Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pytanie odnośnie wydajności maxa i jego działania.

Elementy, które sa schowane obciążają viewporty. Czy jest to normalne?

Scena jest bardzo ciężka zajmuje ok 3 GB miejsca oraz składa sie z ponad 500 mln poly. Najbardziej obiążającymi elementami sceny sa drzewa, trawa rośliny. Jednak wszystkie te modele umieściłem na zgaszonej warstwie. Niestety wpływa to na wydajność. Czy ktoś zna rozwiązanie tego problemu aby schowane elementy nie obciążały komputera.

 

Specyfikacja komputera

 

Win 10

Max 2017

Vray 3.5

Quadro 4000

128 GB RAM

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

przy tak kompleksowej scenie mysle ze xrefy- nie wiem co masz dokladnie w scenie, ale powiedzmy ze osiedle domków (np 5 typów)

 

-teren robisz jako jeden plik maxa, kazdy typ domków jako osobny plik, jeszcze osobna scena w ktorej to podczytujesz.

 

Wtedy scena do której podczytujesz pozostale nie jest taka ciezka..

 

Mozesz wylaczyc xrefy ktorych aktualnie nie potrzebujesz widziec i nie obciazaja.

 

Możesz również otworzyć sobie scenę z danym typem budynku i edytować tylko ten jeden typ, w scenie która jest lekka i działa dobrze.

Napisano

Domki i model terenu w życiu nie obciążą tak viewportu więc nie ma co z nimi tak kombinować żeby wyrzucać je do osobnych plików.

Tylko i wyłącznie roślinność miażdży Viewport w Twoim projekcie - używaj ForestPackPro, a nie kopiuj drzew ręcznie i ich nie przesuwaj. Plugin kosztuje 200 Euro, czyli tyle ile dobra bilbioteka drzew. ForestPackPro sam tworzy z każdej rosliny plik PROXY który potem ForestPackPro rozkłada milionami na scenie bez mocnego wpływu na wydajność viewportu..

Uważam że nie ma co tworzyć Xrefów z terenu i domków bo jak będzie chciał coś zmienić w tym terenie albo w domkach to będziesz musiał otwierać te Xrefy żeby np. zmienić w domku drzwi czy dorobić okno. Weź spróbuj zrobić tą samą scenę ale bez roslinności (po prostu nagraj plik na dysk jako nową werjsę czy kopię projektu ale już bez drzew). I powiedz nam tu czy same domki i teren zmulają viewport.

Napisano

Ja używam mutiscattera, za którego dałem tez 200Euro... Nie wiem co mną kierowała, że kupiłem go zamiast ForestPacka :D

Ale ogólnie często u nie się zdarzało, że plik maxa większy niż 1GB często się sypał. Więc przy exteriorach, wszystkie domki mam zawsze jaki Xrefy - plus jest taki, że jak klient coś zmieni to wystarczy w głównym modelu wprowadzić zmianę i od razu masz ja w swojej scenie w każdym xrefie. Ogólnie rzadko kiedy wizki z osiedlami, trawa i inną zieleniną zajmują mi teraz +-500MB.

 

Pozatym w każdym programie do proxy, obojętnie czy ForestPack, MS itp. masz funkcje ograniczania wyświetlania modeli, a to wpływa juz bardzo mocno na viewporty.

Napisano

Dzięki za odpowiedzi.

Nie ma sensu wyrzucania architektury i terenu do osobnych plików bo wiążą się z tym ograniczenia tak jak wspomniał Hris.

Wszystkie obciążające elementy to zieleń, która pomimo, ze jest schowana to i tak wpływa na wydajność oczywiście w mniejszym stopniu niż gdyby była widoczna.

Zieleń to V-Ray proxy rozrzucane ręcznie lub za pomocą prostych pluginów jak np Ultimate Painter

 

Zastanawia mnie fakt, dlaczego te elementy obciążają viewporty pomimo, że są schowane.

Czy rozwiązaniem bedzie doinstalowanie ForestPack"a Jak radzi sobie ten plugin z bardzo ciężkimi scenami?

Napisano (edytowane)
Dzięki za odpowiedzi.

Nie ma sensu wyrzucania architektury i terenu do osobnych plików bo wiążą się z tym ograniczenia tak jak wspomniał Hris.

Wszystkie obciążające elementy to zieleń, która pomimo, ze jest schowana to i tak wpływa na wydajność oczywiście w mniejszym stopniu niż gdyby była widoczna.

Zieleń to V-Ray proxy rozrzucane ręcznie lub za pomocą prostych pluginów jak np Ultimate Painter

 

Zastanawia mnie fakt, dlaczego te elementy obciążają viewporty pomimo, że są schowane.

Czy rozwiązaniem bedzie doinstalowanie ForestPack"a Jak radzi sobie ten plugin z bardzo ciężkimi scenami?

 

Pytanie jest inne.. dlaczego scene obciazaja proxy?

W tym sens proxy zeby nie obciazaly wlasnie.. Jak robisz proxy? tzn jaki generujesz dla nich podgląd?

 

Cos jest nie tak skoro proxy obciazaja scene- z podgladem czy bez... sprawdz ile poly maja same proxy zieleni.

 

Zobacz też mój temat o zwolnionych viewportach w max 2017 i windows 10.... może zwyczajnie masz to samo..

 

Albo jeszcze inaczej- ile ma scena BEZ proxy?

Edytowane przez mitic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności