snizo Napisano 12 Kwiecień 2017 Napisano 12 Kwiecień 2017 (edytowane) Witam Dla motywacji i rozwoju zakładam teczkę mając nadzieje na cenne wskazówki i porady;) Z reguły wzoruje się na znalezionych w necie obrazach i konceptach. zacznę od scenek bez materiałów bo jak scena, koncepcja albo oświetlenie leży to materiał nie pomoże :P Edytowane 15 Marzec 2018 przez snizo
Maciek Jutrzenka Napisano 12 Kwiecień 2017 Napisano 12 Kwiecień 2017 bardzo dobrze że zaczynasz. w ten sposób. właśnie miałem pisać że światło mega słabe. moją poradą jest stworzenie sobie 2 materiałow. Jeden ten biały clay może być. a drugi to samo reflection ostre. w ten sposób szybko zobaczysz co i jak.. jako trzeci materiał możesz użyć reflection ostrego takie 90% lustro wtedy widać ładnie blinki i jak metal będzie wyglądać. Co do samego światła, staraj się umieścić dużo różnych bardzo małych świateł. w ten sposób uzyskasz ciekawe dynamiczne światło.
snizo Napisano 12 Kwiecień 2017 Autor Napisano 12 Kwiecień 2017 druga scenka oświetlenie poprzedniej tak się prezentuje może dodać jakieś źródło światła za kamerą?
snizo Napisano 13 Kwiecień 2017 Autor Napisano 13 Kwiecień 2017 Wyeliminowałem poważny błąd otóż światła podłogowe było minimalnie za nisko przez co nie oświetlały sceny a sufitowe było z tego powodu wykręcone na maksa powodując przepalenia.Zmieniłem temperaturę na 5500 dodałem dwa większe światła za kamerą, drobna zmiana pozycji kamery oraz ustawień przesłony itd. Teraz oświetlenie podłogi jest nieco słabsze niż sufitu ale myślę iż jest to prawidłowe bo stosunek źródeł światła na suficie jest mniejszy od podłogowego. Myślę ze jest znacznie lepiej, ponadto udało się obniżyć ustawienia rendera bez widocznej straty jakości. Pytanie.. sub-pixel mapping używać? Jeśli nie to czy są jakieś sytuacje kiedy warto? tu dodaje tak jak radzono ostre odbicia
snizo Napisano 27 Kwiecień 2017 Autor Napisano 27 Kwiecień 2017 Próbne podejście do materiałów... niska rozdzielczość rozmyła cześć napisów miedzy innymi biały kartka na drzwiach panelu po prawej oraz wszystkie manometry
DrRambo Napisano 28 Kwiecień 2017 Napisano 28 Kwiecień 2017 Bez materiałów wyglądał lepiej. Zamiast czerwonego na drzwiach sprawdź jak żółty będzie wyglądał, moim zdaniem dużo pomoże. Z podłogi wyrzuciłbym jasne kolory, zrobił ciemniej.
snizo Napisano 29 Kwiecień 2017 Autor Napisano 29 Kwiecień 2017 Myślę że nieco lepiej chociaż na razie głównie pod kątem podłogi . Dodałem podświetlenie podłogi po bokach, lampy w podłodze dalej niestety niepoprawione zwykły materiał vray light. Kolor ściany i drzwi oraz ten jasny błękitny materiał na pewno do wymiany. Mam mały problem z uzyskaniem ciemnej metalicznej podłogi bo po dodaniu reflection wychodzi znacznie jaśniejsza jak poniżej widać (dyffuse całkowicie czarny), a z kolei matowy środek podłogi ładnie czarny bo nie ma odbić.
gnielka69 Napisano 8 Maj 2017 Napisano 8 Maj 2017 Świetnie. Jestem amatorka i muszę przyznac, że jakbyś swoja pracę dał jako kadr z gry to nabarałabym sie, że to naprawdę gra. Good job!
snizo Napisano 9 Maj 2017 Autor Napisano 9 Maj 2017 (edytowane) Dzięki. No to jadę dalej;) Edytowane 12 Luty 2018 przez snizo
snizo Napisano 10 Maj 2017 Autor Napisano 10 Maj 2017 wstępna wersja ręcznego panelu diagnostycznego technika. Panel będzie gdzieś sobie leżeć, a po lewej stronie pod dwoma pierwszymi panelami będzie półka z rożnymi narzędziami elektrycznymi.. w planie mam futurystyczny multimetr, jakaś podręczna mała spawareczka, latarka i może jakiś inny badziew. Po prawej stronie myślę aby dodać jakiś pojemnik/ kontener. O ile znajdę pomysł to pojawi się jakaś drabina pod otwartą klapą kanału, a może nawet jakiś mały robot techniczny z podnośnikiem.
snizo Napisano 7 Luty 2018 Autor Napisano 7 Luty 2018 Aby nie marnować potencjału tych projektów postanowiłem zaprzyjaźnić się z substance painterem. Pierwsze zadowalające efekty-prosty obiekt ale wynik zadowolił mnie na tyle by pomyśleć o wzięciu na warsztat jako następne obiektów z tamtych projektów. Przy okazji pytanie... pod paintera ciecia siatek UV lepiej robić na ostrych krawędziach czy na gładkich powierzchniach obiektów?
snizo Napisano 12 Luty 2018 Autor Napisano 12 Luty 2018 Pierwsza próba na obiekcie ze sceny... jak na początki z painterem wyszło lepiej niż się spodziewałem, ale mimo to całość zrobię od nowa aby poprawić podstawowe błędy. Planuje docelowo całą scenę zrobić na podobnym do tego poziomie, jednak retopo i wypalanie trochę zajmuję czasu. W każdym razie Painter,3ds max i PS to fajni kompani do wieczornych posiedzeń przy browarku :P Problem tylko taki ze ciągle mnie ciągnie do innych zaczętych projektów takich jak: Osprzęt z anime Shingeki no Kyojin, Skot ot-64, ekspres nesspreso, archer artillery system i kilka innych ;/
snizo Napisano 23 Luty 2018 Autor Napisano 23 Luty 2018 Na chwile obecną jestem zadowolony i zabawa z kolejnymi obiektami:)
matiuss Napisano 27 Luty 2018 Napisano 27 Luty 2018 (edytowane) widzę, że ciśniesz ostro i tak 3maj :P wyłącz tło proszę lub załaduj inne - takie, żeby obiekty pasowały do ich otoczenia . A ciecie UV robie na ostrych krawędziach, tak żeby dobrze normal mapkę wypalić. Czekam na projekt: Osprzęt z anime Shingeki no Kyojin/ Widziałem chyba na YT filmik w całość jak jest robiony za pomocą Zbrusha Edytowane 27 Luty 2018 przez matiuss
snizo Napisano 15 Marzec 2018 Autor Napisano 15 Marzec 2018 Mała przerwa ze względu na wyjazd związany z pracą, ale w końcu kontynuuje i nawet jestem bardziej zadowolony, gdyż przerwa wpłynęła pozytywnie na kreatywność :P Taki oto efekt pracy przy drzwiach. mantiuss dzięki za info bo robię właśnie tak.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się