Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam problem, z którym nie mogę sobie poradzić, mimo przewertowania internetów wzdłuż i wszerz. Otóż staram się wyrenderować w maxie animację jadącego samochodu i w fusion dodać motion blur oparty na VrayVelocity pass. Efekt jest tragiczny. Jeśli zostawię w 3dsmaxie parametr max velocity na domyślnej wartości 1, to efekt jest co najmniej dziwny.

https://ibb.co/d6343b

Jak widać - rozmycie jest równomierne, a na ćwiartkach kół blura w ogóle nie ma.

Velocity pass wygląda następująco:

https://ibb.co/dDTyUG

 

Motion blur Vrayowy w maxie wygląda znacznie lepiej i poprawnie ( https://ibb.co/icvRib ) , ale szykuje mi się wielka i złożona scena do animacji i renderowanie mblura w maxie wydłużyłoby niepotrzebnie znacząco czas renderingu oraz stworzyłoby problemy z maskami w compositingu.

Próbowałem już renderować z dużym parametrem max velocity i efekt był taki, że rozmycie było całkowite, cały obraz jednolicie. A przecież chociazby na kołach mblur powinien stworzyć radialne rozmycie. A tu nic.

Renderowałem do exr multichannel, do osobnych exr, do jpegów. I cały czas jest ten problem.

Będę dźwięczny za jakiekolwiek wskazówki/pomoc, bo niedługo osiwieję.

 

Pozdro600

Edytowane przez PixelDomain

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Generalnie jeżeli mapujesz w Fusion R pod X i G pod Y w velocity blur to nie powinno być problemu. Jedynie gdzie bym szukał powodu to w pliku wynikowym z Vraya. Wyrenderuj go w linearze. Ewentualnie sprawdź channel boolsy w Fusionie. Może kanały R z G są zamienione w Vrayu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności