Jump to content

Ziggie

Members
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

22 Excellent

About Ziggie

  • Rank
    Member
  1. Cześć. Chciałem się podzielić tutorialem który pojawił się na stronie farmy GarageFarm.NET. Jest to druga część serii tutoriali poświęconych optymalizacji renderingu w 3ds Max i V-Rayu. Ta część jest poświęcona teksturom, jest bardziej teoretyczna i mówi o tym co składa się na "wagę" tekstury, czyli kanały, rozdzielczość, bitdepth, kompresja i inne czynniki. Link: Optymalizacja Tekstur Następna część będzie zawierać praktyczne metody wykorzystania powyższej teorii. Jeśli nie widzieliście pierwszej części, poświęconej optymalizacji geometrii, to poniżej też wklejam link: Link: Optimalizacja Geometrii
  2. Ten fotel jest tak ustawiony ze ciezko bedzie przejsc przez drzwi. Najlepiej przenies watek do WIP, dodaj wstepne materialy do wszystkich modeli i bedzie wiecej materialu do rozmowy. :)
  3. Jeszcze trochę czasu minie zanim takie Ziomki się pojawią na ulicach, ale to nieuniknione. :)
  4. Wygląda bardzo fajnie, zwłaszcza te podwodne ujęcia. Biedne rybki nie mają szans. Całośc była robiona w 3d? Na tym ostatnim obrazku ten pomarańczowy pokład trochę zbyt jaskrawy wg mnie.
  5. Świetne. Zwłaszcza podoba mi się ostatni obrazek i wykonanie tej szyby za barem.
  6. Fajne, ale w dziennych bym leciutko kontrast podciagnął. Nie wiem jaki to dokładnie ciemny materiał na elewacji nocnej ostatniego obrazka, ale skoro stanowi tak dużą część kompozycji to możnaby ją nieco rozjaśnić albo nawet sztucznie dodać więcej refleksu dla tego nocnego nieba, teraz wszystko ginie w cieniu.
  7. Jeśli nie znajdziesz bogatego mecenasa, ;) spróbuj założyć wątek na serwisach croudfundingowych. Są też polskie np. wpieramto albo Polakpotrafi. Z tego co widziałem masz już jakiś dorobek więc warto go wykorzystać żeby przekonać donatorów.
  8. Na początku ustaw sobie w preferencjach pracę w prawdziwych jednostkach np cm. Kiedy tworzysz nowy obiekt np. Boxa możesz wpisywac jego rozmiary ręcznie, dopoki nie zamienisz go w editable poly. Używanie measurment jest bardzo uciążliwe, nalepiej umieść sobie model tak żeby jego podstawa była na poziomie 0 osi współrzędnych. Wtedy pracując na vertexach albo liniach możesz wpisywać wartość ręcznie w opcjach Move albo na dolnym pasku maxa. Np jeśli chcesz żeby jakiś vertex był 60 cm od podstawy po prostu zaznaczasz go i wpisujesz wartość. Niestety max nie został stworzony do takiej pracy jak np. autoCAD więc jego snapy, mierzenie odległości i modelowanie w fizycznych jednostkach nie jest doskonałe.
  9. Akurat kilka dni temu ogladalem ten wyklad na temat kompozycji w 3D. Nie wiem czy ma bezposrednie przelozanie na Twoj projekt ale moze sie przyda :) A co do tla to na Pinterescie mozna wpisac cyberpunk i fajnych inspiracji jest od groma.
  10. Jeśli pracujesz na laptopie to czesto się zdarza że wbudowana karta graficzna i sterownik sypią takimi błędami w viewporcie. Spróbuj odpalić maxa w innym trybie graficznym np OpenGL. Menu Start w Windows > Autodesk > 3ds Max > Change Graphics Mode
  11. Tak się dzieje ze wszystkimi scenami? Zapisuje klatkę czy się wysypuje? Może jest problem z pamięcią? Zobacz co się dzieje pamięcią używaną przez proces Maxa w Task Managerze podczas renderu.
  12. Bardzo fajny filmik, świetnie zrobiony ale zakończenie dosyć upiorne. :( Już polubiłem karpika a nie dość że ginie to razem ze swoją ukochaną. Raczej się spodziewałem że zamówi jakieś gotowe potrawy przez internet i zostanie jako domownik w akwarium ;)
  13. Głównie te przepalenia i balans bieli są irytujące. Mozesz to poprawić w ustawieniu tempreratury barwowej dla kamery i spróbować innych ustawień Color Mappingu.
  14. Bardzo ładne. Trochę się naoglądałem tej konstrukcji grając w World of Warships :) Nie wiesz czy da się bez problemu wykorzystywać modele z Rhino w druku 3d?
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy