gigant84 Napisano 11 Styczeń 2018 Napisano 11 Styczeń 2018 Cześć, Mam obiekt (skrzynia), która składa się z kilku elementów (ściany, dno itd.). Chciałbym ręcznie ustalić jej wielkość. Np. by miała 123cm szerokości, 100 cm wysokości i np. 40 cm głębokości. Do tej pory korzystałem z opcji - Measure. Po prostu zaznaczałem cały obiekt (wszystkie jego elementy) i rozciągając go obserwowałem "stan licznika" osi XYZ. Jest to niestety mało precyzyjne. Da się wymiary wklepać "z palca"? Dziękuję za pomoc.
stormwind Napisano 11 Styczeń 2018 Napisano 11 Styczeń 2018 W tym przypadku gdy chcesz aby model skalowany był równomiernie, najwygodniej stworzyć sobie box o docelowych wymiarach, obiekty zgrupować, dodać modyfikator FFD 2x2x2 i przyciągać jego wierzchołki do krawędzi boxa z właczonym snapowaniem. Jeżeli chesz skalować nieproporcjonalnie, zamiast modyfikatora FFD, możesz też dać Modyfikator Edit Poly i wybrać tylko cześć werteksów (opcjonalnie smooth selection) i snapować najbardziej wysunięte wiechołki modelu z wierzchołkami boxa.
gigant84 Napisano 11 Styczeń 2018 Autor Napisano 11 Styczeń 2018 Nie ma opcji w Maxie gdzie z palca wpiszę wymiar? Jestem w szoku!
stormwind Napisano 11 Styczeń 2018 Napisano 11 Styczeń 2018 Możesz policzyć proporcje między wymiarem wyjściowmym a docelowym i przeskalować o wynik. Na pewną są do tego skrypty na scriptspocie.
gigant84 Napisano 11 Styczeń 2018 Autor Napisano 11 Styczeń 2018 Zapytam już przy okazji. A czy jest możliwość zerowania pivotów dla kilku elementów na raz? Chodzi o to, że chce by pivoty były ustawione wszystkie w punkcie zerowym. Po zaznaczeniu kilku obiektów nie mam możliwości "zerowania" licznika który jest po prawej, na dole wievportu.
stormwind Napisano 11 Styczeń 2018 Napisano 11 Styczeń 2018 Pola koordynatów są puste i nie mają spinerów, ale wartość wspólną dla zaznaczonych obiektów/pivotów można wpisać. Możesz też użyc quick align i wyśrodkować pivot do obiektu wcześniej ustawionego w punkcie 0,0,0 lub innym.
Ziggie Napisano 13 Styczeń 2018 Napisano 13 Styczeń 2018 (edytowane) Na początku ustaw sobie w preferencjach pracę w prawdziwych jednostkach np cm. Kiedy tworzysz nowy obiekt np. Boxa możesz wpisywac jego rozmiary ręcznie, dopoki nie zamienisz go w editable poly. Używanie measurment jest bardzo uciążliwe, nalepiej umieść sobie model tak żeby jego podstawa była na poziomie 0 osi współrzędnych. Wtedy pracując na vertexach albo liniach możesz wpisywać wartość ręcznie w opcjach Move albo na dolnym pasku maxa. Np jeśli chcesz żeby jakiś vertex był 60 cm od podstawy po prostu zaznaczasz go i wpisujesz wartość. Niestety max nie został stworzony do takiej pracy jak np. autoCAD więc jego snapy, mierzenie odległości i modelowanie w fizycznych jednostkach nie jest doskonałe. Edytowane 13 Styczeń 2018 przez Ziggie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się