Napisano 21 Kwiecień 20177 l Witam Was, dopiero zaczynam moją przygodę z 3dsmax i Vray, czytam, szukam oglądam tutoriale ale po drodze pojawiają się pewne utrudnienia, które uniemożliwiają dalszą drogę do celu, otóż dwie rzeczy obecnie mnie trapią, może pomożecie;) 1. w pewnym momencie w edytorze materiałów wszystkie tekstury dostały dziwnej zamglonej białej ramki i od tego też momentu materiały w renderze wychodzą jakieś takie prześwietlone, podpowiedzcie co zrobiłam że się zamgliło:P dodam, że wcześniej tej obwódki na pewno nie było - nie mam pojęcia co spowodowało jej pojawienie się.. 2.Poszarpane krawędzie, nieostrość, białe i czarne pixele, wiem, że problem pewnie był już setki razy wyjaśniany, przeczytałam trochę wątków i zastosowałam się do zaleceń ale w tym przypadku nie pomogło nic póki co, pomóżcie gdzie szukać;)
Napisano 22 Kwiecień 20177 l Autor z powyższym problemem poradziłam sobie zmieniając w AA type z progressive na bucket - nie wiem czy słusznie ale czarne pixele zniknęły (wklejam podgląd przed i po może komuś też pomoże) za to teraz mam inną zagwostkę, może ktoś poradzi - będę wdzięczna;) podpowiedzcie proszę gdzie szukać opcji w kwestii prześwietlonych obiektów znajdujących się tuż przy oknie, na które bezpośrednio pada światło, próbowałam zmieniać moc oświetlenia ale efekt ten sam ?? ;)
Napisano 23 Kwiecień 20177 l Autor Dzięki za odpowiedź, niestety zmniejszenie burn value nie pomaga, w VRaySun mam zaznaczone invisible, w VRayLight zaznaczone invisible, skylight portal i simple, gdzie jeszcze mogę szukać problemu?
Napisano 24 Kwiecień 20177 l W takim przypadku czasem lepiej zacząć od początku niż szukać błędów. Ustaw color mapping na Renihard, wstaw słońce i niech vraysky wstawi sie automatycznie a potem kamerę z domyślnymi ustawieniami i reguluj natężenie parametrem shutter speed. Nie dodawaj na razie vray lightów w okna (ja osobićie używam ich tylko w skrajnych przypadkach). Uzupełnij też otoczenie poza domem, na początek wystarczy neturalny szary plane wielkości działki, lub vrayplane. Pamiętaj też, że łatwiej też będzie doświetlić głębszą cześć wnętrza sztucznym światłem z lamp (lub nawet dodać niewidoczne softboxy), niż likwidować przepalanie pierwszego planu. Gdybyś dalej miała problemy pokaż ustawiania sceny, będzie wszystkim łatwiej sugerować zmiany. Edytowane 24 Kwiecień 20177 l przez stormwind
Napisano 30 Kwiecień 20177 l Autor Dzięki bardzo za odpowiedź, niestety nic z tych rzeczy nie pomaga, problem mój jest też taki że nie znajduję opcji shutter speed, czy coś się zmieniło w VRay 3.40.01? Jeśli chodzi o prześwietlenie sceny zza okna, faktycznie problem tkwi jedynie w VRaySun bo usuwając oświetlenie z okien - efekt jest wciąż ten sam.. jako otoczenie wrzuciłam plane, wrzucam wszystkie moje ustawienia, może znajdziecie jakiegoś bubla - będę wdzięczna bo kombinuje i kombinuje;) a tu mój prześwietlony render;)
Napisano 1 Maj 20177 l Jeśli pracujesz na max 2016 lub 2017 to zamiast kamery vray używasz fizycznej kamery maxa przy jej wstawianiu automatycznie zostaje w environment włączona controla expozycji fizycznej kamery jeśli nie czujesz się swobodnie w ustawianiach nowej kamery możesz tam włączyć vray exposure control, albo po prostu operować parametrami kamery na poniższym obrazku na niebiesko zaznaczyłem parametry które cię interesują w nowej kamerze jak także wrzuciłem ustawienie świetlne sceny słonce jest ustawione na moc 1 i na wielkość emitera 5, na tch parametrach nie masz nic przepalone oczywiste po użyciu shaderów w scenie należy zrobić lekką korektę parametrów kamery. czasami warto scen doświetlić dodatkowymi światłami nawet w oknach o rożnej mocy i z różnorodna temperatura światła
Napisano 2 Maj 20177 l Autor Wielkie dzięki! Ustawione wszystko jak u Ciebie i problem zniknął:) już wiem gdzie szukać co i jak w przypadku prześwietlenia, oczywiście muszę jeszcze rozpracować światła wewnętrzne, bo teraz jest ciemnawo ale to już powinno być łatwiejsze:) tak się zmieniło;) Dzięki!
Napisano 2 Maj 20177 l Dodaj za oknem w kuchni vraylight ractagla z niedużą mocą światła, dwa wrzuć jakiś widok za okno, a jak ci się nie chce męczyć z kolejnym renderem to zawsze w postprodukcji w Photoshopie możesz sobie bardzo ładnie podciągnąć strefowo jasności dwa masz w nim niezastąpione narzędzie jakim jest filtr camera raw corection i jej pędzelek zmian. Taka drobna uwaga obraz na TV powinien być trochę jaśniejszy najlepiej kadr filmu wrzucić do vraylightmtl dzięki temu będzie on dodatkowo emitował światło tak jak tv w rzeczywistości Edytowane 2 Maj 20177 l przez skalpel3d
Napisano 3 Maj 20177 l Autor Dzięki za wskazówki, z tv zmieniłam na świecące - jest lepiej, a jeśli chodzi o tło to póki co jestem na etapie rozkminiania czym to się w ogóle je... i jeszcze nie wiem czy lepiej bawić się w to w maxie czy dodawać w photoshopie..?? gdzie lepszy efekt uzyskam? opcja z filtrem camera raw, o którym piszesz póki co jest mi totalnie nieznana - czas również poznać kolejne etapy postprodukcji, bo póki co ograniczałam się do dodania tła za oknem i rozjaśnienia po renderze w innym programie, który swoją drogą do VRaya się nie umywa;) tu efekty o niebo lepsze, ale jeszcze sporo pracy przede mną żeby uzyskać zadowalający efekt realistyczny:) Dzięki za pomoc:)
Napisano 4 Maj 20177 l tło wstawiasz tak samo jak obraz na ekranie tv, plejna za okno z obrazkiem na vraylightmtl albo jak renderujesz to zapisz sobie kanał alfa i podłóż tło w photoshopie wszytko zależy od tego ci ci będzie przychodziło łatwiej. A tak ogólnie to polecam ci zapoznanie się z Corona render szczególnie ze twórcy udostępniają jej wersje na 45 dni za darmo i nie posiada ona żadnych ograniczeń ani znaków wodnych, od razu mogę powiedzieć ze się zakochasz w pracy w niej :)Ale z vray nie rezygnuj te dwa silniki się świetnie uzupełniaj i ich znajomość
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto