Orothus Posted December 7, 2017 Share Posted December 7, 2017 Witam. Mam problem. Chciałbym "upiec" UV żeby móc w edytorze graficznym nanieść na model textury ale napotkałem problem z UV mapą i nie potrafię sobie z tym poradzić. CheckerPattern wygląda w ten spsób: Nie wiem jak to ugryźć żeby rozłożyć UV tak żeby było dobrze :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
m198891 Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 To są podstawy. Proszę -> http://www.impossible3ds.com/jak-mapowac-obiekty-w-3ds-maxie-opis-unwrap-uvw-cz-3/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orothus Posted December 12, 2017 Author Share Posted December 12, 2017 To są podstawy. Proszę -> http://www.impossible3ds.com/jak-mapowac-obiekty-w-3ds-maxie-opis-unwrap-uvw-cz-3/ Dziękuję serdecznie za linki. Przestudiowałem to co podesłałeś i na podstawie informacji zawartych w poradnikach wziąłem się do pracy. A o to efekt, aczkolwiek nie wiem czy to jest dobrze wykonany unwrap :/ Tak wygląda UVW: A tak prezentuje się checkerpattern: Link to comment Share on other sites More sharing options...
m198891 Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 Dobrze żebyś się zaznajomił z pojęciami typu - Padding, cheker map, Pixel density, bleed texture, http://wiki.polycount.com/wiki/Texture_Coordinates https://quixel.se/tutorial/uv-mapping-for-the-suite/ PS: jest bardzo dużo filmów na Youtube które tłumaczą podstawy rozkładania map UV. Początki są najtrudniejsze. Pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
gigant84 Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 Cześć! Bardzo ważna rzecz o którą zapytam Cię na początku to: co to jest za obiekt, do czego będzie służył i jaką teksturę chcesz na niego nałożyć. To jest ważne, bo przy rozkładaniu UVW rzeczy mniej widoczne w scenie można scalować do mniejszych wysp (wyspa - to określenie rozłożonego elementu w oknie). Chętnie Ci pomogę tylko musisz mnie nakierować co, do czego itd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orothus Posted December 13, 2017 Author Share Posted December 13, 2017 Cześć! Bardzo ważna rzecz o którą zapytam Cię na początku to: co to jest za obiekt, do czego będzie służył i jaką teksturę chcesz na niego nałożyć. To jest ważne, bo przy rozkładaniu UVW rzeczy mniej widoczne w scenie można scalować do mniejszych wysp (wyspa - to określenie rozłożonego elementu w oknie). Chętnie Ci pomogę tylko musisz mnie nakierować co, do czego itd. Witaj :) Dziękuję za odzew. Obiekt o który się rozchodzi to med-pod który pojawiał się w filmie Elizjum. A wygląda to tak: W zasadzie to jest pierwszy test render jaki wykonałem. I w takiej kolorystyce chcę to utrzymać. Ale oprócz tego chciałem dodać napis na górnej części tej kapsuły (coś w stylylu "Phar-Med" etc.) Model posłuży mi do wypełnienia med-bay statku kosmicznego który projektuję i który przy okazji będzie sprawdzeniem umiejętności w modelowaniu. Przy tej okazji chciałbym się nauczyć również dobrze texturować obiekty mniej lub bardziej złożone i tworzyć do nich textury na własne potrzeby. Będę wdzięczy za wszystkie wskazówki :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
gigant84 Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 Jeśli ma to być tylko napis, to łatwiejszym sposobem będzie wymodelowanie tego napisu i umieszczenie go na obiekcie tak by wystawał minimalnie poza obrys bryły. Jeśli chcesz to ciąć na UWV to określ w którym miejscu ma być ten napis. Jak chcesz możesz mi podesłać obj. tylko tego elementu. ZObaczę co da się zrobić :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orothus Posted December 18, 2017 Author Share Posted December 18, 2017 Jeśli ma to być tylko napis, to łatwiejszym sposobem będzie wymodelowanie tego napisu i umieszczenie go na obiekcie tak by wystawał minimalnie poza obrys bryły. Jeśli chcesz to ciąć na UWV to określ w którym miejscu ma być ten napis. Jak chcesz możesz mi podesłać obj. tylko tego elementu. ZObaczę co da się zrobić :) Jestem świadom tego że napis mogę wymodelować, aczkowiek chciałbym się nauczyć robić własne textury. Dlatego chciałbym dowiedzieć się jak dobrze unwarpowac siatkę modelu i jak wygląda późniejszy etap tworzenie textur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now