Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Cześć, dopiero zaczynam przygodę z elementami do gier (wczesniej tylko modelowałem dla siebie), mam takie bardzo ważne pytanko:

jeżeli robie obiekt powiedzmy np. dom - to jego wymiary w blenderze maja byc takie jak w realnym świecie ? Znaczy dom ma 4m wysokosci, 5m szerokoci i dlugości to takie wymiary ma miec w blenderze pod zakładką "n" i pozniej zatwierdzic skale (1) ?

A jak np robię młotek to też ma mieć "prawdziwe" wymiary ? Czyli powiedzmy uchwyt 60cm, szerokość 6cm, i metalowa czesc 19x6 cm ? Jak to wygląda pózniej w grze ?

 

Domyslam się, że napisałem to "łopatologicznie" lecz nie mam kogo się poradzić na ten temat i nie wiem jak przygotowywać takie modele.

 

Jak to się ma do Unity oraz Unreal Engine 4 ?

Mógłby mi ktoś wytłumaczyć prostym językiem...

Dzięki wielkie

Pozdro

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 4,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor
najprostrzym jezykiem to... kup jakis asset na Unity Store, albo wyciagnij modele z gry np. Torchlight i ... masz wszystko jak na dloni :-)

 

Hmm ściągnołem prosty model:

a0c3b7abbee4d.png.html

 

Scale xyz:1

Dimensions:

X: 2.5m

y: 12m

z0,5m

 

To jak to jest? 2,5m szerokosci miecz ?

12m wysokosci ?

 

Czy silniki do gry (Unity/Unreal) dzieli wszystko przez 10 ?

I model w grze bedzie miał 25cm szerokosci, 1,2m wys, 5cm grubosci ?

Takze z widoku pierwszej osoby taki oto miecz bedzie wygladal realnie ?

Napisano
  • Autor

To ja się własnie o to pytam. Napisałem w wątku blender a nie ogolnie 3d aby otrzymać odpowiedz od kogoś kto się zna na blenderze a jeszcze lepiej na tworzeniu assetów do gier przez blender.

Napisano

Wszystko zalezne jaka skale przyjmiesz w silniku - ale jesli uzywasz domyslnych ustawien, to skala metryczna w blenderze odpowiada skali w silniku (czyli 1m w blenderze odpowiada 100unitsom w UE4 i tak samo w Unity). Z ripowanymi modelami jest tylko sens sie bawic, jesli modowalbys cos pod dany tytul, bo rozne silniki moga miec rozny przelicznik jednostek

Napisano
To raczej blender ma problem z jednostkami :P
Faceplam.

 

DjDraco - Ustaw sobie skale metryczną w Properties -> Scene. Wszystkie wymiary będziesz miał wtedy w metrach i centymetrach. Potem musisz jeszcze w eksporterze FBXa mieć zaznaczone Apply Unit Scale i będziesz miał dokładną synchronizacje w Blenderze i Unrealu.

Napisano
Faceplam.

 

Przy fbx może nie, ale przy stl i ply jakiś czas temu zdarzało mi się, że pomimo dobrych ustawień jednostek w blenderze, skala była pomniejszana, gdy wczytywało się plik do np. jakiegoś slicera :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.