Napisano 9 Kwiecień 20177 l Cześć, przyznam się że zaczynam swoją przygodę z 3ds maxem. Napotkałam na pewien problem - finalny render baaardzo odbiega od tego co chciałabym uzyskać. Co powinnam poprawić, by wyglądał jak ten po prawej? Czy to kwestia ustawień vraysun, camery czy może ustawień vray pod F10? Będę wdzięczna za każdą podpowiedź.
Napisano 9 Kwiecień 20177 l masz wlaczone GI? mam wrazenie ze nie prawdopodobnie kwestia wszystkich ustawien
Napisano 9 Kwiecień 20177 l Autor GI jest włączone. Można gdzieś podejrzeć jak prawidłowe ustawienia powinny wyglądać? Bo jako początkująca za bardzo nie wiem jak w tych ustawieniach się prawidłowo poruszać.
Napisano 9 Kwiecień 20177 l https://www.turbosquid.com/FullPreview/Index.cfm/ID/672841 sproboj z ta scena generalnie nie ma czegos takiego jak uniwersalne, DOBRE ustawienia... trzeba je optymalizowac i zmieniac, zawsze kwestia balansu miedzy czasem renderu a jakoscia
Napisano 9 Kwiecień 20177 l Autor Spróbowałam z zaproponowaną sceną z linku. Render wyszedł rozmyty, niewyraźny i kolory bardzo wypłowiałe. Zgadzam się, że nie ma uniwersalnego ustawienia. Chciałabym jednak pomocy jak uzyskać render, kolory jak na tym prawidłowym renderze, który umieściłam :)
Napisano 9 Kwiecień 20177 l wydaje mi się, że ten render z prawej był obrabiany w PS, w tym z lewej da się wyciągnąć kolory w parę sekund :P wydaje mi się, że też kwestia ujęcia, próbka jest robiona bardziej od góry, przez co widzimy więcej zielonego
Napisano 9 Kwiecień 20177 l Autor A co z takim fantem jak obwódka biała na liściach (pojawia się nie tylko w tym modelu)? BTW takie piękne kolory są do uzyskania tylko po obróbce w PS?
Napisano 9 Kwiecień 20177 l Autor Jak to "png podczytany"? Na liście mam narzucony materiał .tif Obróbka z kanałem alpha do ogarnięcia :-)
Napisano 9 Kwiecień 20177 l jesli masz kanal alpha z tego samego obrazu co diffuse tak sie zdaza.. tiff, png, bez roznicy.. sprobuj osobny jpg na diffuse osobny na alpha (czarno-bialy) w diffuse wypelnij to co jest przezroczyste kolorem, tak zeby ten pixel/ pare pixeli na granicy przezroczystosci mialy 'dobry' kolor, nie bialy...
Napisano 9 Kwiecień 20177 l Autor Poprawiłam. Jest lepiej, nie widać już białych cienkich obwódek (efekt zaznaczony na zielono), ale na niektórych liściach pojawiło się coś dziwnego (oznaczyłam na czerwono o co mi chodzi). Dalej coś jest nie tak z teksturami?
Napisano 10 Kwiecień 20177 l a te niektore liscie nie mialy innej textury? wyglada jakby byly inaczej zmapowane i textura jest wezsza niz lisc
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto