małych regionów idt.) - zrobisz sobie szybko maskę z renderelementów jak wire color - łatwo wracasz do ustawionych już wcześniej "regionów", dodajesz nowe, możesz zapisać sobie maskę wraz ze pressetem. - przygotowana maska jest od razu maską w programie graficznym, nie musisz zaznaczać ponownie (jasne że czasem trzeba poprawić, dodać feather itp, ale przy skomplikowanej masce masz większośc z głowy)
Napisano 27 Styczeń 20178 l Autor stormwind, dzięki za wyjasnienie możesz jeszcze powiedziec jak się pozbyc powstającej ramki po przerenderowaniu obiektu z nowym materiałem. Fragment sfery początkowo był różowy następnie zmieniłem go na fioletowy i przeliczyłem z render maską (Selected) Na krawędziach pozostaje "stary materiał". Próby wykonałem z włączonymi filtrami oraz bez filtrów, wiekszego znaczenia nie ma
Napisano 27 Styczeń 20178 l W wielu przypadkach tryb "selected" daje radę jednak przy wyraźnej zmianie koloru obiektu, są ograniczania, których nie da się przeskoczyć. Musisz poszerzyć maskę o klika/kilkanaście pikseli na blending/feather. czyli obrysować obiekt z zapasem.
Napisano 27 Styczeń 20178 l VAstudio możesz to prosto obejść zapisz sobie do pliku irr map i lc i przy kolejnym renderowaniu juz regionów renderuje z opcjami from file, nie powinny powstawać wtedy żadne odcięcia render regionu czy maski a materiał możesz zmieniać wtedy dowolnie bylebyś geometrii nie ruszał. A co do multiregionu to jak na razie corona ma ten bardzo przydatny patent
Napisano 27 Styczeń 20178 l Autor Trochę poeksperymentowałem z ustawieniami render maski. Pomimo swoich pewnych ograniczneń jest to świetne narzędzie do ustawień renderu / światła / materiałów itd Powstałe artefakty mozna zignorować na etapie pracy a finalny rendering i tak liczyć po całosci.
Napisano 27 Styczeń 20178 l VAstudio ja raczej mówiłem o sytuacji kiedy masz juz finalny render a klient nagle stwierdził żeby zmienić teksturę kanapy lub innego mebla :) Szczególnie jak robisz duze formaty warto mieć zapisane mapy irr i lc. Oprócz render maski vray możesz sobie założyć rendermask niezależny skrypt bardzo przydatne narzędzie :) http://tepavicharov.com/?p=25
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto