CHG Napisano 28 Lipiec 2017 Napisano 28 Lipiec 2017 Witam, Działam w 3dmax 2013 + Vray. Mam problem, z którym nie mogę sobie poradzić, wydaje się banalny, lecz nie mogę się dogrzebać takiego tematu. Chodzi o odbicia materiału / odbicie koloru na innym materiale. Przykładowo, gdy robię pomieszczenie z białymi ścianami i tylko żółtymi elementami, to mam wszystkie ściany przeżółcone. Przykład 2 (zdjęcie) - gdzie kolor odbija sie bardziej miejscowo. CHciałbym aby na suficie się nie odbijał. link - https://i.imgur.com/dOleKIX.jpg Jak to zrobić? Jak to wyeliminować? Proszę o pomoc. Pozdrawiam
polka dot Napisano 28 Lipiec 2017 Napisano 28 Lipiec 2017 hej, po pierwsze nie używaj kolorów zbyt jasnych i nasyconych. tak dobierz ekspozcję, żeby białe ściany miały wartość 180-200. nasycenie koloru 255 też odpada. efekt na renderze jest realistyczny, o ile miałbyś na ścianie mega fluorescencyjne plamy. możesz też zmniejszyć globalnie saturację GI w ustawieniach GI w zakładce postproduction.
Pawelkos Napisano 28 Lipiec 2017 Napisano 28 Lipiec 2017 W mojej opinii vray ma tendencje do overcolurbleedingu(jesli jest takie slowo:)). Wiec mozesz zrobic to co powiedzial polka dot albo dac na obiektu ktory oddaje za duzo koloru vray overrideMtl, z desaturowany kolorem w slocie GI
mitic Napisano 22 Sierpień 2017 Napisano 22 Sierpień 2017 albo po prostu obniżyć współczynnik generate GI w vray properties danego obiektu / w skrajnym przypadku wyłączyć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się