Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

 

Uczę się riggowania z digital tutors i czasem napotykam problemy, na które odpowiedź staram się uzyskać na tym forum.

Tym razem sprawa wygląda tak:

 

Tworze CV Curve > Dostosowuje pivot do stopy, aby zgadzał się z położeniem Ankle (tak jak na filmiku z resztą z digital tutors) > Następnie gość zaznacza control obj. > ctrl+D > ctrl+G > i magicznym sposobem grupa, w której jest zduplikowany control obj. posiada pivot na środku sceny (mam na myśli world 0;0;0) poczym jak nigdy nic mirroruje tą grupę do drugiej nogi za pomocą Scale X: -1.

 

Ja napotkałem na problem gdzie pivot nie pojawia się na środku sceny w tej grupie tylko zostaje w jeszcze innym miejscu...

 

Proszę o pomoc i podsyłam screen: http://imgur.com/Ly1Qlsq

 

 

--------------------------------

WAŻNE!!!

--------------------------------

Poradziłem sobie na swój sposób.

 

Stworzyłem CV Curve na środku sceny (hold X) > zaznaczyłem zduplikowany control obj. > hold D + hold V + Scroll > pivot zduplikowanego przeciągnąłem idealnie na środek do wcześniej stworzonego CV Curve > zmirrorowałem control obj. do drugiej stopy > freeze transformation > działa

 

I teraz pytanie. Czy tak się czasem "kombinuje" podczas riggowania? Czy postąpiłem słusznie? I nadal mnie ciekawi dlaczego pierwszy sposób mi nie zadziałał :(

 

Nadal prosze o pomoc jeśli chodzi o sposób pierwszy.

Edytowane przez PePeZBA
  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Sprawdzałeś ustawienia 'GROUP' ?

[ATTACH=CONFIG]104065[/ATTACH]

 

Dziękuje za pomoc! Wszystko teraz działa! Dopiszę poprawki do moich notatek.

 

PS: Podziękowania oraz plusy chyba nie działają, bo nie mogę ich kliknąć w twoim poście.

Napisano
Zamiast tego RTFM ;]

 

Maya ma taką mase opcji, że czasem nie jestem w stanie kursorem ruszyć, aby coś zdziałać.

Może i pytam o głupie rzeczy czasem, ale wychodzę też z założenie, że jeśli dobrze opisze problem + tytuł to mój temat przyda się komuś innemu z podobnym problemem.

Napisano

Rigowanie to kombinowanie - liczy się efekt końcowy a Twoim jedynym recenzentem będzie animator :D

Przerób kilka tutków to złapiesz zasadę i ... wszystkie wywalisz do śmieci :D

Napisano
Rigowanie to kombinowanie - liczy się efekt końcowy a Twoim jedynym recenzentem będzie animator :D

Przerób kilka tutków to złapiesz zasadę i ... wszystkie wywalisz do śmieci :D

 

Rigowanie to nie jest kombinowanie tylko projektowanie asblaze ;) Kombinowaniem jest tylko do momentu aż faktycznie zrozumiesz jak działąją aplikacje do animacji 3d.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności