herbatnikkk Napisano 9 Kwiecień 2017 Napisano 9 Kwiecień 2017 Cześć, przyznam się że zaczynam swoją przygodę z 3ds maxem. Napotkałam na pewien problem - finalny render baaardzo odbiega od tego co chciałabym uzyskać. Co powinnam poprawić, by wyglądał jak ten po prawej? Czy to kwestia ustawień vraysun, camery czy może ustawień vray pod F10? Będę wdzięczna za każdą podpowiedź.
mitic Napisano 9 Kwiecień 2017 Napisano 9 Kwiecień 2017 masz wlaczone GI? mam wrazenie ze nie prawdopodobnie kwestia wszystkich ustawien
herbatnikkk Napisano 9 Kwiecień 2017 Autor Napisano 9 Kwiecień 2017 GI jest włączone. Można gdzieś podejrzeć jak prawidłowe ustawienia powinny wyglądać? Bo jako początkująca za bardzo nie wiem jak w tych ustawieniach się prawidłowo poruszać.
mitic Napisano 9 Kwiecień 2017 Napisano 9 Kwiecień 2017 https://www.turbosquid.com/FullPreview/Index.cfm/ID/672841 sproboj z ta scena generalnie nie ma czegos takiego jak uniwersalne, DOBRE ustawienia... trzeba je optymalizowac i zmieniac, zawsze kwestia balansu miedzy czasem renderu a jakoscia
herbatnikkk Napisano 9 Kwiecień 2017 Autor Napisano 9 Kwiecień 2017 Spróbowałam z zaproponowaną sceną z linku. Render wyszedł rozmyty, niewyraźny i kolory bardzo wypłowiałe. Zgadzam się, że nie ma uniwersalnego ustawienia. Chciałabym jednak pomocy jak uzyskać render, kolory jak na tym prawidłowym renderze, który umieściłam :)
Dziuba Napisano 9 Kwiecień 2017 Napisano 9 Kwiecień 2017 wydaje mi się, że ten render z prawej był obrabiany w PS, w tym z lewej da się wyciągnąć kolory w parę sekund :P wydaje mi się, że też kwestia ujęcia, próbka jest robiona bardziej od góry, przez co widzimy więcej zielonego
herbatnikkk Napisano 9 Kwiecień 2017 Autor Napisano 9 Kwiecień 2017 A co z takim fantem jak obwódka biała na liściach (pojawia się nie tylko w tym modelu)? BTW takie piękne kolory są do uzyskania tylko po obróbce w PS?
mitic Napisano 9 Kwiecień 2017 Napisano 9 Kwiecień 2017 obrobka to sprawa kanalu alpha. masz pewnie png podczytany
herbatnikkk Napisano 9 Kwiecień 2017 Autor Napisano 9 Kwiecień 2017 Jak to "png podczytany"? Na liście mam narzucony materiał .tif Obróbka z kanałem alpha do ogarnięcia :-)
mitic Napisano 9 Kwiecień 2017 Napisano 9 Kwiecień 2017 jesli masz kanal alpha z tego samego obrazu co diffuse tak sie zdaza.. tiff, png, bez roznicy.. sprobuj osobny jpg na diffuse osobny na alpha (czarno-bialy) w diffuse wypelnij to co jest przezroczyste kolorem, tak zeby ten pixel/ pare pixeli na granicy przezroczystosci mialy 'dobry' kolor, nie bialy...
herbatnikkk Napisano 9 Kwiecień 2017 Autor Napisano 9 Kwiecień 2017 Wielkie dzięki, spróbuje tak zrobić, dam znać czy się udało.
herbatnikkk Napisano 9 Kwiecień 2017 Autor Napisano 9 Kwiecień 2017 Poprawiłam. Jest lepiej, nie widać już białych cienkich obwódek (efekt zaznaczony na zielono), ale na niektórych liściach pojawiło się coś dziwnego (oznaczyłam na czerwono o co mi chodzi). Dalej coś jest nie tak z teksturami?
mitic Napisano 10 Kwiecień 2017 Napisano 10 Kwiecień 2017 a te niektore liscie nie mialy innej textury? wyglada jakby byly inaczej zmapowane i textura jest wezsza niz lisc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się