Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Działam w 3dmax 2013 + Vray.

 

Mam problem, z którym nie mogę sobie poradzić, wydaje się banalny, lecz nie mogę się dogrzebać takiego tematu.

 

Chodzi o odbicia materiału / odbicie koloru na innym materiale. Przykładowo, gdy robię pomieszczenie z białymi ścianami i tylko żółtymi elementami, to mam wszystkie ściany przeżółcone. Przykład 2 (zdjęcie) - gdzie kolor odbija sie bardziej miejscowo. CHciałbym aby na suficie się nie odbijał.

dOleKIX.jpg

link - https://i.imgur.com/dOleKIX.jpg

 

Jak to zrobić? Jak to wyeliminować?

Proszę o pomoc. Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

hej, po pierwsze nie używaj kolorów zbyt jasnych i nasyconych. tak dobierz ekspozcję, żeby białe ściany miały wartość 180-200. nasycenie koloru 255 też odpada. efekt na renderze jest realistyczny, o ile miałbyś na ścianie mega fluorescencyjne plamy. możesz też zmniejszyć globalnie saturację GI w ustawieniach GI w zakładce postproduction.

Napisano

W mojej opinii vray ma tendencje do overcolurbleedingu(jesli jest takie slowo:)). Wiec mozesz zrobic to co powiedzial polka dot albo dac na obiektu ktory oddaje za duzo koloru vray overrideMtl, z desaturowany kolorem w slocie GI

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności