Napisano 11 Styczeń 20187 l Cześć, Mam obiekt (skrzynia), która składa się z kilku elementów (ściany, dno itd.). Chciałbym ręcznie ustalić jej wielkość. Np. by miała 123cm szerokości, 100 cm wysokości i np. 40 cm głębokości. Do tej pory korzystałem z opcji - Measure. Po prostu zaznaczałem cały obiekt (wszystkie jego elementy) i rozciągając go obserwowałem "stan licznika" osi XYZ. Jest to niestety mało precyzyjne. Da się wymiary wklepać "z palca"? Dziękuję za pomoc.
Napisano 11 Styczeń 20187 l W tym przypadku gdy chcesz aby model skalowany był równomiernie, najwygodniej stworzyć sobie box o docelowych wymiarach, obiekty zgrupować, dodać modyfikator FFD 2x2x2 i przyciągać jego wierzchołki do krawędzi boxa z właczonym snapowaniem. Jeżeli chesz skalować nieproporcjonalnie, zamiast modyfikatora FFD, możesz też dać Modyfikator Edit Poly i wybrać tylko cześć werteksów (opcjonalnie smooth selection) i snapować najbardziej wysunięte wiechołki modelu z wierzchołkami boxa.
Napisano 11 Styczeń 20187 l Możesz policzyć proporcje między wymiarem wyjściowmym a docelowym i przeskalować o wynik. Na pewną są do tego skrypty na scriptspocie.
Napisano 11 Styczeń 20187 l Autor Zapytam już przy okazji. A czy jest możliwość zerowania pivotów dla kilku elementów na raz? Chodzi o to, że chce by pivoty były ustawione wszystkie w punkcie zerowym. Po zaznaczeniu kilku obiektów nie mam możliwości "zerowania" licznika który jest po prawej, na dole wievportu.
Napisano 11 Styczeń 20187 l Pola koordynatów są puste i nie mają spinerów, ale wartość wspólną dla zaznaczonych obiektów/pivotów można wpisać. Możesz też użyc quick align i wyśrodkować pivot do obiektu wcześniej ustawionego w punkcie 0,0,0 lub innym.
Napisano 13 Styczeń 20187 l Na początku ustaw sobie w preferencjach pracę w prawdziwych jednostkach np cm. Kiedy tworzysz nowy obiekt np. Boxa możesz wpisywac jego rozmiary ręcznie, dopoki nie zamienisz go w editable poly. Używanie measurment jest bardzo uciążliwe, nalepiej umieść sobie model tak żeby jego podstawa była na poziomie 0 osi współrzędnych. Wtedy pracując na vertexach albo liniach możesz wpisywać wartość ręcznie w opcjach Move albo na dolnym pasku maxa. Np jeśli chcesz żeby jakiś vertex był 60 cm od podstawy po prostu zaznaczasz go i wpisujesz wartość. Niestety max nie został stworzony do takiej pracy jak np. autoCAD więc jego snapy, mierzenie odległości i modelowanie w fizycznych jednostkach nie jest doskonałe. Edytowane 13 Styczeń 20187 l przez Ziggie
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto