Ments94 Napisano 19 Sierpień 2017 Napisano 19 Sierpień 2017 Pewnie nie pierwszy i nie ostatni... ''Error allocating MeshSmooth Data. Application may become unstable. Reduce the iterations level.'' Taki komunikat pojawia sie gdy klikam na modyfikator MeshSmooth. Co jest przyczyna problemu? Jak mozna zredukowac iteration level? Bede wdzieczny za pomoc
PixelDomain Napisano 20 Sierpień 2017 Napisano 20 Sierpień 2017 Iterations ustawiona na 10 to ilość vertexów podniesiona do 10 potęgi o ile dobrze kojarzę. Więc w zasadzie chyba masz odpowiedź :D
tiger250 Napisano 20 Sierpień 2017 Napisano 20 Sierpień 2017 Nigdy podczas tylu lat modelowania nie zdarzyło mi się użyć liczby większej niż 2 :) Ciesz się, że przy 10 wyświetlił Ci się komunikat a nie blue screen :D
Ments94 Napisano 31 Sierpień 2017 Autor Napisano 31 Sierpień 2017 No to prawda, nawet robiac tego screena nie zauwazylem tej opcji gdzie moge zmniejszyc iterations level po prawej stronie :d bo tylko jak kliknalem meshsmooth modyfikator to od razu wyskakiwal blad...zmniejszylem do 1, teraz jest ok nie wyswietla mi sie blad...jak raz nacisnalem mesmooth gdy wyskakiwal ten blad wyswietlilo ze potrzebuje cos ok 29999 mb memory...ja mam tylko 8gb :p
Ments94 Napisano 2 Wrzesień 2017 Autor Napisano 2 Wrzesień 2017 Hmmm, nie wiem dlaczego ale na podgladzie model jest prawie ze caly bialy, nie mozna zobaczyc dokladnie jak zostal wymodelowany, nie widac trojkatow itp. Moze ktos wie czy to problem w ustawieniach? Bo wiem ze na filmikach instruktazowych, tutorialach wszystko widac ladnie
Reynevan Napisano 2 Wrzesień 2017 Napisano 2 Wrzesień 2017 łoo panie, lepiej porzuć ten samochód, szkoda czasu. Spróbuj coś prostszego wymodelować. Ten "podgląd" to wyrenderowany model razem z materiałem. Poczytaj o renderowaniu.
Ments94 Napisano 2 Wrzesień 2017 Autor Napisano 2 Wrzesień 2017 Czemu szkoda czasu, jest az tak zle? Ja modeluje ten samochod bazujac na tutorialu, bede chcial go zrobic do konca po to aby nauczyc sie dalszych opcji i zasad renderowania itp
Reynevan Napisano 2 Wrzesień 2017 Napisano 2 Wrzesień 2017 Według mnie lepiej zacząć od czegoś łatwiejszego. Sam robiłem samochód jako jeden z pierwszych modeli i innym odradzam. Możesz też iść w zaparte i klepać szroty ze stodoły jak kolega Akierek: http://max3d.pl/forum/threads/97018-Teczka-3D-Samochody?highlight=akierek, może za dziesiątym siatka już wyjdzie równa.
Ments94 Napisano 3 Wrzesień 2017 Autor Napisano 3 Wrzesień 2017 Na tym jednym zdjeciu co zalaczylem model jest z tutoriala i tam widac na podgladzie szary piekny model a u mnie tylko bialy z jakimis mazami...nie powinno tak byc pomimo tego ze nawet siatka bylaby gorzej rozlozona to powininem widziec normalny model. Na drugim jest moj model - moja siatka To jest moj pierwszy model w 3ds maxie, dzialam na tutorialu, chce sie nauczyc procesu i narzedzi jakie sa uzywane podczas modelowania samochodu. Tutorial liczy 40 godzin ja przerobilem okolo 10, raczej nie bede do konca wszystkiego ogladal bo zajmuje to mnostwo czasu. Po prostu selektywnie wybiore rzeczy ktore przydadza mi sie. Tego modelu raczej nie skoncze, wezme sie za cos prosztszego, bardziej kanciastego, nie bawiac sie w tyle przetloczen. Chce sie nauczyc modelowac samochody bo jest mi to bardzo potrzebne. Studiuje projektowanie samochodow i na studiach mielismy 10godzin nauki Alias Autostudio i chcialem tylko na nim sie skupic, dlatego ze uzywa sie go w przemysle motoryzacyjnym, ale o ile 3ds max jest dosc trudny to alias jest jeszcze trudniejszy choc bardziej wygodny jak sie juz ogarnie ten program. No ale 3ds max jest troche prostszy do modelowania jest wiecej tutorialow i po polsku i forum a to powoduje ze szybciej przyswaja sie wiedzie, a zalezy mi na tworzeniu wizualizacji wlasnych conceptow ^^ No i wlasnie co myslicie o tym zeby uczyc sie poprzez wlasne tworzenie conceptow? Ale bede duzo cwiczyl, to na razie poczatek nauki : ) licze na wskazowki :)
m198891 Napisano 3 Wrzesień 2017 Napisano 3 Wrzesień 2017 hmmmm z moich doświadczeń a są początkowe (i może ktoś z większym doświadczeniem się wypowie) dobrze uczyć się na prostych modelach które etapowo uczą Cię podstawowych narzędzi do modelowania. Po poprzez to możesz przejść na coś bardziej skomplikowanego jak używanie TurboSmooth , Subdivide które już się łączą z podstawową wiedzą o topologi siatki. Każdy program do modelowania jest dobry jak umiesz go dobrze obsługiwać , niezależnie czy to Maks , Bender itd. Co do kursów, najlepsze są anglojęzyczne. Jeżeli dojdziesz do momentu, że kursy nie dają Ci nic i możesz swobodnie zrobić SAM model, conceptuj do oporu. Pozdrawiam :)
Reynevan Napisano 3 Wrzesień 2017 Napisano 3 Wrzesień 2017 Uuu, do projektowania samochodów to chyba potrzebna jest ciężka artyleria. Na twoim miejscu zainteresowałbym się nurbsami, opartymi na krzywych Beziera, który zajmował się... projektowaniem samochodów ;)
Ments94 Napisano 3 Wrzesień 2017 Autor Napisano 3 Wrzesień 2017 Tak, pisalem wczesniej ze na uczelni mielismy lacznie 10 zajec po 2 godziny w grupach na Aliasie, ale pozniej jak sie zaczyna robic bardziej skomplikowane formy to zaczynaja sie schody..ja opanowalem podstawy, dobrze sie czuje w Aliasie pod tym wzgledem ze jest dla mnie intuicyjny, ale miesiac temu zrezygnowalem z niego bo dwa dni siedzialem nad tym jak zrobic kolo...a na internecie nie ma tylu tutoriali co do 3ds maxa...3ds max wydawal sie byc latwiejszy poprzez modelowanie poligonami ale fakt dla mnie lepiej umiec bardzo dobrze alias porjektowanie na nurbsach, idealne refleksy, bo tego programu caly przemysl motoryzacyjny uzywa i to jest duzy atut jak sie ma go opanowanego ale pozostaje duzo treningu...i wroce chyba do tego Aliasa bo lepiej w nim sie czuje ^^ choc w 3ds maxie tez chcialbym cos wymodelowac bo chodzi mi o wizualizacje swoich rysunkow 2d na trojwymiar ^^ Generalnie w Aliasie szybko tworzy mi sie baze krzywymi, a pozniej tylko to scalac wypelniajac powierzchnie...no ale pozniej sie zaczynaja schody i dluga droga przede mna xdd...
Rekomendowane odpowiedzi