Napisano 23 Marzec 20177 l Cześć, ostatnio mam problem, tylko z jedną sceną, taki jak w załącznikach. Występują przejaskrawienia/przebarwienia/przepalenia na renderze. Wyglądało mi to na problem z kartą graficzną, ale sprawdzałam inną i jest to samo. Skoro tylko jest to na jednym projekcie może problem z jakimś materiałem? W projekcie mam elementy wodne, fontanny, czy materiał wody powodowałby takie problemy? Oświetlenie próbowałam wyłączyć, dalej było to samo. Jeszcze jest opcja, że może to pamięci RAM się przegrzewają. Bardzo proszę o jakąś pomoc w tej sprawie, w jakim kierunku bardziej iść, czy to kwestia materiału, jakiegoś pluginu (używałam w projekcie Multiscattera i Sweep Profile), czy może faktycznie podzespoły? Dodam jeszcze, że jest to już w ostatnim etapie renderingu, jak Vray renderuje już gotowy obrazek (nie podczas prepassów)
Napisano 24 Marzec 20177 l Najprawdopodobniej wina ktoregos z materialow. Wlacz material override w vray general settings i przypisz zwykly szary vraymtl, jesli po wyrenderowaniu wyglada ok to musisz szukac ktory material sprawia problemy. Zazwyczaj jest to VrayLightMat (wysoki multiply) albo VrayOverride (GI override) albo VrayMtlWrapper (wysokie receive/generate GI). Moze to tez byc jakis dziwny zwykly material ktory generuje swiatlo (np. mapa output). Jesli korzystasz z modeli z roznych zrodel to moga miec zmienione vray obejct properties (generate/receive GI) Sprawdz tez czy wszystkie materialy z przezroczystoscia (refraction) maja wlaczona opcje affect shadows. Edytowane 24 Marzec 20177 l przez t0m3k
Napisano 24 Marzec 20177 l Autor Dzięki! VrayLightMat i VrayMtlWrapper na pewno nie mam w projekcie, VrayOverride sprawdzę, gdyby był ten materiał co trzeba w nim zmienić, żeby nie powodował tego efektu? Jezeli chodzi o Vray object properities to wszystkie powinny mieć generate/receive GI ustawione na 1?
Napisano 24 Marzec 20177 l tak, wszystko na 1. jesli chodzi o override to sprawdz slot GI czy nie ma tam materialu ktory generuje swiatlo. sprawdz tez przezroczyste materialy i upewnij sie ze maja wlaczona opcje affect shadows
Napisano 31 Marzec 20177 l Niestety dalej jest to samo :( usunęłam wszystkie problematyczne materiały. Affect shadows tez zaznaczyłam. Sprzęt był ostatnio w serwisie, wszystko działa sprawnie, więc wykluczam również podzespoły, już nie mam pomysłu co to może być. Piszę z innego konta, bo nie mogę się zalogować przez Facebooka
Napisano 1 Kwiecień 20177 l Zrobiłam kolejne próby renderu, może to światło zza szyb i z lampek? Pojawiły się także takie komunikaty na zielono, załączam screen
Napisano 3 Kwiecień 20177 l Znajdz wszystkie obiekty na liscie w ostatniej grupie podswietlonej na zielono (Mesh7648, Group805, Mesh7652, Group808...) i sprawdz jakie maja materialy. Obiekty te zostaly wyswietlone poniewaz generuja swiatlo, niektore z nich bardzo intensywne. Na poczatek sproboj je dodac na osobna warstwe i ukryc.
Napisano 4 Kwiecień 20177 l Niestety, problem chyba nie do rozwiązania i tylko na tym jednym projekcie jest kłopot... Plik domu mam ze sketchupa, otoczenie tworze w 3ds maxie. Wyexportowałam plik ze sketchupa jeszcze raz nie dodałam na razie żadnych świateł prócz słońca i mapy HDRI. Scene oświetlam HDRI czy mapa może powodować takie problemy? edit: Ok, po długich próbach, udało się... Na jeden z modeli roślin był nałożony materiał Vray2SideMtl, a właściwie dwa rodzaje Vray2SideMtl w Multi/Sub-Object. Na podglądzie materiału w Material Editor były widoczne małe punkciki (szczególnie intensywne czerwone i zielone). Tomek, dzięki za pomoc. Edytowane 4 Kwiecień 20177 l przez evelina89
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto