Skocz do zawartości

Deformacja innym obiektem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy da się deformować obiekt innym, mniejszym, obiektem o tej samej topologii? Tak jakby wycinkiem oryginału?

Tzn. kopiuję część obiektu, animuję, i chcę żeby vertexy starego obiektu dokładnie podążały za tym nowym. W położeniu bazowym vertexy są w identycznych pozycjach.

Np. oddzieliłam powiekę, i chcę żeby "oryginalna" powieka złączona z meshem głowy podążała za tą oddzieloną powieką.

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Da się mniejszym modyfikować większy, tylko w tym mniejszym trzeba odrobinę go pomniejszyć za pomocą "alt S" (pusu/pull) w kierunku , wewnętrznym trzeba odwrócić normalne na lewo. Albo powiększyć i normale nie zmieniać. i potem meshdeform. Te odwracanie normali i meshdeform mniejszym bywa wygodniejsze, ale nie wiem, czy się sprawdzi w twoim przypadku.

 

tu plik http://pasteall.org/blend/index.php?id=46202

obiekt A, przeźroczysty, żeby było widać, jest deformowany obiektem B z normalami na lewo, bo jest wewnątrz. B ma shapekey, żeby pokazać działanie.

Edytowane przez ikkiz
Napisano
Najlepiej uzyć builda 2.79 i opcji'surface deform'.

Surface deform nie wymaga zabawy w skalowanie obiektu, bo obiekt deformowany może wystawać poza powierzchnię obiektu który go deformuje.

Ale niestety ma tą wadę, że deformuje cały obiekt a nie jego kawałek (jak zrozumiałem w przypadku oka żaby) i na domiar złego (jeszcze?) nie ma opcji ograniczenia do vertexgrupy.

Napisano

Dzięki za wskazówkę o Surface Deform, nie znałam tego. Przetestowałam. Niestety deformacja wychodzi poza brzegi mniejszego obiektu. Jeśli wprowadzą vertex grupy, byłoby to idealne rozwiązanie.

 

Na razie poszłam za pomysłem ikkiz, i zainspirowana zamiast push/pull dałam na mniejszy obiekt modyfikator Solidify, który zastępuje to skalowanie. Dzięki!

Napisano

Boris - nigdy nie używałam więc może się mylę, ale chyba nie nadaje się do rigowania trójgłowego smoka z ogonem i skrzydłami?

No i nie wiem jak by rozwiązał problem dość specyficznych powiek którę próbuję opanować.

Napisano (edytowane)

Ale ja nie mam problemu z rigiem generalnie. Odkąd animuję dziergam sobie custom rigi. Miałam problem tylko z powieką, zresztą teraz z meshdeformem działa.

Edytowane przez Ania

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności