adarch Napisano 25 Październik 2017 Napisano 25 Październik 2017 Hej Wam! Mam problem z wyłączającym się 3ds maxem po uruchomieniu rendera. Model z tego co mi się wydaje nie ma aż tak dużo poligonów a kompa mam mocnego... jednak koedy włączam render to po chwili duzszej rozkminy komp daje komunikat ze za mało pamięci jest na kompie i trzeba zamknąć program... nie znam się na tym aż tak wiec bardzo proszę o wyrozumiałość i jakieś wskazówki co może być przyczyna tego komunikatu... czy coś za dużo w modelu czy coś mam nie tak z kompem ? Mielilam już większe rendery i nie było problemu a tu nagle ?! Z góry wielkie dzięki !;)
stormwind Napisano 25 Październik 2017 Napisano 25 Październik 2017 Czy masz jednoczesnie uruchomionego Archicada, lub inne programy?
t0m3k Napisano 25 Październik 2017 Napisano 25 Październik 2017 wlacz task manager i przejdz do zakladki performance, tam gdzie jest zuzycie procesora i pamieci. wlacz render i patrz co sie dzieje. obserwuj tez max'a i co robi w oknie renderu (laduje textury, modle...) sproboj wylapac w jakim momencie przestaje dzialac. z doswiadczenia moge tylko powiedziec ze jesli max'owi braknie ramu to poprostu komp sie "zatnie" i przestaje reagowac.
adarch Napisano 25 Październik 2017 Autor Napisano 25 Październik 2017 poligonow lacznie jest ok 6 000 000 wiec jednak sporo (część rzreczy przekonwertowalam na proxy ale dalej jest troche)Jak ukrywam sobie warstwy itp to do renderu zostaje ok 2 000 000 ... ale dalej to nic nie daje
adarch Napisano 25 Październik 2017 Autor Napisano 25 Październik 2017 poligonow lacznie jest ok 6 000 000 wiec jednak sporo (część rzreczy przekonwertowalam na proxy ale dalej jest troche)Jak ukrywam sobie warstwy itp to do renderu zostaje ok 2 000 000 ... ale dalej to nic nie daje
mitic Napisano 30 Październik 2017 Napisano 30 Październik 2017 (edytowane) ok.. a ile masz pamięci? w vray w zakładce system możesz też ustawiać limit pamięci- zobacz ile masz ustawione.. używasz displacement? spróbuj poczyścić scenę jakimś skryptem do czyszczenia cleaner8.ms albo prune_scene_2.1.0.mse mi scena 8,3 mil. poly zajmuje 9 GB ramu samym otwarciem, 15 przy renderze.. co dodając inne programy, windows daje 19GB łącznie (co prawda scena 8 mil. scenie 8 mil. nierówna.. scena 8,8 mil. z basenem zjadła 44 GB RAM) no i przeczyść scenę jakimś skryptem, może śmieci zapychają.. prune_scene_2.1.0.mse na przykład Edytowane 31 Październik 2017 przez mitic
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się