Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć,

 

ostatnio mam problem, tylko z jedną sceną, taki jak w załącznikach.

Występują przejaskrawienia/przebarwienia/przepalenia na renderze.

Wyglądało mi to na problem z kartą graficzną, ale sprawdzałam inną i jest to samo.

 

Skoro tylko jest to na jednym projekcie może problem z jakimś materiałem? W projekcie mam elementy wodne, fontanny, czy materiał wody powodowałby takie problemy?

Oświetlenie próbowałam wyłączyć, dalej było to samo.

 

Jeszcze jest opcja, że może to pamięci RAM się przegrzewają.

 

Bardzo proszę o jakąś pomoc w tej sprawie, w jakim kierunku bardziej iść, czy to kwestia materiału, jakiegoś pluginu (używałam w projekcie Multiscattera i Sweep Profile), czy może faktycznie podzespoły?

 

Dodam jeszcze, że jest to już w ostatnim etapie renderingu, jak Vray renderuje już gotowy obrazek (nie podczas prepassów)

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 3,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Najprawdopodobniej wina ktoregos z materialow. Wlacz material override w vray general settings i przypisz zwykly szary vraymtl, jesli po wyrenderowaniu wyglada ok to musisz szukac ktory material sprawia problemy. Zazwyczaj jest to VrayLightMat (wysoki multiply) albo VrayOverride (GI override) albo VrayMtlWrapper (wysokie receive/generate GI). Moze to tez byc jakis dziwny zwykly material ktory generuje swiatlo (np. mapa output).

 

Jesli korzystasz z modeli z roznych zrodel to moga miec zmienione vray obejct properties (generate/receive GI)

 

Sprawdz tez czy wszystkie materialy z przezroczystoscia (refraction) maja wlaczona opcje affect shadows.

Edytowane przez t0m3k

Napisano
  • Autor

Dzięki!

VrayLightMat i VrayMtlWrapper na pewno nie mam w projekcie, VrayOverride sprawdzę, gdyby był ten materiał co trzeba w nim zmienić, żeby nie powodował tego efektu?

 

Jezeli chodzi o Vray object properities to wszystkie powinny mieć generate/receive GI ustawione na 1?

Napisano

tak, wszystko na 1.

jesli chodzi o override to sprawdz slot GI czy nie ma tam materialu ktory generuje swiatlo. sprawdz tez przezroczyste materialy i upewnij sie ze maja wlaczona opcje affect shadows

Napisano

Niestety dalej jest to samo :( usunęłam wszystkie problematyczne materiały. Affect shadows tez zaznaczyłam.

Sprzęt był ostatnio w serwisie, wszystko działa sprawnie, więc wykluczam również podzespoły, już nie mam pomysłu co to może być.

 

Piszę z innego konta, bo nie mogę się zalogować przez Facebooka

Napisano

Zrobiłam kolejne próby renderu, może to światło zza szyb i z lampek?

Pojawiły się także takie komunikaty na zielono, załączam screen

Napisano

Znajdz wszystkie obiekty na liscie w ostatniej grupie podswietlonej na zielono (Mesh7648, Group805, Mesh7652, Group808...) i sprawdz jakie maja materialy. Obiekty te zostaly wyswietlone poniewaz generuja swiatlo, niektore z nich bardzo intensywne.

Na poczatek sproboj je dodac na osobna warstwe i ukryc.

Napisano

Niestety, problem chyba nie do rozwiązania i tylko na tym jednym projekcie jest kłopot... Plik domu mam ze sketchupa, otoczenie tworze w 3ds maxie. Wyexportowałam plik ze sketchupa jeszcze raz nie dodałam na razie żadnych świateł prócz słońca i mapy HDRI. Scene oświetlam HDRI czy mapa może powodować takie problemy?

 

edit:

Ok, po długich próbach, udało się... Na jeden z modeli roślin był nałożony materiał Vray2SideMtl, a właściwie dwa rodzaje Vray2SideMtl w Multi/Sub-Object. Na podglądzie materiału w Material Editor były widoczne małe punkciki (szczególnie intensywne czerwone i zielone).

 

Tomek, dzięki za pomoc.

Edytowane przez evelina89

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności