Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Ostatnio wyrastają jak grzyby po deszczu skany 3D obiektów oraz tekstur. Chciałem sobie temat sprawdzić i przetestować i natrafiłem na mur. Mianowicie nie mam pojęcia jak użyć poszczególnych map żeby uzyskać tak genialny efekt jak na przykładach z netu. Nie udało mi się znaleźć żadnego tutoriala traktującego o tym, więc mam nadzieję, że może ktoś z was rzuci trochę światła na ten temat.

Pobrałem sobie darmowe mapki kostki brukowej z cgtextures.com. o stąd dokładnie: https://www.textures.com/download/3dscans0004/125602

Są tam takie mapy jak: ALBEDO, DIFFUSE, DISPLACEMENT, NORMAL, AO

Podpowie ktoś jak ich użyć żeby było pięknie? :)

 

 

Pracuję w 3dsmax 2012 + Vray

 

Z góry dzięki za pomoc

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Tutaj to już raczej kwestia ustawień shadera i oświetlenia w scenie, a nie samego skanu 3d, który ściągnąłeś z cgtextures. Genialny obiekt można tak oświetlić, że będzie wyglądał beznadziejnie, a słaby można tak podpicować ustawieniami sceny, że będzie wyglądał jakby był robiony przez mistrza. Tak więc kombinuj - zmieniaj ustawienia materiału, parametry oświetlenia, rodzaje świateł i użytych mapek. Za którymś razem w końcu wyjdzie tak jak chcesz ;)

Napisano

albedo to to samo co diffuse, tylko z usuniętymi cieniami i odbiciami,

normal ustawiasz jako vray normal map

displace jako vray displacement mod

ao, ambient occlusion- mapa pokazuje gdzie są 'zakamarki' gdzie jest mniej światła- możesz użyć do mapy odbić..

Napisano
  • Autor

Ok, dzięki. Myślałem, że te poszczególne mapy mają jakieś konkretne zastosowanie, ale widzę, że to jest sprawa dość otwarta :)

Napisano
Ok, dzięki. Myślałem, że te poszczególne mapy mają jakieś konkretne zastosowanie, ale widzę, że to jest sprawa dość otwarta :)

mitic CI dokładnie odpowiedział - te mapy mają konkretne zastosowanie. Wyszczególnił gdzie każda z nich powinna mieć swoje miejsce w stworzonym materiale w Vray'u.

Napisano
  • Autor

No niby tak, ale jak sobie pościągałem różne tego typu teksturki to:

1)AO jest za jasne dla mapy reflection, więc i tak trzeba przerobić,

2)mam jeszcze mapkę roughness, która jest zdecydowanie za jasna żeby ją dać w slot roughness(chyba że z wartością ~10).

3)Odkryłem, że odwrócona mapka roughness dobrze się sprawdza jako mapa reflection.

4)Dodatkowo mam Albedo i Diffuse - generalnie albedo wychodzi dużo naturalniej więc nie bardzo rozumiem po co zostało dodane diffuse.

W konkluzji, najbardziej na swoim miejscu są displacement(height), normal map i albedo, reszta pozostaje sprawą otwartą, więc chyba każdy po trochu miał rację ;)

Napisano

no to daj na 10 jak tak działa:)

nikt nie mówi że wszystkie mapy masz ustawić na 100%, pokombinować trzeba żeby efekt był jaki chcesz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.