Napisano 28 Lipiec 20177 l Witam, Działam w 3dmax 2013 + Vray. Mam problem, z którym nie mogę sobie poradzić, wydaje się banalny, lecz nie mogę się dogrzebać takiego tematu. Chodzi o odbicia materiału / odbicie koloru na innym materiale. Przykładowo, gdy robię pomieszczenie z białymi ścianami i tylko żółtymi elementami, to mam wszystkie ściany przeżółcone. Przykład 2 (zdjęcie) - gdzie kolor odbija sie bardziej miejscowo. CHciałbym aby na suficie się nie odbijał. link - https://i.imgur.com/dOleKIX.jpg Jak to zrobić? Jak to wyeliminować? Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Napisano 28 Lipiec 20177 l hej, po pierwsze nie używaj kolorów zbyt jasnych i nasyconych. tak dobierz ekspozcję, żeby białe ściany miały wartość 180-200. nasycenie koloru 255 też odpada. efekt na renderze jest realistyczny, o ile miałbyś na ścianie mega fluorescencyjne plamy. możesz też zmniejszyć globalnie saturację GI w ustawieniach GI w zakładce postproduction.
Napisano 28 Lipiec 20177 l W mojej opinii vray ma tendencje do overcolurbleedingu(jesli jest takie slowo:)). Wiec mozesz zrobic to co powiedzial polka dot albo dac na obiektu ktory oddaje za duzo koloru vray overrideMtl, z desaturowany kolorem w slocie GI
Napisano 22 Sierpień 20177 l albo po prostu obniżyć współczynnik generate GI w vray properties danego obiektu / w skrajnym przypadku wyłączyć
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto