Napisano 6 Marzec 20178 l cześć Czy ktoś może mnie pokierować jak zrobić uv mapę tego działa ? Mam duży problem zawsze z tym. Działam na 3ds maxie 2016. Prosze o pomoc
Napisano 6 Marzec 20178 l Autor Ale z czym masz konkretnie problem ? Nie mam pojęcia jak zrobić ta uv mapę tego modelu, Cylindrycznie przez środek ?
Napisano 6 Marzec 20178 l No ja bym tak zrobil, ze cylindrycznie, w koncu w glownej mierze to cylinder. Oczywiscie konce (wlot, i ta polsfere z drugiego konca) dalbym na osobne wyspy UV. Kwiestia tez w czym to pozniej bedziesz texturowal
Napisano 6 Marzec 20178 l Autor Do texturowania chcę użyć jak zwykle Substance Paintera, Zerknij prosze czy według ciebie jest to poprawnie ? Na drugim screenie, tył uciąłem na końcu cylindra i przez środek i dodatkowo relax. Przez co kwadraty na końcu są trochę zdeformowane, czy jest to poprawnie ? edit. Zrobiłem teścik, tekstura rozkłada się prawidłowo. Ale chcę wiedzieć na 100% czy aby na pewno jest to poprawne co zrobiłem. Nie chcę się uczyć z błędami, pózniej to się zemści. Edytowane 6 Marzec 20178 l przez marekkonieczny
Napisano 7 Marzec 20178 l Jeśli ma być na to nałożona tekstura żeliwa to deformacją się nie przejmuj. Nie będzie tego widać. Ja osobiście bym chyba odciął tą kulkę na końcu i zrobił jako osobną wyspę. A środek w jednym kawałku [tylna zabudowa lufy], rozpłaszczyłbym. Sam nie wiem... :)
Napisano 7 Marzec 20178 l Ogolnie jesli texturowal bedziesz w Substanec Painterze, to poki nie masz overlapow UV-lek nie musisz sie za bardzo przejmowac jak rozlozona jest uv. Nie ma tez jedynej sluszego sposobu jak dany obiekt ma byc zmapowany. Poza tym jesli tektura bedzie dosc generyczna to tak jak wspomnial gigant84 nie musisz sie az tak martiwc o to jak zmapowany jest twoj model. Ale ja tez bym ta kulke na koncu obcial i zmapowal osobno, poza tym ten ostatni ring blizej wlotu lufy, przesunalbym wyzej, blizej konca lufy, bo teraz na brzegach mapka Ci sie chyba dosc rozsciaga
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto