Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

założyłem konto przed chwilą, więc przy okazji witam Was w moim pierwszym poście na forum:).

 

Sprawa wygląda tak. Ze znajomym planujemy zaprojektować gierkę. Kolega odpowiada za funkcje programistyczne, typowo informatyczne. Ja zajmuję się kwestią grafiki/modellingu. On pracuje na Unity. Ja do tej pory na 3ds Maxie i innych graficznych programach. Z góry mówię, że na oryginalnych kopiach, które przysługują mi jako studentowi Politechniki Łódzkiej.

 

Mamy już pierwsze koncepty, założenia prowadzenia rozgrywki, motywy przewodnie i stylistykę w obrębie której będziemy się poruszać.

Na poważnie zamierzamy ruszyć do wakacji. W tej chwili cały czas przerabiamy tutoriale etc.

 

I teraz sedno sprawy.

 

W którym programie najlepiej projektować teren/środowisko? Który program daje więcej możliwości? Widziałem, że 3ds Max ma tutoriale do tworzenia różnego rodzaju kanionów, gór etc. Nie wyobrażam sobie jednak tworzenia całego terenu w tym właśnie programie, a z kolei przenoszenie pojedynczych "puzzli" do Unity wydaje mi się kłopotliwe.

 

Z drugiej strony, nie wyobrażam sobie projektowania środowiska jakiego chcemy, w Unity. Mam tu na myśli głównie podłoże. Miałyby się na nie składać proste równiny, góry lasy itd, ale też proste figury geometryczne w postaci boxów, sfer wystających z ziemi, pozorujących skały itp. Pytanie, czy da się zrobić kulkowe podłoże? :) I w czym takie podłoże najwygodniej projektować.

 

Czy w ogóle w 3ds Maxie mogę mieć wgląd na projektowane środowisko w widoku z pierwszej osoby?

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To zależy jak będzie działać wasza gra. Takie rzeczy robi się zazwyczaj w silniku bo teren podlega często edycji i przerzucanie pomiędzy softami bardzo utrudnia prace. Robiąc teren w maxie będziecie musieli sami to ciąć, zaimplementować system LODów, robić manualnie kolizje etc. Możesz też rozważyć bardziej wyspecjalizowane softy jak WorldMachine. Z tego co się orientuje nie da się zrobić w unity terenu w formie sfery / planety.

Napisano

to tez zalezy od programisty i opcji z ktora woli pracowac, bo moze bedzie chcial sobie generowac teren z kodu uzywajac tylko Twoich assetow.

Jezeli macie puzzle, to nie powinno byc problemow (kwestia preferencji), by jedna osoba wrzucila i poukladala teren z puzzli, a programista sobie wyplul z tego tablice. Na pewno latwiej bedzie zaprojektowac np. fragmenty lasu i z kodu go sadzic w okreslonych miejscach z 'instancji' niz bawic sie w ukladanie wszystkiego. Sporo zalezy od tego jak teren ma sie prezentowac i jakiej wielkosci bedzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności