Napisano 9 Czerwiec 20177 l Cześć, dopiero zaczynam przygodę z elementami do gier (wczesniej tylko modelowałem dla siebie), mam takie bardzo ważne pytanko: jeżeli robie obiekt powiedzmy np. dom - to jego wymiary w blenderze maja byc takie jak w realnym świecie ? Znaczy dom ma 4m wysokosci, 5m szerokoci i dlugości to takie wymiary ma miec w blenderze pod zakładką "n" i pozniej zatwierdzic skale (1) ? A jak np robię młotek to też ma mieć "prawdziwe" wymiary ? Czyli powiedzmy uchwyt 60cm, szerokość 6cm, i metalowa czesc 19x6 cm ? Jak to wygląda pózniej w grze ? Domyslam się, że napisałem to "łopatologicznie" lecz nie mam kogo się poradzić na ten temat i nie wiem jak przygotowywać takie modele. Jak to się ma do Unity oraz Unreal Engine 4 ? Mógłby mi ktoś wytłumaczyć prostym językiem... Dzięki wielkie Pozdro
Napisano 9 Czerwiec 20177 l Autor najprostrzym jezykiem to... kup jakis asset na Unity Store, albo wyciagnij modele z gry np. Torchlight i ... masz wszystko jak na dloni :-) Hmm ściągnołem prosty model: Scale xyz:1 Dimensions: X: 2.5m y: 12m z0,5m To jak to jest? 2,5m szerokosci miecz ? 12m wysokosci ? Czy silniki do gry (Unity/Unreal) dzieli wszystko przez 10 ? I model w grze bedzie miał 25cm szerokosci, 1,2m wys, 5cm grubosci ? Takze z widoku pierwszej osoby taki oto miecz bedzie wygladal realnie ?
Napisano 10 Czerwiec 20177 l Autor To ja się własnie o to pytam. Napisałem w wątku blender a nie ogolnie 3d aby otrzymać odpowiedz od kogoś kto się zna na blenderze a jeszcze lepiej na tworzeniu assetów do gier przez blender.
Napisano 10 Czerwiec 20177 l Wszystko zalezne jaka skale przyjmiesz w silniku - ale jesli uzywasz domyslnych ustawien, to skala metryczna w blenderze odpowiada skali w silniku (czyli 1m w blenderze odpowiada 100unitsom w UE4 i tak samo w Unity). Z ripowanymi modelami jest tylko sens sie bawic, jesli modowalbys cos pod dany tytul, bo rozne silniki moga miec rozny przelicznik jednostek
Napisano 10 Czerwiec 20177 l To raczej blender ma problem z jednostkami :PFaceplam. DjDraco - Ustaw sobie skale metryczną w Properties -> Scene. Wszystkie wymiary będziesz miał wtedy w metrach i centymetrach. Potem musisz jeszcze w eksporterze FBXa mieć zaznaczone Apply Unit Scale i będziesz miał dokładną synchronizacje w Blenderze i Unrealu.
Napisano 10 Czerwiec 20177 l Faceplam. Przy fbx może nie, ale przy stl i ply jakiś czas temu zdarzało mi się, że pomimo dobrych ustawień jednostek w blenderze, skala była pomniejszana, gdy wczytywało się plik do np. jakiegoś slicera :P
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto