Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć, dopiero zaczynam przygodę z elementami do gier (wczesniej tylko modelowałem dla siebie), mam takie bardzo ważne pytanko:

jeżeli robie obiekt powiedzmy np. dom - to jego wymiary w blenderze maja byc takie jak w realnym świecie ? Znaczy dom ma 4m wysokosci, 5m szerokoci i dlugości to takie wymiary ma miec w blenderze pod zakładką "n" i pozniej zatwierdzic skale (1) ?

A jak np robię młotek to też ma mieć "prawdziwe" wymiary ? Czyli powiedzmy uchwyt 60cm, szerokość 6cm, i metalowa czesc 19x6 cm ? Jak to wygląda pózniej w grze ?

 

Domyslam się, że napisałem to "łopatologicznie" lecz nie mam kogo się poradzić na ten temat i nie wiem jak przygotowywać takie modele.

 

Jak to się ma do Unity oraz Unreal Engine 4 ?

Mógłby mi ktoś wytłumaczyć prostym językiem...

Dzięki wielkie

Pozdro

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 4,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor
najprostrzym jezykiem to... kup jakis asset na Unity Store, albo wyciagnij modele z gry np. Torchlight i ... masz wszystko jak na dloni :-)

 

Hmm ściągnołem prosty model:

a0c3b7abbee4d.png.html

 

Scale xyz:1

Dimensions:

X: 2.5m

y: 12m

z0,5m

 

To jak to jest? 2,5m szerokosci miecz ?

12m wysokosci ?

 

Czy silniki do gry (Unity/Unreal) dzieli wszystko przez 10 ?

I model w grze bedzie miał 25cm szerokosci, 1,2m wys, 5cm grubosci ?

Takze z widoku pierwszej osoby taki oto miecz bedzie wygladal realnie ?

Napisano
  • Autor

To ja się własnie o to pytam. Napisałem w wątku blender a nie ogolnie 3d aby otrzymać odpowiedz od kogoś kto się zna na blenderze a jeszcze lepiej na tworzeniu assetów do gier przez blender.

Napisano

Wszystko zalezne jaka skale przyjmiesz w silniku - ale jesli uzywasz domyslnych ustawien, to skala metryczna w blenderze odpowiada skali w silniku (czyli 1m w blenderze odpowiada 100unitsom w UE4 i tak samo w Unity). Z ripowanymi modelami jest tylko sens sie bawic, jesli modowalbys cos pod dany tytul, bo rozne silniki moga miec rozny przelicznik jednostek

Napisano
To raczej blender ma problem z jednostkami :P
Faceplam.

 

DjDraco - Ustaw sobie skale metryczną w Properties -> Scene. Wszystkie wymiary będziesz miał wtedy w metrach i centymetrach. Potem musisz jeszcze w eksporterze FBXa mieć zaznaczone Apply Unit Scale i będziesz miał dokładną synchronizacje w Blenderze i Unrealu.

Napisano
Faceplam.

 

Przy fbx może nie, ale przy stl i ply jakiś czas temu zdarzało mi się, że pomimo dobrych ustawień jednostek w blenderze, skala była pomniejszana, gdy wczytywało się plik do np. jakiegoś slicera :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności