Skocz do zawartości

Projektowanie terenu. 3ds Max, czy Unity?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

założyłem konto przed chwilą, więc przy okazji witam Was w moim pierwszym poście na forum:).

 

Sprawa wygląda tak. Ze znajomym planujemy zaprojektować gierkę. Kolega odpowiada za funkcje programistyczne, typowo informatyczne. Ja zajmuję się kwestią grafiki/modellingu. On pracuje na Unity. Ja do tej pory na 3ds Maxie i innych graficznych programach. Z góry mówię, że na oryginalnych kopiach, które przysługują mi jako studentowi Politechniki Łódzkiej.

 

Mamy już pierwsze koncepty, założenia prowadzenia rozgrywki, motywy przewodnie i stylistykę w obrębie której będziemy się poruszać.

Na poważnie zamierzamy ruszyć do wakacji. W tej chwili cały czas przerabiamy tutoriale etc.

 

I teraz sedno sprawy.

 

W którym programie najlepiej projektować teren/środowisko? Który program daje więcej możliwości? Widziałem, że 3ds Max ma tutoriale do tworzenia różnego rodzaju kanionów, gór etc. Nie wyobrażam sobie jednak tworzenia całego terenu w tym właśnie programie, a z kolei przenoszenie pojedynczych "puzzli" do Unity wydaje mi się kłopotliwe.

 

Z drugiej strony, nie wyobrażam sobie projektowania środowiska jakiego chcemy, w Unity. Mam tu na myśli głównie podłoże. Miałyby się na nie składać proste równiny, góry lasy itd, ale też proste figury geometryczne w postaci boxów, sfer wystających z ziemi, pozorujących skały itp. Pytanie, czy da się zrobić kulkowe podłoże? :) I w czym takie podłoże najwygodniej projektować.

 

Czy w ogóle w 3ds Maxie mogę mieć wgląd na projektowane środowisko w widoku z pierwszej osoby?

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

To zależy jak będzie działać wasza gra. Takie rzeczy robi się zazwyczaj w silniku bo teren podlega często edycji i przerzucanie pomiędzy softami bardzo utrudnia prace. Robiąc teren w maxie będziecie musieli sami to ciąć, zaimplementować system LODów, robić manualnie kolizje etc. Możesz też rozważyć bardziej wyspecjalizowane softy jak WorldMachine. Z tego co się orientuje nie da się zrobić w unity terenu w formie sfery / planety.

Napisano

to tez zalezy od programisty i opcji z ktora woli pracowac, bo moze bedzie chcial sobie generowac teren z kodu uzywajac tylko Twoich assetow.

Jezeli macie puzzle, to nie powinno byc problemow (kwestia preferencji), by jedna osoba wrzucila i poukladala teren z puzzli, a programista sobie wyplul z tego tablice. Na pewno latwiej bedzie zaprojektowac np. fragmenty lasu i z kodu go sadzic w okreslonych miejscach z 'instancji' niz bawic sie w ukladanie wszystkiego. Sporo zalezy od tego jak teren ma sie prezentowac i jakiej wielkosci bedzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności