Ania Napisano 7 Kwiecień 2017 Napisano 7 Kwiecień 2017 Czy da się deformować obiekt innym, mniejszym, obiektem o tej samej topologii? Tak jakby wycinkiem oryginału? Tzn. kopiuję część obiektu, animuję, i chcę żeby vertexy starego obiektu dokładnie podążały za tym nowym. W położeniu bazowym vertexy są w identycznych pozycjach. Np. oddzieliłam powiekę, i chcę żeby "oryginalna" powieka złączona z meshem głowy podążała za tą oddzieloną powieką.
ikkiz Napisano 8 Kwiecień 2017 Napisano 8 Kwiecień 2017 (edytowane) Da się mniejszym modyfikować większy, tylko w tym mniejszym trzeba odrobinę go pomniejszyć za pomocą "alt S" (pusu/pull) w kierunku , wewnętrznym trzeba odwrócić normalne na lewo. Albo powiększyć i normale nie zmieniać. i potem meshdeform. Te odwracanie normali i meshdeform mniejszym bywa wygodniejsze, ale nie wiem, czy się sprawdzi w twoim przypadku. tu plik http://pasteall.org/blend/index.php?id=46202 obiekt A, przeźroczysty, żeby było widać, jest deformowany obiektem B z normalami na lewo, bo jest wewnątrz. B ma shapekey, żeby pokazać działanie. Edytowane 8 Kwiecień 2017 przez ikkiz
JoseConseco Napisano 8 Kwiecień 2017 Napisano 8 Kwiecień 2017 Najlepiej uzyć builda 2.79 i opcji'surface deform'. Surface deform nie wymaga zabawy w skalowanie obiektu, bo obiekt deformowany może wystawać poza powierzchnię obiektu który go deformuje.
ikkiz Napisano 8 Kwiecień 2017 Napisano 8 Kwiecień 2017 Najlepiej uzyć builda 2.79 i opcji'surface deform'. Surface deform nie wymaga zabawy w skalowanie obiektu, bo obiekt deformowany może wystawać poza powierzchnię obiektu który go deformuje. Ale niestety ma tą wadę, że deformuje cały obiekt a nie jego kawałek (jak zrozumiałem w przypadku oka żaby) i na domiar złego (jeszcze?) nie ma opcji ograniczenia do vertexgrupy.
Ania Napisano 9 Kwiecień 2017 Autor Napisano 9 Kwiecień 2017 Dzięki za wskazówkę o Surface Deform, nie znałam tego. Przetestowałam. Niestety deformacja wychodzi poza brzegi mniejszego obiektu. Jeśli wprowadzą vertex grupy, byłoby to idealne rozwiązanie. Na razie poszłam za pomysłem ikkiz, i zainspirowana zamiast push/pull dałam na mniejszy obiekt modyfikator Solidify, który zastępuje to skalowanie. Dzięki!
Ania Napisano 9 Kwiecień 2017 Autor Napisano 9 Kwiecień 2017 Boris - nigdy nie używałam więc może się mylę, ale chyba nie nadaje się do rigowania trójgłowego smoka z ogonem i skrzydłami? No i nie wiem jak by rozwiązał problem dość specyficznych powiek którę próbuję opanować.
Ania Napisano 10 Kwiecień 2017 Autor Napisano 10 Kwiecień 2017 (edytowane) Ale ja nie mam problemu z rigiem generalnie. Odkąd animuję dziergam sobie custom rigi. Miałam problem tylko z powieką, zresztą teraz z meshdeformem działa. Edytowane 10 Kwiecień 2017 przez Ania
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się