Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

ostatnio mam problem, tylko z jedną sceną, taki jak w załącznikach.

Występują przejaskrawienia/przebarwienia/przepalenia na renderze.

Wyglądało mi to na problem z kartą graficzną, ale sprawdzałam inną i jest to samo.

 

Skoro tylko jest to na jednym projekcie może problem z jakimś materiałem? W projekcie mam elementy wodne, fontanny, czy materiał wody powodowałby takie problemy?

Oświetlenie próbowałam wyłączyć, dalej było to samo.

 

Jeszcze jest opcja, że może to pamięci RAM się przegrzewają.

 

Bardzo proszę o jakąś pomoc w tej sprawie, w jakim kierunku bardziej iść, czy to kwestia materiału, jakiegoś pluginu (używałam w projekcie Multiscattera i Sweep Profile), czy może faktycznie podzespoły?

 

Dodam jeszcze, że jest to już w ostatnim etapie renderingu, jak Vray renderuje już gotowy obrazek (nie podczas prepassów)

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Najprawdopodobniej wina ktoregos z materialow. Wlacz material override w vray general settings i przypisz zwykly szary vraymtl, jesli po wyrenderowaniu wyglada ok to musisz szukac ktory material sprawia problemy. Zazwyczaj jest to VrayLightMat (wysoki multiply) albo VrayOverride (GI override) albo VrayMtlWrapper (wysokie receive/generate GI). Moze to tez byc jakis dziwny zwykly material ktory generuje swiatlo (np. mapa output).

 

Jesli korzystasz z modeli z roznych zrodel to moga miec zmienione vray obejct properties (generate/receive GI)

 

Sprawdz tez czy wszystkie materialy z przezroczystoscia (refraction) maja wlaczona opcje affect shadows.

Edytowane przez t0m3k
Napisano

Dzięki!

VrayLightMat i VrayMtlWrapper na pewno nie mam w projekcie, VrayOverride sprawdzę, gdyby był ten materiał co trzeba w nim zmienić, żeby nie powodował tego efektu?

 

Jezeli chodzi o Vray object properities to wszystkie powinny mieć generate/receive GI ustawione na 1?

Napisano

tak, wszystko na 1.

jesli chodzi o override to sprawdz slot GI czy nie ma tam materialu ktory generuje swiatlo. sprawdz tez przezroczyste materialy i upewnij sie ze maja wlaczona opcje affect shadows

Napisano

Niestety dalej jest to samo :( usunęłam wszystkie problematyczne materiały. Affect shadows tez zaznaczyłam.

Sprzęt był ostatnio w serwisie, wszystko działa sprawnie, więc wykluczam również podzespoły, już nie mam pomysłu co to może być.

 

Piszę z innego konta, bo nie mogę się zalogować przez Facebooka

Napisano

Znajdz wszystkie obiekty na liscie w ostatniej grupie podswietlonej na zielono (Mesh7648, Group805, Mesh7652, Group808...) i sprawdz jakie maja materialy. Obiekty te zostaly wyswietlone poniewaz generuja swiatlo, niektore z nich bardzo intensywne.

Na poczatek sproboj je dodac na osobna warstwe i ukryc.

Napisano (edytowane)

Niestety, problem chyba nie do rozwiązania i tylko na tym jednym projekcie jest kłopot... Plik domu mam ze sketchupa, otoczenie tworze w 3ds maxie. Wyexportowałam plik ze sketchupa jeszcze raz nie dodałam na razie żadnych świateł prócz słońca i mapy HDRI. Scene oświetlam HDRI czy mapa może powodować takie problemy?

 

edit:

Ok, po długich próbach, udało się... Na jeden z modeli roślin był nałożony materiał Vray2SideMtl, a właściwie dwa rodzaje Vray2SideMtl w Multi/Sub-Object. Na podglądzie materiału w Material Editor były widoczne małe punkciki (szczególnie intensywne czerwone i zielone).

 

Tomek, dzięki za pomoc.

Edytowane przez evelina89

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności